Gå til innhold

Trenger råd: auraen kan være for profesjonell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den bisarre greia med meg som jeg bekymrer meg over kan bli et problem under en date er "auraen" min. La meg gå i dybden....

Jeg er en veldig seriøs fyr. Ikke seriøs som i stuck-up og snobbete,
men jeg kan ofte kommunisere med det kroppspråket du ser i politiske intervju kombinert
med til tider (ikke ofte) et ordvalg som er formelt. Et perfekt eksempel på denne "auraen"
og manierismen, er slik Putin fremstår i intervjuet med Megyn Kelly.
Dette påvirker også mine ansiktsutrykk som kan virke VELDIG fokusert.
Dette høres intenst ut, men jeg er også naturlig morsom og en god lytter med genuint ønske om å gjøre noens hverdag bedre.
Nå, forestill deg at du dater en fyr med denne manierismen, og av og til kommer det abrupte
"stikk" med flørting som kan komme som et overraskelsesangrep

Det jeg prøver å si her, er at det å date meg kan, vil jeg tro, føles snodig ut i starten til
jeg mykner meg opp, stoler på deg, og blir helt rolig og casual.
Og det er uheldigvis ikke før vi når det punktet, den humoristiske og mellomenneskelige siden med meg merkes.
Jeg vil du skal forstå at dette sikkert er et resultat av Asperger's.
Autister er sårbare mennesker, og for meg, er denne oppførselen et slags skjold i startfasen.
Jeg ønsker selvsagt ikke å intensjonelt være creepy eller rar.
Jeg avslutter denne tråden med å spør 2 spørsmål til deg som kvinne:
1: hvilket råd kan du gi til meg? kanskje jeg burde arbeide med meg selv? forslag?
2: Tror du det er helt umulig for en med min aura å lykkes i dating uten å skremme vekk damene? 😅

Det var alt

Anonymkode: ef679...58b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo oppsøke en profesjonell og få hjelp med det du sliter med

Og så er ikke kvinnfolk så veldig vanskelige. Bare være normalt oppegående og se bra ut. 

Så løser resta seg.

Anonymkode: 74d64...f08

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Den bisarre greia med meg som jeg bekymrer meg over kan bli et problem under en date er "auraen" min. La meg gå i dybden....

Jeg er en veldig seriøs fyr. Ikke seriøs som i stuck-up og snobbete,
men jeg kan ofte kommunisere med det kroppspråket du ser i politiske intervju kombinert
med til tider (ikke ofte) et ordvalg som er formelt. Et perfekt eksempel på denne "auraen"
og manierismen, er slik Putin fremstår i intervjuet med Megyn Kelly.
Dette påvirker også mine ansiktsutrykk som kan virke VELDIG fokusert.
Dette høres intenst ut, men jeg er også naturlig morsom og en god lytter med genuint ønske om å gjøre noens hverdag bedre.
Nå, forestill deg at du dater en fyr med denne manierismen, og av og til kommer det abrupte
"stikk" med flørting som kan komme som et overraskelsesangrep

Det jeg prøver å si her, er at det å date meg kan, vil jeg tro, føles snodig ut i starten til
jeg mykner meg opp, stoler på deg, og blir helt rolig og casual.
Og det er uheldigvis ikke før vi når det punktet, den humoristiske og mellomenneskelige siden med meg merkes.
Jeg vil du skal forstå at dette sikkert er et resultat av Asperger's.
Autister er sårbare mennesker, og for meg, er denne oppførselen et slags skjold i startfasen.
Jeg ønsker selvsagt ikke å intensjonelt være creepy eller rar.
Jeg avslutter denne tråden med å spør 2 spørsmål til deg som kvinne:
1: hvilket råd kan du gi til meg? kanskje jeg burde arbeide med meg selv? forslag?
2: Tror du det er helt umulig for en med min aura å lykkes i dating uten å skremme vekk damene? 😅

Det var alt

Aura er noe annet. Du mener nok energi, at energien du utstråler er for profesjonell. Og kanskje for formell? Jeg kan bare svare for meg, og jeg er nok veldig opptatt av hvordan jeg føler meg rundt en date, om jeg føler meg avslappet og behagelig, eller om det føles stramt og ukomfortabelt. Ikke bare i date-situasjoner, men ellers også. Trives ikke så godt i formelle settinger. Så om du føler dette er et problem i datingen, så kanskje du skulle vurdere å prøve å løsne litt opp? Det krever sikkert litt jobb, men det er ikke sikkert det er umulig å få til😊

Anonymkode: 339d9...fdf

Skrevet

Det går an å begynne daten med å si at du vet du kan virke litt formell og lite avslappet fordi du ikke er helt trygg og kjent ennå. Det kan være sjarmerende det :) 

Anonymkode: 9776f...b0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du kan jo oppsøke en profesjonell og få hjelp med det du sliter med

Anonymkode: 74d64...f08

Ja har tenkt litt det samme. Dette ville da vært språkterapi? 😊

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går an å begynne daten med å si at du vet du kan virke litt formell og lite avslappet fordi du ikke er helt trygg og kjent ennå. Det kan være sjarmerende det :) 

Anonymkode: 9776f...b0b

Ja jeg kan prøve 😄

Skrevet

Tror det går helt fint når du først møter hun som er riktig for deg😊

ellers så må ikke en date være at dere sitter ovenfor hverandre å snakker. Nå som det blir vår og sommer så kan dere kanskje gå en tur til et fint sted? Kjøpe en kaffe på veien😊

ikke stress med å forsøke å forandre deg😊

Anonymkode: 813ea...800

Skrevet

Mitt råd ville være å ikke bruke for mye energi på å analysere deg selv når du er på date. Ting stokker seg og blir ofte anspent om man prøver å prestere på bekostning av å være seg selv.

Vær spøkefull, genuin og ikke ta deg selv seriøst. Fokuser på å ha det morsomt med den du møter uavhengig av utfall. 

Skrevet

Ikke vær så anstrengt og selvhøytidelig at du bruker ord du ikke kan, for det første.

Slapp av og vær deg selv. Dubgjlr det mer slitsomt enn det er.

Anonymkode: ba80c...084

Skrevet

Ja, dette blir et problem.

Få noen til å hjelpe deg.

En bra coach eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...