PurpleTuliip Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Hei! Noen som har anbefalinger til en barnehgevogn? Fem mnd til bhgstart men tenker det er greit å være tidlig ute for å finne en til Ok pris. Planen er bruktkjøp ☺️ Hvilken vogn anbefaler du til dette bruket? Og hvorfor? ☺️ Hverdagsvognen vår er en Bugaboo fox3. Men den er kjøpt ny så ønsker ikke ha den i bhg
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Vi har vår Bugaboo fox3 i bhg. Barnet elsker å sove i vogna si, trygt og godt for han. Vogna er merket godt og står inne. Går helt fint Anonymkode: cc7e3...23d
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Vi har også en Buggaboo Fox hjemme, for den passet best til oss, men ville ikke bringe den frem og tilbake hver helg/dag ut fra behovet. I barnehagen valgte vi en eldre modell fra Emmaljunga. Den er stor og god, tung og stabil. Vi valgte bort Emmaljunga som vogn hjemme fordi de virket tyngre og tok mer plass, men det gjør ikke noe når den står i barnehagen og bare skal trilles ut av vognskjulet. Vi brukte den som sovevogn hjemme i tiden før barnehagestart, så den var ikke ukjent. Anonymkode: 69773...d7a 1
PurpleTuliip Skrevet 29. februar 2024 Forfatter #4 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har vår Bugaboo fox3 i bhg. Barnet elsker å sove i vogna si, trygt og godt for han. Vogna er merket godt og står inne. Går helt fint Anonymkode: cc7e3...23d Jeg spesifiserte at jeg ikke ønsker å bruke foxen min i bhg og likevel kommenterer du dette. Det var det svært lite hjelp i 😅😂 2
Kokkosbananas Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 Anbefaler babyjogger City elite. God vogn av kvalitet som varer lenge, og ikke minst er den lang i ryggen - så du kan ha barnet sovende i den til det er ganske stort. Veldig kjekk vogn å ha med på ferie også. Mine barn har sovet i barnehagen til de er nesten 4 år. Men så har de ikke begynt i barnehagen før de er over 2.5 år, mulig det er andre vogner som er bedre for de som er mindre.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 Kjøpte en gammel Brio vogn på finn, er lett for at de blir stjålet så ville ikke investere i noe dyrt. Kosta 300 eller noe sånt. Anonymkode: fc640...67e 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 PurpleTuliip skrev (30 minutter siden): Jeg spesifiserte at jeg ikke ønsker å bruke foxen min i bhg og likevel kommenterer du dette. Det var det svært lite hjelp i 😅😂 Du kan jo kjøpe en brukt fox om du er fornøyd med den🤷🏻♀️ Vi har en brukt Stokke Trailz og en brukt, litt gammel Easywalker. Hadde tenkt p bruke den gamle vogna i bhg, men den har mye bedre demping mtp trilling på grus og ulendt terreng, så vi endret planene og endte med hjemmevogna i bhg. Er fornøyd med begge og kunne brukt begge i bhg😊 Anonymkode: 353ca...ab4 1
PurpleTuliip Skrevet 29. februar 2024 Forfatter #8 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du kan jo kjøpe en brukt fox om du er fornøyd med den🤷🏻♀️ Vi har en brukt Stokke Trailz og en brukt, litt gammel Easywalker. Hadde tenkt p bruke den gamle vogna i bhg, men den har mye bedre demping mtp trilling på grus og ulendt terreng, så vi endret planene og endte med hjemmevogna i bhg. Er fornøyd med begge og kunne brukt begge i bhg😊 Anonymkode: 353ca...ab4 Syns fox er for dyr (selv brukt) til å ha i bhg. Vi har bare vognskjul og holder til i Bergen så er redd det raskt blir muggent. Sjekke ut de eldre Stokke trails.
IkkeStudentLenger Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 Kjøpte en gammel Simo vogn til 500 kr på Finn, den fungerer utmerket som sovevogn i barnehagen.
Paraply Skrevet 29. februar 2024 #10 Skrevet 29. februar 2024 Vi har Babyjogger City Elite 2. Kjøpt ny, men tar den med frem og tilbake hver dag, så den blir ikke stående i vognskjulet (Bergen her og). God vogn, stabil, fin og mørk inne i sovedelen. Fått positive tilbakemeldinger på den av barnehagen. Du kan sikkert kjøpe City Elite brukt, men kanskje ikke så mange av 2-ene på bruktmarkedet ennå.
Sandie Skrevet 29. februar 2024 #11 Skrevet 29. februar 2024 Vi har en eldre modell fra Emmaljunga som barnehagevogn. Kjøpte den brukt for 2000kr. Hjemme har vi en Britax smile, men den har ikke full liggestilling og det fungerte derfor dårlig å ha den som sovevogn i barnehagen. Siden Emmaljunga-vognen både er romslig og har full liggestilling ble sovekomforten mye bedre når hun begynte å bruke den. Sov gjerne i 2-3 timer hver dag i den vognen 😴 og de ansatte har vært fornøyd med den. Bor også i Bergen, og tar som regel vognen hjem hver fredag. Men den har ikke tatt skade av å stå i vognskuret i noen uker i strekk.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Skrevet 29. februar 2024 Sandie skrev (1 time siden): Vi har en eldre modell fra Emmaljunga som barnehagevogn. Kjøpte den brukt for 2000kr. Hjemme har vi en Britax smile, men den har ikke full liggestilling og det fungerte derfor dårlig å ha den som sovevogn i barnehagen. Siden Emmaljunga-vognen både er romslig og har full liggestilling ble sovekomforten mye bedre når hun begynte å bruke den. Sov gjerne i 2-3 timer hver dag i den vognen 😴 og de ansatte har vært fornøyd med den. Bor også i Bergen, og tar som regel vognen hjem hver fredag. Men den har ikke tatt skade av å stå i vognskuret i noen uker i strekk. Hvilken beitax smile vognen er det som ikke har full liggestilling? Anonymkode: e3b63...0c9
Apekatten Skrevet 1. mars 2024 #13 Skrevet 1. mars 2024 Ser flere anbefaler Babyjogger city elite, men den har bare tre hjul. Mange barnehager vil at sovevognen skal ha fire hjul, da de er mer stødig. Det har vært ulykker ifm soving i vogn med tre hjul i barnehager tidligere.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #14 Skrevet 1. mars 2024 Apekatten skrev (43 minutter siden): Ser flere anbefaler Babyjogger city elite, men den har bare tre hjul. Mange barnehager vil at sovevognen skal ha fire hjul, da de er mer stødig. Det har vært ulykker ifm soving i vogn med tre hjul i barnehager tidligere. Vi bruker hovedvogna vår i barnehagen, en thule urban glide med 3 hjul. Ikke fått noen kommenterer på det. Kommunal bhg. Anonymkode: ab324...a78
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #15 Skrevet 1. mars 2024 En vogn med 4 hjul, flat og lang liggedel. Emmaljunga edge duo og gamle simo vogner har veldig lang liggedel. Anonymkode: c9e0c...376
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #16 Skrevet 1. mars 2024 Har en Emmaljunga city cross i barnehagen. Kjøpte den, brukt, når eldste var liten og vi hadde vogn i to etasjer hjemme. Sov ute i den på verandaen hjemme før den ble med til barnehagen. Har vært brukt der siden 2020, nå er det minste som har den. Den har god fjæring, lang rygg og er lettere enn Edge og Mondial samt Simo sine vogner, men allikevel like stor. Eldste sov i den til hun var 3 år, men liten for alderen, yngste har enda god plass, 2,5 år men litt lang. Anonymkode: e1c0f...6dd
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #17 Skrevet 1. mars 2024 Vi gikk over fra fox 3 til babyjogger city elite. Kjøpte for 1000 kr på finn. Tar den med til barnehagen på mandager, hjem igjen på fredager. Står inne i et skur. Litt for redd for ei dyr vogn som fox 3 til at den står i barnehagen. Skal også brukes til et søsken som kommer. Anonymkode: 4ae29...4f9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #18 Skrevet 1. mars 2024 Apekatten skrev (3 timer siden): Ser flere anbefaler Babyjogger city elite, men den har bare tre hjul. Mange barnehager vil at sovevognen skal ha fire hjul, da de er mer stødig. Det har vært ulykker ifm soving i vogn med tre hjul i barnehager tidligere. Barnehagen kan ikke kreve noe og min erfaring er at trehjulinger ikke velter mer enn de med 4 Anonymkode: a8485...ba8
Apekatten Skrevet 1. mars 2024 #19 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnehagen kan ikke kreve noe og min erfaring er at trehjulinger ikke velter mer enn de med 4 Anonymkode: a8485...ba8 Jeg har ikke sagt at de krever det, men mange barnehager ønsker at vognen har fire hjul. Jeg bare videreformidler det flere barnehager har sagt i kommunen jeg bor i, men det er ikke likens overalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå