Gå til innhold

Underlivet mitt lukter gammelt kjønn og gammel sex selv om jeg er ganske nyvasket.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Underlivet mitt har gått fra å ikke lukte noe spesielt, til å lukte litt reker, gammel sex og uvasket underliv.

Det ble slik etter at jeg kom i overgangsalderen og fikk tørr skjede.

Hva hjelper?

Anonymkode: ab66e...558

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som BV, så hadde tatt en tur til lege el gynekolog for evnt antibiotikakur. 

Ellers kan du forsøke Multigyn actigel el.l preparater som skal bidra til riktig bakterieflora i skjeden. 

Skrevet

Hva er BV?

Anonymkode: 94d65...444

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hva er BV?

Anonymkode: 94d65...444

Bakteriell vaginose 

Anonymkode: 04360...087

Skrevet

Høres vilt ut men naturell youghurt har gode bakterier som er bra nedentil.

Anonymkode: 2bc24...65b

• Liker 2
Skrevet

Det er da bedre å prøve Multigyn først og så evt dra til legen om man må? Lista ligger lavere og det er da ingen grunn til antibiotika om man ikke må, tvert imot. Får kjøpt på apoteket og man bør merke bedring ganske fort.

Skrevet
Bippeti skrev (5 timer siden):

Det er da bedre å prøve Multigyn først og så evt dra til legen om man må? Lista ligger lavere og det er da ingen grunn til antibiotika om man ikke må, tvert imot. Får kjøpt på apoteket og man bør merke bedring ganske fort.

For bakteriell vaginose er ikke førstelinjebehandling antibiotika. Man får tabletter som man putter i skjeden som heter Donaxyl. Donaxyl er ikke anibiotika, men et antiinfektivt og antiseptisk middel. 

Det skal sies at den gangen jeg hadde bakteriell vaginose luktet det så ille at jeg hadde måttet være hjemme hvis jeg hadde hatt jobb de dagene. Det var liksom ingen tvil om hva det var.

Anonymkode: 4ace1...b99

• Liker 1
Skrevet

Hvis det ikke er noe "feil" der nede (bv, lite melkesyrebakterer el) kan du også forhøre deg litt rundt diverse østrogenkremer/preparater du kan bruke i skjeden for å motvirke lite fukt og tynn skjedevegg. De har nok noe kunnskap om dette på apoteket for mener at noen av disse preparatene er reseptfrie. Hos noen apotek kan du også bruke chat via nettsiden deres dersom du synes det blir pinlig face to face 🙂

Anonymkode: 0df6f...d69

Skrevet

Håper du tørker stumpen riktig vei....

Anonymkode: 6280b...02c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...