Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 Populært innlegg #1 Skrevet 29. februar 2024 Jeg ser barnet ditt ser på deg og søker kontakt med deg, mens du mumler "mhm" og glor ned på skjermen. Jeg ser barnet ditt ramle og slå seg stygt, og du titter ikke opp før det hyler. Jeg ser babyen din lage lyder og søke kontakt med deg, men du klarer ikke slippe blikket fra skjermen. Jeg ser 6-åringen din prøver å få kontakt med deg, blir frustrert og begynne å skrike eller slå deg. Først da bryr du deg om å agere på barnet ditt sin oppførsel, ved å kjefte. Jeg ser babyer på t-banen prøve å få kontakt med omgivelsene rundt seg, men alle glor ned i skjermen. Jeg har sett 3-åringer har sagt til foreldrene sine "Ikke filme nå, mamma", men foreldrene gjør det allikevel. Jeg har sett foreldre filme hele opptredener som barna deres gjør, uten å ta opp blikket og faktisk SE barnet, men kun se barnet gjennom telefonen. Jeg har sett foreldre med barn på restaurant, og de sitter på mobilen gjennom hele måltidet, mens barnet ser ut i luften. Dagens utvikling er så skremmende. Menneskelig kontakt og tilhørighet er det viktigste vi har, men dere sløser bort barnas sjanse til å utvikle seg adekvat gjennom å glo på skjermen. Nå vet jeg at typiske KG kommer til å 1. de som blir truffet går i selvforsvar ved å minimere problemet 2. kognitiv dissonans. Men man ser allerede konsekvensene av barn som blir skeivutviklet, barn som er uempatiske, som opponerer, som er stressa fordi relasjonene deres er truet av mobilen. Det ble gjort intervju med barn i USA, av en psykolog. Barna sa "Jeg vil bare dø, ingen bryr seg om meg, pappa bryr seg mer om telefonen sin enn meg". "Mamma sitter bare og prater med vennene sine på telefonen sin, skulle ønske hun pratet med meg også". "Mamma bryr seg bare om telefonen sin", barn i en alder av 7-9 år. Tenk dere om. Anonymkode: cab5c...ffc 28 10 31
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Dette er en så vanvittig trist utvikling! 😭 Jeg har vært ekstremt bevisst dette helt siden sønnen min kom til verden. Telefonen legges vekk på lydløs når barnet er våken. Min mann derimot har ikke denne tilnærmingen, og jeg ser mye av det du skriver om i interaksjonen mellom gutten min og gubben. Det svir i mammahjertet når jeg gang nr 5 i løpet av en liten ettermiddag vi har sammen etter jobb og før leggetid må si «kan du ikke svare han da, han prøver å få kontakt med deg». Skremmer meg at de menneskene sønnen min skal være voksen sammen med er de barna som på samme måte som han i relasjonen med far har måttet kjempe mot den dumme dingsen om oppmerksomheten hele oppveksten. Barna er små bare et lite øyeblikk av livene våre. Kan vi ikke tåle å legge vekk telefonen det øyeblikket og være til stede med de små? Skal se plutselig er det faktisk gøy å leke og være til stede her og nå ❤️ Anonymkode: 03a8f...e80 15 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Ts ser veldig mye. Anonymkode: a26db...5de 9 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 Har observert det samme. Det gjør vondt å se på 😔. Glad jeg fikk barn før smarttelefonene kom. Og glad for at jeg er sjef over mobilen, ikke omvendt. Her ligger mobilene på kjøkkenbenken. Har dem aldri ved spisebordet eller i stua når vi sitter flere der. Anonymkode: 9acfb...9cc 11 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts ser veldig mye. Anonymkode: a26db...5de Det er en grunn til at flere barselsavdelinger har plakater som oppfordrer foreldrene til å ikke bruke mobil mens de er der. Det er trist at det er nødvendig med slike påminnelser. Anonymkode: 57870...e1c 7 10
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ts ser veldig mye. Anonymkode: a26db...5de TS har øynene åpne. Anonymkode: 27cf5...4db 6 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS har øynene åpne. Anonymkode: 27cf5...4db Veldig. Anonymkode: a26db...5de 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veldig. Anonymkode: a26db...5de Kanskje ts mangler øyelokk. Anonymkode: 27cf5...4db 5
Goodtimes Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje ts mangler øyelokk. Anonymkode: 27cf5...4db Fordi du skal gjøre denne tråden til noe ''artig''? og TS, jeg er fullstendig enig med deg i alt du skriver! 11 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Skrevet 29. februar 2024 Har ikke barn, men har kuttet ut Facebook, Tiktok og instagram. Anbefales! Anonymkode: 2e594...bab 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #11 Skrevet 29. februar 2024 Ts liker å belære andre Anonymkode: 3254b...0c3 6
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts liker å belære andre Anonymkode: 3254b...0c3 v Og der var første person som ble krenket. Hvor er det jeg belærer? Jeg har vondt på vegne av barna deres. Det verste jeg har sett var en liten baby som falt ned med hodet i gulvet på café, fordi far var på mobilen. Anonymkode: cab5c...ffc 19 2 8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #13 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ts ser veldig mye. Anonymkode: a26db...5de Man ser mye når man ikke har snuta i mobilen hele tiden. Anbefales Anonymkode: cab5c...ffc 24 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #14 Skrevet 29. februar 2024 51 minutter siden, AnonymBruker said: Tenk dere om. Anonymkode: cab5c...ffc Pass på deg selv. Anonymkode: a759b...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #15 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pass på deg selv. Anonymkode: a759b...4a7 Nei, for disse ungene deres skal vokse opp og skape et velfungerende samfunn for resten av oss og mine barn. Skjerp dere! Anonymkode: cab5c...ffc 21 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #16 Skrevet 29. februar 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, for disse ungene deres skal vokse opp og skape et velfungerende samfunn for resten av oss og mine barn. Skjerp dere! Anonymkode: cab5c...ffc Hjertet mitt blør for deg vennen. 🤣🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: a759b...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #17 Skrevet 29. februar 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke barn, men har kuttet ut Facebook, Tiktok og instagram. Anbefales! Anonymkode: 2e594...bab Ja, hva skal man egentlig med IG og tiktok? Hva gir det folk egentlig? Har ikke savna det en eneste dag etter jeg sletta det.. Facebook må jeg ha pga foreldregruppa på skolen... ellers helt unyttig. Anonymkode: 9a903...ed0 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #18 Skrevet 29. februar 2024 Dere som flåser og går i forsvar, hvorfor gidder dere? Og hvorfor behandler dere barna deres som uviktige accessories? Tenk etter selv, synes ikke DU SELV det er ubehagelig å bli ignorert av f.eks en partner med nesa ned i den dumme telefonen? Vedkommende synes det er mye mer interessant å snakke med alle andre enn DEG som er i samme rom? Anonymkode: 03a8f...e80 8 1 8
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #19 Skrevet 29. februar 2024 Tenk at fødeavdelinger må ha skilt om dette? At nybakte foreldre ikke skal sitte med nesa nedi mobilen. Da har det gått for langt ja. Heldigvis lite mobilglaning når mine barn var små. Selv om det er kjedelig å sitte «vakt» på lekeplassen var jeg iallfall både fysisk og mentalt tilstede. Anonymkode: 5c17a...683 11 3
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #20 Skrevet 29. februar 2024 Jeg lurer på om TS har barn selv Anonymkode: 2b20e...a6f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå