Gå til innhold

Hjemløse katter i Norge 🐱

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ca 100.000 hjemløse kattet her i landet. Hva er det folk tenker på når de ikke tar ansvar for katten sin? Har de ikke respekt for dyrenes ve og vel? Gjennom kastrering, avlivning mm.har man bedre  kontrolll på mengde katter og sørge fir at de har det bra.. Det krever planlegging og forberedelser når man skaffer seg katt på lik linje som når man skaffer seg hund. Det er viktig å sette seg inn i hva dom kreves/forventes. Det er ikke slik at med katter så medfølger det ingen spesiell ivaretagelse pga. de er så selvstendige/egenrådige. De må følges opp. Man kan ikke bare reise fra de i ukeavis ved å montere katteluke og kontakte en nabo som stikker innom og sørger for friskt vann og mat.
Faktum er at etter noen dager savner katten  familien sin og blir veldig kontaktsøkende. Vær derfor ikke lenge borte fra katten din, ta den med der det passer sånn eller avstå fra katt dersom du ikke prioriterer kattens ved og vel….

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bestemor tok til seg 30 katter som folk bare kastet fra seg. Hun hjalp Dyrebeskyttelsen i 50 år før hun døde. Jeg tok til meg 10 katter og hjalp til å finne hjem til 20. Mange av de ble dumpet i hagentil min bestemor fordi de viste at hun var en hjelper. 

Er helt sykt syns jeg. Når man ser hvor mange blandingskatter som ligger ute på finn og andre steder er det ansvaret folk har alt for dårlig desverre. 

Anonymkode: 70b3e...873

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...