AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Hei, er i uke 23 og har begynt å legge merke til en del kynnere de siste dagene. har lest at hvis ikke de er vonde og ikke regelmessige ( lengre enn ti min mellom) så er det kynnere. men jeg er første gangs gravid og veldig redd for å føde for tidlig, er nokk bare meg som er veldig hysterisk. i dag har jeg hatt en del kynnere men de kommer oftere en 10 min, kanskje hvert 7-8 min men de er ikke vonde, kjenner bare at livmor blir hard og strammer seg. Varer rundt 30 sek til 60 sek. Er dette noe jeg burde ta opp med jordmor? Skal snakke med ho om bekymringene rundt det men er fortsatt en liten stund til jeg skal til ho igjen. Burde jeg bekymre meg? Anonymkode: a0f60...9d2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Jeg merket kynnere fra rundt uke 17, spesielt da jeg var ute og gikk. Hvis det blir mye av dem, kan det være et tegn på at du bør roe litt ned. Da jeg fikk mensensmerter i tillegg til kynnere i uke 33, ble jeg delvis sykemeldt. Så det kan være greit å nevne til jordmor, selv om det er helt normalt med kynnere. Anonymkode: cd479...bc0
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg merket kynnere fra rundt uke 17, spesielt da jeg var ute og gikk. Hvis det blir mye av dem, kan det være et tegn på at du bør roe litt ned. Da jeg fikk mensensmerter i tillegg til kynnere i uke 33, ble jeg delvis sykemeldt. Så det kan være greit å nevne til jordmor, selv om det er helt normalt med kynnere. Anonymkode: cd479...bc0 Jeg glemte å skrive over at jeg lagg helt i ro da det begynte, så måtte jeg ut med hunden og da hadde jeg en når jeg var ute å gikk og en til når jeg kom inn.. det var ikke lang tur jeg gikk heller.. Anonymkode: a0f60...9d2
Arkana Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 Ta det gjerne opp med jordmor på neste kontroll, men det er veldig vanlig å ha kynnere. Jeg hadde massevis i særlig andre svangerskap og hadde i tillegg mye nedpress hele tredje trimester og var derfor bombesikker på at han kom tidligere enn førstemann, men neida, han måtte settes i gang og endte med å bli det lengste svangerskapet. Så ja, de kan være plagsomme, men vanlig og betyr ikke at det blir tidlig fødsel. De fleste får flere kynnere av anstrengelser, så kan være lurt å ta livet litt mer med ro hvis du har mye av det.
ValarMorghulis Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 Hadde nevnt det for jordmor, jeg har vært sykemeldt pga. kynnere fra tidlig i andre trimester i begge svangerskap. Både sykehus, fastlege og jordmor er redd for at det skal føre til for tidlig fødsel. Mine er periodevis litt vonde og veldig regelmessige, inntil 15 i timen. Har kynnere både i aktivitet og når jeg er i ro. Ikke sikkert det er noe farlig, men min forståelse er altså at det kan gå over til premature rier og at kynnere er et tegn på at man bør senke aktivitetsnivået litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå