Gå til innhold

Er ekstremt deprimert pga jeg er permittert :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre, det blir ikke noe bedre akkurat. Jeg søker jobber men foreløpig har det ikke skjedd noe. Jeg ligger bare i senga og glor i taket, tar sovetabletter så jeg slipper å være våken og scroller på kg. Hvis jeg blir evig arbeidsløs vet jeg ikke hva jeg gjør :( Har ekstremt lite penger og, er så deprimert og mister masse hår fordi jeg har sånn angst. 

Flere som har vært i samme situasjon? 

Anonymkode: 278c9...288

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Ville begynt med noen generelle tiltak mot depresjon. I stedet for KG: ut på tur, trening, være sosial, fikse noe på huset, løs et eller annet vanskelig, hva enn som passer deg. Er du i godt humør, blir det lettere å skrive søknad og å prestere på et ev. intervju.

Så lenge du er frisk, så blir man ikke evig arbeidsløs. Må bare være innstilt på at det kan ta tid, og at man må jobbe godt med CV og søknader. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis du ikke har tatt jobbsøkerkurs hos NAV enda, gjør dét. Kanskje går du litt tips, møter noen mennesker, får litt mer struktur i hverdagen, og i det minste bittelitt penger.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Er også permitert og sliter med angst og depresjon. Løsningen min ble å ta en pause fra den opprinnelige jobben min og heller ta frivillighetsjobber slik jeg kan styre det selv til jeg kommer meg bedre på heltene igjen. Går også masse turer. Prøv å gjør det beste ut av det❤️

Anonymkode: 3fe23...2ed

• Hjerte 1
Skrevet
katties skrev (6 timer siden):

Hvis du ikke har tatt jobbsøkerkurs hos NAV enda, gjør dét. Kanskje går du litt tips, møter noen mennesker, får litt mer struktur i hverdagen, og i det minste bittelitt penger.

Lurt, det kan jeg prøve. Denne uken har jeg ikke søkt på en eneste jobb, men har hatt 1 intervju. Følte det gikk bra men får se. Føles bare så håpløst denne prosessen jeg er i nå. 

Jeg har alltid tenkt at det virker deilig å bare gå hjemme, men det er noe helt annet å ha ferie og vite at det er en midlertidig situasjon. 

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor har du ikke søkt denne uka? 

Anonymkode: 24487...18a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har du ikke søkt denne uka? 

Anonymkode: 24487...18a

Jeg har vært ekstremt langt nede. Bare grått og grått. Såpass ille at jeg har vært redd for å skade meg selv. Var veldig ekkelt, har aldri hatt det sånn før :( 

Er klar over at ingen tilbyr meg jobb om jeg ikke er aktiv på jobbsøkingsfronten, men skal prøve igjen i morgen. 

Skrevet

Nå er jeg bare arbeidsledig og ikke permittert da, men kjenner på de samme følelsene. Lett å falle ned i et sort hull og bli liggende. Tar man seg en dag 'fri' får man dårlig samvittighet, jeg føler at jeg må jobbe med alt, søknader og kurs 24/7, og føler meg nesten litt utbrent. Nå håper jeg det blir vår snart så jeg kan begynne å gå litt tur i skogen i det minste, det føles alltid bra, som en liten morgenøkt før man gyver løs på søknader og det som er.

Anonymkode: a98a2...b96

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er jeg bare arbeidsledig og ikke permittert da, men kjenner på de samme følelsene. Lett å falle ned i et sort hull og bli liggende. Tar man seg en dag 'fri' får man dårlig samvittighet, jeg føler at jeg må jobbe med alt, søknader og kurs 24/7, og føler meg nesten litt utbrent. Nå håper jeg det blir vår snart så jeg kan begynne å gå litt tur i skogen i det minste, det føles alltid bra, som en liten morgenøkt før man gyver løs på søknader og det som er.

Anonymkode: a98a2...b96

Det er synd å høre at du sliter med det samme, men på en måte godt å høre at jeg ikke er alene. Det har vært ekstremt tungt i vinter, å ikke ha jobb. Jeg håper også at det hjelper med vår. Har flott skog rett utenfor her, så bare det å kunne gå litt tur uten å ha på seg masse klær og brodder gleder jeg meg til. 

Vet ikke om veileder i NAV kan gjøre noe, føler dette er ekstremt tungt psykisk og da blir jeg sikkert bare henvist til å søke hjelp via fastlegen. Og det kan jeg ikke ta meg råd til. 

Skrevet

HALLO!!!  Jeg er deprimert, utslitt og får ikke sove grunnet at jeg MÅ jobbe.

Det firmaet jeg jobbet i før,var jeg  permittert fra januar til april.

Skal love deg det var en drøm. Da kunne jeg endelig bruke tid på hus og hjem, venner og familie. 

Bare det å kunne rydde,innrede og pusse opp huset gav en lykkerus uten like.

Nå er det bare arbeid, prøve å sove arbeid igjen.  Et rent helvete vil jeg si.

Anonymkode: df35e...867

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...