Gå til innhold

Dere som har fått dekket brystreduksjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva la legen vekt på som gjorde at du fikk dekket operasjonen? Her har jeg store tunge laange pupper, alltid vondt i nakken + hodet uansett hvor ny og bra bh. Lurer på om det er håp for dekket operasjon og sykemelding eller om jeg må spare ..

Takk for svar 🤗

Anonymkode: 85e5b...d5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Størrelsen

Tyngden

Store bh-groper på skuldrene

Vondt i hodet/nakke/rygg

Vanskelig å finne klær som satt fint

Måtte tenke gjennom hva jeg skulle den dagen også finne bh. Aldri spontane ting (frks trampoline) pga jeg hadde dårlig bh på.

Dyrt med store bher

Jeg hadde 80 M, og har nå 80 D/E

Anonymkode: c4d76...68c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Størrelsen

Tyngden

Store bh-groper på skuldrene

Vondt i hodet/nakke/rygg

Vanskelig å finne klær som satt fint

Måtte tenke gjennom hva jeg skulle den dagen også finne bh. Aldri spontane ting (frks trampoline) pga jeg hadde dårlig bh på.

Dyrt med store bher

Jeg hadde 80 M, og har nå 80 D/E

Fikk du sykemelding? Evt hvor lenge? Hvor gjorde du opr? Hvordan gikk det etterpå?

Skrevet

Hvert bryst må være over 800 ml, og det må være aktuelt å fjerne 350-500 ml. Du må ha under 27 i BMI og subjektive plager. Oppfylles ikke dette må du betale selv. 

Anonymkode: 6ff91...05c

Skrevet

Jeg fikk dekt dette for noen år siden. Mine var f/g Str og jeg hadde mye heng. Fastlegen sa først du har ikke store nok. Men de var store til min kropp og jeg hadde mye heng. Og vonde skuldre/ rygg.

Kriteriene var den gangen mer en 27 cm fra kragebein til brystvorte. Og jeg oppfylte det så vidt. Så jeg fikk henvisning 

plastikk kirurgen kastet bare et par blikk og sa jeg oppfylte kravene. I volum fjernet jeg litt mindre enn kravet, så det er totalen , som avgjør. 

Har i dag en C cup, som er mer flatterende til min kropp og det er en befrielse til å kunne gå med bh uten plager. Er storfornøyd med resultatet. 

Anonymkode: 10f49...4f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk dekt dette for noen år siden. Mine var f/g Str og jeg hadde mye heng. Fastlegen sa først du har ikke store nok. Men de var store til min kropp og jeg hadde mye heng. Og vonde skuldre/ rygg.

Kriteriene var den gangen mer en 27 cm fra kragebein til brystvorte. Og jeg oppfylte det så vidt. Så jeg fikk henvisning 

plastikk kirurgen kastet bare et par blikk og sa jeg oppfylte kravene. I volum fjernet jeg litt mindre enn kravet, så det er totalen , som avgjør. 

Har i dag en C cup, som er mer flatterende til min kropp og det er en befrielse til å kunne gå med bh uten plager. Er storfornøyd med resultatet. 

Anonymkode: 10f49...4f7

Må man først via fastlege for å få det dekket? Hvordan finner man ut volumet 😵‍💫?

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Må man først via fastlege for å få det dekket? Hvordan finner man ut volumet 😵‍💫?

Fastlegen sender henvisning til plastisk kirurg, det er kirurgen som avgjør hvorvidt det dekkes eller ikke. Bare be om henvisning og ta det derfra.

Anonymkode: af226...296

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvert bryst må være over 800 ml, og det må være aktuelt å fjerne 350-500 ml. Du må ha under 27 i BMI og subjektive plager. Oppfylles ikke dette må du betale selv. 

Anonymkode: 6ff91...05c

Enda en bastant person som tror de vet hva de snakker om. Jeg fikk dekket brystreduksjon og de fjernet laaaaaangt mindre enn som så. 150g på det ene brystet og 180g på det andre. Brystene var ikke i nærheten av 800 ml.

Anonymkode: 21a97...4e0

Skrevet

Det er visse krav som alle egentlig skal følge. Hvorvidt alle gjør det er jo en annen sak.
Jeg fikk dekt brystløft med reduksjon på bakgrunn av at de var veldig lange (kravet er vel minimum 27cm fra kragebein), jeg hadde 29 cm, jeg hadde utslett og sår under brystene, nakke og hode plager, problem med å finne bh som passet og mye klamhet. Hadde ikke 350-500ml å fjerne som noen over her skriver.

Det sies jo at du egentlig skal kunne fjerne 350-500ml, ha minimum 27 cm osv. Men til syvende og sist så taes det en helhetsvurdering av hvert enkelt tilfelle. 
Det værste du kan få er et nei. Så bare be legen din om en henvisning, også tar du det derifra :) 

Anonymkode: 6e94c...f07

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er visse krav som alle egentlig skal følge. Hvorvidt alle gjør det er jo en annen sak.
Jeg fikk dekt brystløft med reduksjon på bakgrunn av at de var veldig lange (kravet er vel minimum 27cm fra kragebein), jeg hadde 29 cm, jeg hadde utslett og sår under brystene, nakke og hode plager, problem med å finne bh som passet og mye klamhet. Hadde ikke 350-500ml å fjerne som noen over her skriver.

Det sies jo at du egentlig skal kunne fjerne 350-500ml, ha minimum 27 cm osv. Men til syvende og sist så taes det en helhetsvurdering av hvert enkelt tilfelle. 
Det værste du kan få er et nei. Så bare be legen din om en henvisning, også tar du det derifra :) 

Anonymkode: 6e94c...f07

Hvor lenge ble du sykemeldt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Fikk du sykemelding? Evt hvor lenge? Hvor gjorde du opr? Hvordan gikk det etterpå?

Jeg fikk først 4 uker av op-sted, også to uker av fastlege (pga fysisk jobb)

Jeg tok den på Fana medisinske. Det gikk veldig bra. To dager med sterke smertestillende, mest for å få sove, også paracet i kanskje 4-5 dager etter det. 

Skrevet

Jeg var tynn med enorme bryster. Jeg hadde vondt i nakken og øverst i brystene, men hovedgrunnen var at de var forferdelig store. De hang litt etter amming, men hovedgrunnen vsr størrelsen. 

Anonymkode: f47e3...6d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...