Gå til innhold

Salsa

Anbefalte innlegg

Gjest danseløven
Skrevet

Jo, jeg går på salsa i aerobic-stil liksom og jeg mener selv bestemt at salsastegene til siden og framover skal være på toern i takta liksom, men instruktøren er hele tida midt mellom en og to. Tar jeg feil eller er hun litt raskt ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Salsa kan danses både på en og to, det kommer an på hvilken stilart det er.

Skrevet (endret)

Jo, jeg lurer på om det er sånn... og cubansk salsa danses på to...? (Jeg har aldri kunnet noe utover det helt grunnleggende, og nå er det evigheter siden sist, så jeg husker vel ikke noe særlig heller. :roll: )

Endret av Virvel
Skrevet

Trådstarter her. Ok, men hvis LA-style danses på en og cubansk på to - kan det da altså fortsatt være riktig å være mellom en og to?

• 2 år senere...
Gjest Gjest
Skrevet
Trådstarter her. Ok, men hvis LA-style danses på en og cubansk på to - kan det da altså fortsatt være riktig å være mellom en og to?

La style danses også på to, sammen med cubansk. NY style derimot danses på en :) Aerobic salsa er ikke det samme som salsa i det hele tatt, gikk på noe som het "Salsa maniac" på SATS, og forventet meg salsa, men det var kun aerobic blandet sammen med salsa, og det var jammen meg ikke mye.

Derfor er nok ikke instruktøren for tidlig ute, aerobic-salsa blir noe helt annet. :)

• 2 uker senere...
Gjest Eksperten ;)
Skrevet
La style danses også på to, sammen med cubansk. NY style derimot danses på en :) Aerobic salsa er ikke det samme som salsa i det hele tatt, gikk på noe som het "Salsa maniac" på SATS, og forventet meg salsa, men det var kun aerobic blandet sammen med salsa, og det var jammen meg ikke mye.

Derfor er nok ikke instruktøren for tidlig ute, aerobic-salsa blir noe helt annet. :)

Nei, det er feil. LA- og kubansk stil danses på 1. NY på to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...