AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Mellom 5-8 ganger om dagen er helt normalt for meg, særlig når jeg er hjemme og har tilgang på do. Jeg bæsjer som regel 3 ganger før kl er blitt 9 (før frokost, under frokost og etterpå). Deretter går det slag i slag. Hvis jeg er på jobb og ikke har lett tilgang på do, så er det kanskje bare 2-3 ganger på en dag. Konsistensen er bløt til diare-aktig. Normalvektig og med normalt kosthold. Merker at jeg må sjeldnere på do og det blir mer jevn avføring om jeg spiser sjeldne måltider. Jeg spiser stort sett hjemmelaget mat av vanlige råvarer. Periodevis er jeg også plaget med å være oppblåst, men i andre perioder er det helt fint. Jeg har på følelsen at det er hormonelt eller knyttet til syklus på en måte. Det er jo litt plagsomt å bruke så mye tid på do. Hvis jeg ikke får gått på do så kan jeg få litt vondt i magen, men det går som regel greit. Anonymkode: a97ec...a44
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Mellom 5-8 ganger om dagen er helt normalt for meg, særlig når jeg er hjemme og har tilgang på do. Jeg bæsjer som regel 3 ganger før kl er blitt 9 (før frokost, under frokost og etterpå). Deretter går det slag i slag. Hvis jeg er på jobb og ikke har lett tilgang på do, så er det kanskje bare 2-3 ganger på en dag. Konsistensen er bløt til diare-aktig. Normalvektig og med normalt kosthold. Merker at jeg må sjeldnere på do og det blir mer jevn avføring om jeg spiser sjeldne måltider. Jeg spiser stort sett hjemmelaget mat av vanlige råvarer. Periodevis er jeg også plaget med å være oppblåst, men i andre perioder er det helt fint. Jeg har på følelsen at det er hormonelt eller knyttet til syklus på en måte. Det er jo litt plagsomt å bruke så mye tid på do. Hvis jeg ikke får gått på do så kan jeg få litt vondt i magen, men det går som regel greit. Anonymkode: a97ec...a44 Med mindre dette er trolling, ta deg en tur til legen. Anonymkode: 731b9...b84 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Ok. Var det noe du lurte på? Ønsker du tilbakemelding? Siden avføringen din er så bløt og diareaktig, er den ikke optimal. Et normalt kosthold kan være så mangt. Du spiser enten for lite av noe eller for mye av noe. Avføringen skal være fast. Optimal avføring er av type 3 og 4. Disse etterlater seg også lite til ingen rester. Anonymkode: 29774...fe0
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 Det er jo åpenbart ikke normalt.. Kan fort hende du har gluten/laktose intoleranse eller noe i den kategorien. Det sier seg jo selv at du må til legen. Anonymkode: 51e96...3aa 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 Jeg gjør akkurat det samme, og har også mye bløt og diareaktig avføring. Normalt for meg. 😅 Anonymkode: e12cf...951
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 Ok. Jeg bæsjer annehver dag 🙋♀️ Bæsjen er somregel type 4 i tabellen ovenfor 💩 Anonymkode: 0f7db...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 Jeg har det samme, og jeg har forstoppelse. Da klarer ikke tarmen helt tolke signalene. Anonymkode: 5695a...505
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 Bæsjer 3 dager i uken❤️ Anonymkode: bbed2...96e 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Skrevet 29. februar 2024 Har hørt at hvis du bæsjer mer enn 3 ganger hver dag,eller det går mer enn 3 dager mellom hver gang så må du til legen. Anonymkode: 30170...097
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #11 Skrevet 29. februar 2024 Jeg har IBS-D og hatt kronisk diaré i store deler av livet. For meg er det helt fantastisk hvor stor forskjell det utgjør å bare unngå å spise frokost. Da fungerer tarmen 90% av dagene veldig mye bedre enn til vanlig. Unngår også kaffe i alle fall frem til kl 10 helst, og drikker bare grønn te og vann på morgenen. Jeg må også være litt selektiv på hva jeg spiser; at jeg ikke spiser veldig fiberrikt etc, men det går mye bedre det også etter jeg begynte å hoppe over frokost, så nå kan jeg faktisk spise en salat uten å få diaré etterpå. Anonymkode: aec0b...94e
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Mellom 5-8 ganger om dagen er helt normalt for meg, særlig når jeg er hjemme og har tilgang på do. Jeg bæsjer som regel 3 ganger før kl er blitt 9 (før frokost, under frokost og etterpå). Deretter går det slag i slag. Hvis jeg er på jobb og ikke har lett tilgang på do, så er det kanskje bare 2-3 ganger på en dag. Konsistensen er bløt til diare-aktig. Normalvektig og med normalt kosthold. Merker at jeg må sjeldnere på do og det blir mer jevn avføring om jeg spiser sjeldne måltider. Jeg spiser stort sett hjemmelaget mat av vanlige råvarer. Periodevis er jeg også plaget med å være oppblåst, men i andre perioder er det helt fint. Jeg har på følelsen at det er hormonelt eller knyttet til syklus på en måte. Det er jo litt plagsomt å bruke så mye tid på do. Hvis jeg ikke får gått på do så kan jeg få litt vondt i magen, men det går som regel greit. Anonymkode: a97ec...a44 Mye tid? Tar vel neppe mer enn 30 sek å tømme seg. Ellers får du holde deg litt så møkka blir hard. Da driter du 1-2 ganger om dagen. Anonymkode: 0c468...18c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #13 Skrevet 1. mars 2024 Har ibsD og løper på do hver morgen, gjerne 3-6 ganger og ikke alltid jeg rekker do så jeg har rene truser på badet i tilfelle uhell. Det roer seg ofte i 12 tiden så da spiser jeg frokost og jeg takker gud for at jeg ikke jobber for det hadde ikke fungert. Anonymkode: 32b7e...764
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå