AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Bruker denne nesesprayen når jeg er blant folk for å beskytte meg mot virus-covid/influensa/forkjølelse men får sår i slimhinnene og skjønner ikke hva som er i den som irriterer slimhinnene. Har andre fått sår? Anonymkode: d0422...a5c
smurfebuss Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Her har du misforstått. Den kan visst beskytte fra videre sykdom lengre ned i luftveiene hos deg når du allerede har blitt forkjølt (tvilsomt, men det er en annen diskusjon). Så når du bruker den i en frisk nese irriterer du bare slimhinnene og tørker dem ut, derav blodige sår. For nesesprayen inneholder et stoff som trekker ut væske fra slimhinnene for å minske opphovningen i dem (aka tett nese) - og noe må den trekke ut fra de friske slimhinnene også. 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 smurfebuss skrev (29 minutter siden): Her har du misforstått. Den kan visst beskytte fra videre sykdom lengre ned i luftveiene hos deg når du allerede har blitt forkjølt (tvilsomt, men det er en annen diskusjon). Så når du bruker den i en frisk nese irriterer du bare slimhinnene og tørker dem ut, derav blodige sår. For nesesprayen inneholder et stoff som trekker ut væske fra slimhinnene for å minske opphovningen i dem (aka tett nese) - og noe må den trekke ut fra de friske slimhinnene også. Men man kan bruke akkurat denne typen(det er flere å velge mellom) for å beskytte seg også, har jeg lest ang lang covid plager . Ts Anonymkode: d0422...a5c
BobbySocks Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 Den trekker væske ut av slimhinnene, så de tørker inn og blir såre. Såre slimhinner funker ikke som de skal, altså beskytte nesen din og du ender opp med motsatt effekt av hva du ønsker. 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 Det eneste som vi vet beskytter en del mot long-covid er vaksinering. Går du rundt med sår i nesen så gjør du deg selv mer mottagelig for sykdom. Anonymkode: 2e7f4...55c 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det eneste som vi vet beskytter en del mot long-covid er vaksinering. Går du rundt med sår i nesen så gjør du deg selv mer mottagelig for sykdom. Anonymkode: 2e7f4...55c Jeg er helt utmattet av long covid, og lurer på om jeg skal ta en oppfriskningsdose siden jeg ikke har vaksinert meg siden høsten 2021. Er redd for å bli mer utmattet etter vaksinen faktisk. Er det mye covid i omløp nå? Bor i Bergen Ts Anonymkode: d0422...a5c
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 Nesespray burde vært forbudt. Ingen trenger det og det gir lett varige plager slik mange misbruker det. Anonymkode: fe548...171 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Nesespray burde vært forbudt. Ingen trenger det og det gir lett varige plager slik mange misbruker det. Anonymkode: fe548...171 Jeg trenger det, er døden nær hver gang jeg blir forkjølet. Bruker det aldri utover den anbefalte perioden. Anonymkode: 2a64f...59b 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 Ts her Ser nå at jeg har postet dette på feil forum. Skulle lagt det ut på "Kropp og Helse"🤭 Anonymkode: d0422...a5c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #10 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er helt utmattet av long covid, og lurer på om jeg skal ta en oppfriskningsdose siden jeg ikke har vaksinert meg siden høsten 2021. Er redd for å bli mer utmattet etter vaksinen faktisk. Er det mye covid i omløp nå? Bor i Bergen Ts Anonymkode: d0422...a5c Vaksinen har ikke tilbakevirkende effekt, og vil ikke påvirke long covid som du allerede har. Tenker du at det kan være en grunn til at det ikke anbefales vaksine til mennesker under 65 år som ikke er i risikogruppa? Anonymkode: eaffb...6ab
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #11 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg trenger det, er døden nær hver gang jeg blir forkjølet. Bruker det aldri utover den anbefalte perioden. Anonymkode: 2a64f...59b Alt for mange tror de er døden nær for lite. Anonymkode: 32339...f12 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #12 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vaksinen har ikke tilbakevirkende effekt, og vil ikke påvirke long covid som du allerede har. Tenker du at det kan være en grunn til at det ikke anbefales vaksine til mennesker under 65 år som ikke er i risikogruppa? Anonymkode: eaffb...6ab Har lest at noen blir bedre av long covid utmattelse når de tar oppfriskingsdosen, og at vaksinen beskytter mot å få verre long covid plager. ts Anonymkode: d0422...a5c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #13 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har lest at noen blir bedre av long covid utmattelse når de tar oppfriskingsdosen, og at vaksinen beskytter mot å få verre long covid plager. ts Anonymkode: d0422...a5c Link? Anonymkode: eaffb...6ab
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #14 Skrevet 1. mars 2024 Skyll heller nesen med saltvann. Bruk sånn horn du får kjøpt på apotek Anonymkode: 75063...370
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #15 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Link? Anonymkode: eaffb...6ab Min fastlege fortalte det og så har jeg lest det i et intervju med en virusforsker Ts Anonymkode: d0422...a5c
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #16 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min fastlege fortalte det og så har jeg lest det i et intervju med en virusforsker Ts Anonymkode: d0422...a5c Ja, jøss, du gjør jo som du vil. Men hadde dette stemt hadde nok alle blitt oppfordret til å ta boostere, også de under 65 uten risikosykdommer. Det er jo fritt vaksinevalg i Norge, i hvert fall ene veien Så dersom du ikke ser noen risikomomenter, så kjør på. Anonymkode: eaffb...6ab
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #17 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, jøss, du gjør jo som du vil. Men hadde dette stemt hadde nok alle blitt oppfordret til å ta boostere, også de under 65 uten risikosykdommer. Det er jo fritt vaksinevalg i Norge, i hvert fall ene veien Så dersom du ikke ser noen risikomomenter, så kjør på. Anonymkode: eaffb...6ab Siden jeg har fått utmattelse av covid har jeg høy risiko for å bli dårligere for hver gang jeg er smittet, selv om det er influensa eller forkjølelse. Er egentlig imot vaksiner, men er desperat for å bli bedre eller ikke bli verre Ts Anonymkode: d0422...a5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå