Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal mest sannsynlig begynne på utdannelsen snart og lurte i den forbindelsen om det går greit å finne seg en jobb som lokfører. Noen her som har erfaring med det? 🙂

Anonymkode: 0f010...cc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynlig så går det veldig fint, spesielt hvis du ikke er kresen på arbeidsgiver eller - sted i starten. Jeg ble selv ferdig i en periode der «ingen» selskap ansatte, men fikk meg likevel jobb etter en måneds tid. To måneder etter der igjen fikk jeg den jobben jeg helst ville ha. 

Anonymkode: cb80b...4b2

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mest sannsynlig så går det veldig fint, spesielt hvis du ikke er kresen på arbeidsgiver eller - sted i starten. Jeg ble selv ferdig i en periode der «ingen» selskap ansatte, men fikk meg likevel jobb etter en måneds tid. To måneder etter der igjen fikk jeg den jobben jeg helst ville ha. 

Anonymkode: cb80b...4b2

Takk for svaret! Høres betryggende ut. Jeg var i utgangspunktet litt bekymret over jobbmuligheter, da det ikke er så mange utlyste stillinger der ute.

Anonymkode: 0f010...cc5

Skrevet

Har ikke erfaring. Men  i lokførerskolen seter opp antall studieplasser etter hvor mange togselskapene har sagt de vil  ansette. Så i teorien så skal alle få jobb med en gang de er ferdig med utdanningen. Så kan ting selvsagt skje i løpet av året slik at etterspørselen etter lokførere blir lavere enn man hadde trodd. Men da er det vel mer snakk om at man kan ende opp med å måtte vente noen måneder før man får jobb.  Slik har i hvert fall jeg forstått det. 

Anonymkode: 6e690...e4c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...