AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 Vet ikke hvordan jeg skal formulere meg i overskriften. Barna mine anmeldte far for vold. Jeg ble såklart tatt inn til avhør, under avhøret ble jeg spurt om jeg ble utsatt for vold, jeg svarte nei. Jeg og barna hadde da flyttet fra barnefar før dette. Etterhvert fikk jeg en skikkelig knekk og fikk time hos politiets støttegruppe for voldsutsatte, saksbehandler der mente jeg var utsatt for vold og ordnet time til meg hos politiet for nytt avhør, noe som førte til ny politi anmeldelse for min ex. Alt i dette tar så lang tid, så nå har jeg glemt det meste, jeg sitter med en følelse, men kan ikke sette ord på psykisk vold, kan ikke si at den datoen var han slem, når det kommer til voldtekt kan jeg ikke si at ja vi hadde sex etter han hadde med sin styrke dratt av meg trusa og hadde sex, den å den gangen. Alt blir bare mine ord mot det han sier, føler jeg bare lager historier nå om livet mitt. på toppen av dette truer han med å ta livet sitt, familien hannes mener jeg har ødelagt livet hannes og jeg føler meg som en løgner å en som gjør alt jeg kan for å ødelegge et menneske, nå må jeg møte han i en rettsak å blir sikkert spurt ut om ting jeg ikke engang kan huske. jeg husker, men vet ikke om det er det barna har fortalt, eller om det er det jeg husker, min ex har det ikke bra nå å det farger meg, når han var på topp å hadde full kontroll på meg så husker jeg hvor ille han var, har heldigvis lydopptak av det å kan høre på. Men føler meg som en stor løgner som bare legger stein til byrde å er så redd for å ikke være sakelig under rettsaken, tenk om jeg forteller bare min side å det er bare en side som kun er hormonelt betinget, vil ikke dømme noen for jeg ikke er ærlig, selv om barnas vitneutsagn sikkert er det som veier tyngst (håper jeg) Anonymkode: 4ad3e...05d 4
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Skrevet 29. februar 2024 Kanskje er dette veldig vanlige følelser å sitte med etter traumer og når mye står på spill. Vær så ærlig som du kan, utifra dette så tror jeg, en helt tilfeldig kvinne på at du har opplevd en farlig mann. Selv om du er usikker på degselv. Vær ærlig, kanskje også om bekymringene dine rundt det å ikke huske eller ikke få fortalt, eller det å ødelegge noen, eller om tvil og det om redsel. Disse er jo vandt med at det er mye følelser i sving, det er nok normalt å både ha fortrengt, slite med å finne riktig ord, vaner og vanskeligheter med å tidfeste eller at minner tulles sammen, også fordi hjernen ikke trenger mange ulike minner for en spesifikk hendelse så kan ende opp med å velge ut foreksempel et som representativt for den type opplevelse om du opplever mye av noe. Det er nok også typisk for utsatte av psykisk terror og annet forferdelig at du tviler på degselv, kanskje er din oppførsel et bevis på hans også. Lykke til, håper dere er trygge og godt ivaretatt i fremtiden. Å håper familien hans lar dere være ifre og tar volden han har påført dere på alvor. Anonymkode: 708c6...8ae
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #3 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje er dette veldig vanlige følelser å sitte med etter traumer og når mye står på spill. Vær så ærlig som du kan, utifra dette så tror jeg, en helt tilfeldig kvinne på at du har opplevd en farlig mann. Selv om du er usikker på degselv. Vær ærlig, kanskje også om bekymringene dine rundt det å ikke huske eller ikke få fortalt, eller det å ødelegge noen, eller om tvil og det om redsel. Disse er jo vandt med at det er mye følelser i sving, det er nok normalt å både ha fortrengt, slite med å finne riktig ord, vaner og vanskeligheter med å tidfeste eller at minner tulles sammen, også fordi hjernen ikke trenger mange ulike minner for en spesifikk hendelse så kan ende opp med å velge ut foreksempel et som representativt for den type opplevelse om du opplever mye av noe. Det er nok også typisk for utsatte av psykisk terror og annet forferdelig at du tviler på degselv, kanskje er din oppførsel et bevis på hans også. Lykke til, håper dere er trygge og godt ivaretatt i fremtiden. Å håper familien hans lar dere være ifre og tar volden han har påført dere på alvor. Anonymkode: 708c6...8ae Eller har du advokat? Kanskje forhør deg med dem først, for hva om jeg tar feil her. Beklager det. Håper du har noen som vet noe om rettsaker osv som kan gi deg noen innspill. Men jeg tror uansett det du føler er helt naturlig og du er ikke en løgner. Anonymkode: 708c6...8ae
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje er dette veldig vanlige følelser å sitte med etter traumer og når mye står på spill. Vær så ærlig som du kan, utifra dette så tror jeg, en helt tilfeldig kvinne på at du har opplevd en farlig mann. Selv om du er usikker på degselv. Vær ærlig, kanskje også om bekymringene dine rundt det å ikke huske eller ikke få fortalt, eller det å ødelegge noen, eller om tvil og det om redsel. Disse er jo vandt med at det er mye følelser i sving, det er nok normalt å både ha fortrengt, slite med å finne riktig ord, vaner og vanskeligheter med å tidfeste eller at minner tulles sammen, også fordi hjernen ikke trenger mange ulike minner for en spesifikk hendelse så kan ende opp med å velge ut foreksempel et som representativt for den type opplevelse om du opplever mye av noe. Det er nok også typisk for utsatte av psykisk terror og annet forferdelig at du tviler på degselv, kanskje er din oppførsel et bevis på hans også. Lykke til, håper dere er trygge og godt ivaretatt i fremtiden. Å håper familien hans lar dere være ifre og tar volden han har påført dere på alvor. Anonymkode: 708c6...8ae Tusen takk, du er et fantastisk menneske som har satt ord på mye av mine bekymringer. Må bare prøve når vi er der, jeg trenger ikke noe fra min side, jeg kan komme meg, men mitt håp er at barna blir trodd, for di er det veldig viktig at far blir dømt for noe å håper jeg kan bidra, selv om jeg føler jeg bare er et rot i dette. Ikke missforstå meg, jeg er flink når det kommer til barna, de blir godt ivaretatt å de har det veldig bra, eldste datter fortalte meg i går at hun merket hun hadde et bedre liv, hun følte seg trygg og hadde fått egen selvtilitt og alle barna har fått et liv med mye venner, huset fult av barn til en hver tid, og alltid venner til middag. Når vi bodde med ex hadde ingen barn venner for alle var redd han så fikk aldri besøk, i kveld har vi 4 venner på overnatting å barna er lykkelig Anonymkode: 4ad3e...05d 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Eller har du advokat? Kanskje forhør deg med dem først, for hva om jeg tar feil her. Beklager det. Håper du har noen som vet noe om rettsaker osv som kan gi deg noen innspill. Men jeg tror uansett det du føler er helt naturlig og du er ikke en løgner. Anonymkode: 708c6...8ae Har advokat men er livredd henne for hun er så sint, hun virker som hun kan dette, men føler meg som en skurk hver gang vi snakker, må kanskje få en time hos henne snart for å dele bekymringen min Anonymkode: 4ad3e...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå