AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Mor til barnets bestevenn fremhever sitt eget barn hele tiden, på Instagram, snap og facebook og ellers. Barna er mye sammen og har samme fritidsinteresser. Snakker mye om barnet sitt, «hen skal ditt, hen liker datt», om å gjøre å namedroppe og reklamere for barnet i alle sammenhenger. Jeg føler meg mislykket som mor fordi jeg ikke klarer å gjøre denne «promoteringen» av mitt barn, jeg er mer beskyttende og beskjeden….jeg er redd mitt barn alltid blir en skygge og «nr 2» i forhold til vennen, og ikke like populær og lagt merke til av voksne og barn 😔 Jeg er jo like stolt av barnet mitt, men klarer ikke å vise det 😥 Anonymkode: 79ee1...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Det er ingen konkurranse. Jeg tenker at du kan slappe helt av og tenke at ditt barn får bekreftelsen det trenger for å trives og utvikle seg. Det andre barnet vokser kanskje opp med mer press om å være slik og sånn, uten at det er bra? Dessuten er andre også interessert i egne barn, og bryr seg slett ikke mer om de som dyttes frem av foreldrene. Kanskje ditt barn har en fordel i det lange løp? Anonymkode: bbbb1...293 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Jeg tenker de overdriver voldsomt og har en form for mindreverdighetskomplekser og lever igjennom barnet. Ikke sunt at barnet tror det er verdens navle heller. Så ikke bekymre deg for mye. Normalen er deg ikke vennene dine. Anonymkode: 708d8...fa3 7
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 Det er et veldig narsissistisk trekk av mor å drive på slik.. kan hende ditt barn får en bedre oppvekst. Og hvorfor "namedroppe" liksom, det gir jo ingen mening? Anonymkode: cf7f1...5d0 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mor til barnets bestevenn fremhever sitt eget barn hele tiden, på Instagram, snap og facebook og ellers. Barna er mye sammen og har samme fritidsinteresser. Snakker mye om barnet sitt, «hen skal ditt, hen liker datt», om å gjøre å namedroppe og reklamere for barnet i alle sammenhenger. Jeg føler meg mislykket som mor fordi jeg ikke klarer å gjøre denne «promoteringen» av mitt barn, jeg er mer beskyttende og beskjeden….jeg er redd mitt barn alltid blir en skygge og «nr 2» i forhold til vennen, og ikke like populær og lagt merke til av voksne og barn 😔 Jeg er jo like stolt av barnet mitt, men klarer ikke å vise det 😥 Anonymkode: 79ee1...0bb Synes slikt er rimelig teit og navlebeskuende. Folk er ikke interessert i «flinke Ole stod nedover slalåmbakken helt selv! Blir nok noe stort av denne gutten her! # stolt mamma» Eller «Søte, snille, pene, smarte og fantastiske Siri fyller hele NI år i dag! Tenk som tida flyr! Det kjennes som det var i går vi trillet ut fra barsel😌Nå skal godjenta feires! Bilder kommer senere!» Anonymkode: 00062...ac4 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er et veldig narsissistisk trekk av mor å drive på slik.. kan hende ditt barn får en bedre oppvekst. Og hvorfor "namedroppe" liksom, det gir jo ingen mening? Anonymkode: cf7f1...5d0 Tror denne namedroppingen er for at andre skal «se» hennes barn mest mulig. Anonymkode: 79ee1...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 De jeg kjenner som driver på slik, og fremhever sitt barn støtt og stadig, uten å vise tilsvarende interesse for andres barn, er folk som strever psykisk. Jeg lar dem derfor bare holde på, og så holder jeg mitt eget barns tilsvarende "bragder" inni meg. Jeg orker ikke å gå inn i en konkurranse, men jatter baren med. "Ås, så flink" "Å, det er veldig bra" osv. Mens jeg inni meg holder på å brekke meg... Anonymkode: 51e19...dc5 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 Det å legge ut om barn på sosiale medier på denne måten er en stor uting og det vitner om lav sosial intelligens, for barnas skyld så bør man unngå å dele livet deres. Sånt kan de bestemme selv den dagen de blir gammel nok og skjønner konsekvensene av sosiale medier. Anonymkode: 66331...ff3 4 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mor til barnets bestevenn fremhever sitt eget barn hele tiden, på Instagram, snap og facebook og ellers. Barna er mye sammen og har samme fritidsinteresser. Snakker mye om barnet sitt, «hen skal ditt, hen liker datt», om å gjøre å namedroppe og reklamere for barnet i alle sammenhenger. Jeg føler meg mislykket som mor fordi jeg ikke klarer å gjøre denne «promoteringen» av mitt barn, jeg er mer beskyttende og beskjeden….jeg er redd mitt barn alltid blir en skygge og «nr 2» i forhold til vennen, og ikke like populær og lagt merke til av voksne og barn 😔 Jeg er jo like stolt av barnet mitt, men klarer ikke å vise det 😥 Anonymkode: 79ee1...0bb Jobber med barn og unge. De barna som oftes er minst populære er de som blir promotert slik av foreldre. Det er nesten som om noen foreldre overkompanserer for å få ting til å virke mye bedre enn de er. De som jeg opplever som mest populære, og som flest søker mot er ofte de hvor foreldrene ikke er så på hele tiden, og de barna som ikke fremhever seg selv hele tiden. De barna som enten fremhever seg selv eller foreldrene gjør det hele tiden, blir ofte sett på som selvopptatt og maktsyk. Veldig usympatisk. Så ta det helt med ro, du gjør ingen feil her. Anonymkode: 9c31f...db5 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jobber med barn og unge. De barna som oftes er minst populære er de som blir promotert slik av foreldre. Det er nesten som om noen foreldre overkompanserer for å få ting til å virke mye bedre enn de er. De som jeg opplever som mest populære, og som flest søker mot er ofte de hvor foreldrene ikke er så på hele tiden, og de barna som ikke fremhever seg selv hele tiden. De barna som enten fremhever seg selv eller foreldrene gjør det hele tiden, blir ofte sett på som selvopptatt og maktsyk. Veldig usympatisk. Så ta det helt med ro, du gjør ingen feil her. Anonymkode: 9c31f...db5 Dette gjelder definitivt for dette barnet som blir vist frem og promotert. Sloss mye på skolen, og skal alltid ha ting på sin måte. Anonymkode: 79ee1...0bb 2
fru Alving Skrevet 29. februar 2024 #11 Skrevet 29. februar 2024 Jeg kjenner at å høre om andres barn ikke er så interessant. Jeg kan synes det er spennende om det innebærer å diskutere noe, hvor jeg kan bidra med synspunkter. For eksempel om det er ulike type utfordringer hvor vi sammen diskutere hva som kan gjøre det bedre. Her har jeg snakket mye med andre mødre, og også om klassemiljø, skolevalg og slike type ting. Men kun skryt og å høre om andres barn er ikke så spennende. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jobber med barn og unge. De barna som oftes er minst populære er de som blir promotert slik av foreldre. Det er nesten som om noen foreldre overkompanserer for å få ting til å virke mye bedre enn de er. De som jeg opplever som mest populære, og som flest søker mot er ofte de hvor foreldrene ikke er så på hele tiden, og de barna som ikke fremhever seg selv hele tiden. De barna som enten fremhever seg selv eller foreldrene gjør det hele tiden, blir ofte sett på som selvopptatt og maktsyk. Veldig usympatisk. Så ta det helt med ro, du gjør ingen feil her. Anonymkode: 9c31f...db5 Du virker ikke særlig sympatisk du heller så fordømmende som du skriver om andre. Anonymkode: ac594...947 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #13 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mor til barnets bestevenn fremhever sitt eget barn hele tiden, på Instagram, snap og facebook og ellers. Barna er mye sammen og har samme fritidsinteresser. Snakker mye om barnet sitt, «hen skal ditt, hen liker datt», om å gjøre å namedroppe og reklamere for barnet i alle sammenhenger. Jeg føler meg mislykket som mor fordi jeg ikke klarer å gjøre denne «promoteringen» av mitt barn, jeg er mer beskyttende og beskjeden….jeg er redd mitt barn alltid blir en skygge og «nr 2» i forhold til vennen, og ikke like populær og lagt merke til av voksne og barn 😔 Jeg er jo like stolt av barnet mitt, men klarer ikke å vise det 😥 Anonymkode: 79ee1...0bb Du kan bare slappe helt av! Moren du beskriver høres ut som en dame som er desperat etter anerkjennelse og bekreftelse. Hvorfor må alt dokumenteres? Anonymkode: 9c377...866 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #14 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du virker ikke særlig sympatisk du heller så fordømmende som du skriver om andre. Anonymkode: ac594...947 Hva var usympatisk? Det stemmer jo i det aller første tilfeller? Det er ofte foreliggende problemer hvis man plent har behov for å poste familielivet i offentligheten Anonymkode: 9c377...866 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #15 Skrevet 29. februar 2024 På skolen til sønnen min (13 år), har det kommet en ny «trend» om å sjekke hvor mange pinlige innlegg foreldrene har av seg selv og ungene sine. Dette blir så sendt rundt til alle. Jeg er SÅ glad for at jeg ikke har lagt ut noen bilder av mine unger eller «promotert» meg selv på noen som helst måte. Anonymkode: 247ef...2bc 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #16 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du virker ikke særlig sympatisk du heller så fordømmende som du skriver om andre. Anonymkode: ac594...947 Det er ikke fordømmende å skrive hva jeg observerer. Følte du deg kanskje truffet, siden du går så hard ut mot meg? Anonymkode: 9c31f...db5 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #17 Skrevet 29. februar 2024 Min mor var slik da jeg var barn (som den andre moren du snakker om). Hun er vel strengt talt slik fortsatt. Som barn av en slik person kan jeg fortelle deg at slike folk IKKE setter barna sine først. Dem snakker OM barna, ikke MED barna. Dem er mer opptatt av å skryte av barnet til andre, enn å faktisk være tilstede med/for barnet. Dine barn har det mye bedre og vil vokse opp med å føle seg mye mer elsket enn hennes barn. Ikke prøv å endre deg, du gjør det riktige! Anonymkode: dbcf0...b96 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #18 Skrevet 29. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Min mor var slik da jeg var barn (som den andre moren du snakker om). Hun er vel strengt talt slik fortsatt. Som barn av en slik person kan jeg fortelle deg at slike folk IKKE setter barna sine først. Dem snakker OM barna, ikke MED barna. Dem er mer opptatt av å skryte av barnet til andre, enn å faktisk være tilstede med/for barnet. Dine barn har det mye bedre og vil vokse opp med å føle seg mye mer elsket enn hennes barn. Ikke prøv å endre deg, du gjør det riktige! Anonymkode: dbcf0...b96 Hun er også svært opptatt av å dokumentere alt. Så barna mine ser baksida på telefonen hennes mer enn dem ser ansiktet til bestemor. Husk at for hvert bilde og video som deles av barna, har barna sett inn i baksiden på en telefon istedenfor å ha foreldres/besteforeldres fulle oppmerksomhet. Anonymkode: dbcf0...b96 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #19 Skrevet 29. februar 2024 Det er mange som liker å ha et glansbilde på instagram og lignende. Det er ikke noe å være misunnelig på. De fleste vet at bildene er regissert, og synes nesten det blir pinlig. De burde også lært seg nettvett, og at det er en uting å brette ut barnas liv på sosiale medier uten at de har noe de skal ha sagt. Anonymkode: 1f046...cb0 1
Gjest Luksusbia Skrevet 29. februar 2024 #20 Skrevet 29. februar 2024 Greit med noen få bilder. Mange blir det samme som unge mennesker som skifter profilbilde og legger ut nye selfier ofte. Litt sånn narsissistisk usikkerhet og stort bekreftelsesbehov
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå