AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #1 Skrevet 29. februar 2024 Hei Jeg har hatt et mål om å komme meg ned til 79,9kg i et par uker, og målet er satt til i morgen. Jeg veide i dag 81kg, men har spist mye de siste dagene på grunn av bursdag etc. Jeg har imidlertid vært på do etter jeg veide meg i morges, og har tenkt å faste til i morgen tidlig for å kvitte meg med tarminnhold og vann. Kan det forventes at jeg kan gå ned litt over 1kg i avføring, vann og tarminnhold på et døgn? 😅 Anonymkode: 5d3b4...a98
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Ja, jeg kan gå ned 2 kg fra en dag til neste hvis jeg har spist mye et par dager og så reduserer inntaket. Faster ikke, spiser bare lite og magert. Anonymkode: ec9d5...a5a
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 Nei. Svært lite sannsynlig. Jeg faster 3 dager hver måned og går ned omtrent 1-1.5kg på de tre dagene. Det vil jo uansett bare være å lure deg selv, for det er jo ikke faktisk vektnedgang i fett? Anonymkode: aea0d...c37 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 Vel, det kommer an på hva ditt daglige behov er. Om du feks trenger 2000 kcal pr dag, vil du være 2k i underskudd med 24 timer faste. Det tilsvarer under 0,5kg faktisk vektreduksjon. 1 kg fett har 7000 kcal. Ang tarminnhold og væskenivå i kroppen, kan det jo selvsagt gi mer tap på vekta, men det er ikke et reelt vektnedgang. Anonymkode: 17bd1...0d5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 Nei, det blir jo ikke reell vektnedgang. Men jeg startet på 115kg for et år siden, og har hatt så inderlig lyst til å se 7-tallet på vekta - det er i grunn kun det det handler om nå. Tanken om at jeg ser 7-tallet igjen etter 7 år over hadde vært magisk og ville gjort helga 🤗 ellers fokuserer jeg på sunt kosthold og mosjon, og det å kunne se det tallet ville gitt enda mer motivasjon til å fortsette den gode jobben. TS. Anonymkode: 5d3b4...a98 2 5
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Skrevet 29. februar 2024 Ja, jeg tror det er mulig. Jeg er ikke overvektig men går ned en kilo til neste dag dersom jeg kun spiser en liten frokost og ikke noe mer. Men det kommer jo kanskje an på, jeg er ganske høy og har litt muskler så mulig jeg har høy forbrenning. Men det går jo an å prøve 🙂 Ikke noe farlig i alle fall så lenge det ikke fucker med hodet ditt og gjør at du får et mer usunt forhold til vektnedgangen. Uansett lykke til! Kjempejobb du har gjort allerede da 🙌👏 Anonymkode: 34c11...43d 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei Jeg har hatt et mål om å komme meg ned til 79,9kg i et par uker, og målet er satt til i morgen. Jeg veide i dag 81kg, men har spist mye de siste dagene på grunn av bursdag etc. Jeg har imidlertid vært på do etter jeg veide meg i morges, og har tenkt å faste til i morgen tidlig for å kvitte meg med tarminnhold og vann. Kan det forventes at jeg kan gå ned litt over 1kg i avføring, vann og tarminnhold på et døgn? 😅 Anonymkode: 5d3b4...a98 Men om du så går ned den ene kiloen med full faste hva er planen din videre? Anonymkode: 1beba...010 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 Du går ned vannvekt så fult mulig å gå ned, men de kommer tilbake så fort du spiser igjen. Anonymkode: 6ed3e...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #9 Skrevet 6. mars 2024 On 2/29/2024 at 4:36 PM, AnonymBruker said: Men om du så går ned den ene kiloen med full faste hva er planen din videre? Anonymkode: 1beba...010 Eh, teit spørsmål. Da er jo selvfølgelig planen hennes å enten fortsette til hun reelt er nede på den vekten, eller sette nytt mål. Jeg sier: Kjør på hvis du klarer det, ts! Et annet alternativ er å kun spise lette måltider. Anonymkode: ee38c...261 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #11 Skrevet 9. mars 2024 Jeg merker ingenting på vekta dagen etter en 24-timers faste. Men, om jeg faster 24 timer ukentlig så vil det få raskt utslag på vekta etter et par uker. Vet ikke hva som er greia med meg, men tar litt tid før vekta "henger med" og faktisk går ned. Dette er jeg klar over, så jeg stresser ikke om jeg ikke ser forandring på vekta i løpet av en uke. På uke 2 så er der plutselig resultat. Faste er veldig sunt for deg, bare ikke overdriv, for da mister du hår og får ernæringsmangel. Det skjedde med meg, mista vel halve håret mitt fordi jeg fastet for mye og i tillegg spiste dårlig når jeg først spiste. NEI, jeg har ingen spiseforstyrrelse, jeg er bare en dust til tider. Lenge siden jeg har fastet nå, kanskje på tide gjøre det igjen. Er bra for skrotten. Anonymkode: a91ad...f90 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #12 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 15.44): Eh, teit spørsmål. Da er jo selvfølgelig planen hennes å enten fortsette til hun reelt er nede på den vekten, eller sette nytt mål. Jeg sier: Kjør på hvis du klarer det, ts! Et annet alternativ er å kun spise lette måltider. Anonymkode: ee38c...261 Nei det er ikke et dumt spørsmål. Om ts går ned til 79 ved å kjøre full faste så vil hun gå det like fort opp igjen så for hun begynner å spise så hva er poenget? Anonymkode: 1beba...010
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #13 Skrevet 9. mars 2024 On 2/29/2024 at 10:20 AM, AnonymBruker said: Nei, det blir jo ikke reell vektnedgang. Men jeg startet på 115kg for et år siden, og har hatt så inderlig lyst til å se 7-tallet på vekta - det er i grunn kun det det handler om nå. Tanken om at jeg ser 7-tallet igjen etter 7 år over hadde vært magisk og ville gjort helga 🤗 ellers fokuserer jeg på sunt kosthold og mosjon, og det å kunne se det tallet ville gitt enda mer motivasjon til å fortsette den gode jobben. TS. Anonymkode: 5d3b4...a98 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det er ikke et dumt spørsmål. Om ts går ned til 79 ved å kjøre full faste så vil hun gå det like fort opp igjen så for hun begynner å spise så hva er poenget? Anonymkode: 1beba...010 Les tråden...? Anonymkode: e4212...20d
Grüner Skrevet 9. mars 2024 #14 Skrevet 9. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 10.11): Hei Jeg har hatt et mål om å komme meg ned til 79,9kg i et par uker, og målet er satt til i morgen. Jeg veide i dag 81kg, men har spist mye de siste dagene på grunn av bursdag etc. Jeg har imidlertid vært på do etter jeg veide meg i morges, og har tenkt å faste til i morgen tidlig for å kvitte meg med tarminnhold og vann. Kan det forventes at jeg kan gå ned litt over 1kg i avføring, vann og tarminnhold på et døgn? 😅 Anonymkode: 5d3b4...a98 Du mister bare væske på ett døgn og du går opp igjen de grammene du gikk ned like fort. Én dags faste hver uke vil heller ikke gjøre store utslag. Men hvis du ikke synes det er vanskelig å gå lenge uten mat, kan du prøve 5:2-dietten eller periodisk faste. Det vil ha mer effekt på vekta også. Endret 9. mars 2024 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #15 Skrevet 9. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Les tråden...? Anonymkode: e4212...20d Jeg har lest så hva er poenget ditt? Anonymkode: 1beba...010
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2024 #16 Skrevet 9. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har lest så hva er poenget ditt? Anonymkode: 1beba...010 At du tydelig ikke har lest. Anonymkode: e4212...20d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2024 #17 Skrevet 10. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 9.3.2024 den 15.36): At du tydelig ikke har lest. Anonymkode: e4212...20d Jo det har jeg 😉 Anonymkode: 1beba...010
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå