AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 Jeg vurderer trykkbølgebehandling for senebetennelse i tommelen. Har skjønt at noen har god effekt, andre null effekt, og andre igjen blir betydelig verre over lengre tid. Er selvsagt redd for det sistnevnte.. hva er deres erfaring, dere som har prøvd dette? Anonymkode: db808...77d
PITTY Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Virket godt på meg for tennisalbue. Selve behandlingen var forsåvidt ingen kosetime.😱 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Jeg hadde veldig god effekt på Plantar fascitt. Hadde fire behandlinger. Anonymkode: 43a1e...77a
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 PITTY skrev (Akkurat nå): Virket godt på meg for tennisalbue. Selve behandlingen var forsåvidt ingen kosetime.😱 Bra det virka godt på deg! Hvor mange behandlinger hadde du? Ble du først verre før du ble bedre? Og selve behandlingen, er det så vondt at det nesten ikke er til å holde ut? Anonymkode: db808...77d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde veldig god effekt på Plantar fascitt. Hadde fire behandlinger. Anonymkode: 43a1e...77a Så bra! Anonymkode: db808...77d
pia mater Skrevet 28. februar 2024 #6 Skrevet 28. februar 2024 Fikk det for golfalbue med nerveutfall. Hadde god effekt, men behandlingen var helt forferdelig vond.
Gjest22 Skrevet 28. februar 2024 #7 Skrevet 28. februar 2024 God effekt ced plantar facsitt. Hadde vel 3-4 behandlinger. Vondt men ikke så lenge det varer. prøvd for er vondt kne, da hjalp det ikke, men det var nok fordi problemet egentlig lå andre steder. Det var helt forjævlig vondt fordi da tok jeg det på utside kne nærme lårbenet
PITTY Skrevet 28. februar 2024 #8 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bra det virka godt på deg! Hvor mange behandlinger hadde du? Ble du først verre før du ble bedre? Og selve behandlingen, er det så vondt at det nesten ikke er til å holde ut? Anonymkode: db808...77d Tror det var fire. Jaaa det var vondt. Men på en litt morsom måte. Du styrer jo selv om du ikke orker.. La det gå sport i det.
K.B. Skrevet 28. februar 2024 #9 Skrevet 28. februar 2024 Lite effekt og du finner ikke mye forskning på metoden som underbygger effekten av behandlingen.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Skrevet 29. februar 2024 Trykkbølge behandling som banker og vibrerer, eller den typen som tikker og ikke er så vond, og som kalles fokusert trykkbølgebehandling. Har fått masse fokusert trykkbølgebehandling på nakken, skuldre, rygg og knær og ELSKER det. Muskulaturen blir myk, jeg puster bedre, bedre syn og hjernen klarer opp. Anonymkode: bc138...fec
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #11 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trykkbølge behandling som banker og vibrerer, eller den typen som tikker og ikke er så vond, og som kalles fokusert trykkbølgebehandling. Har fått masse fokusert trykkbølgebehandling på nakken, skuldre, rygg og knær og ELSKER det. Muskulaturen blir myk, jeg puster bedre, bedre syn og hjernen klarer opp. Anonymkode: bc138...fec Interessant! Ante ikke at det fantes en mildere versjon, som det virker som den fokuserte tryggbølgebehandlingen er. Er det samme apparat som utfører begge? Bare med mindre styrke på den som tikker? Anonymkode: db808...77d
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trykkbølge behandling som banker og vibrerer, eller den typen som tikker og ikke er så vond, og som kalles fokusert trykkbølgebehandling. Har fått masse fokusert trykkbølgebehandling på nakken, skuldre, rygg og knær og ELSKER det. Muskulaturen blir myk, jeg puster bedre, bedre syn og hjernen klarer opp. Anonymkode: bc138...fec Jeg måtte google litt, og her står det at det er den radikale som er minst belastende og som sender lavest frekvens inn i området🤔 Alt i alt virker det litt som en skummel terapiform😬 https://www.fokusklinikken.no/kontraindikasjon-p-trykkblgebehandling Anonymkode: db808...77d
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #13 Skrevet 29. februar 2024 Jeg fikk 3-4 behandlinger for jumpers knee for ca 15 år siden. Var bare noen få steder som tilbydde slik behandling der jeg bodde. Det funket veldig bra for meg, og har lite problemer med det kneet idag. Kjenner det kun i veldig bratte nedoverbakker og under flere dager med tung belastning. Type marsj med pakking i forsvaret. Jeg har nå begynt å med samme problem i det andre kneet og vurderer samme behandling. Anonymkode: d892c...d1d
Hedda-78 Skrevet 29. februar 2024 #14 Skrevet 29. februar 2024 Kronisk senebetennelse i håndleddet. Hadde vondt i et par år, fikk flere kurer av lege uten effekt. Tryggbølgebehandling var det som hjalp. Fikk mange behandlinger over relativt kort tid, og det ble gradvis bedre. Nå, flere år etterpå, er jeg fortsatt smertefri. Kan kjenne det litt innimellom, men det går fort over. 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #15 Skrevet 29. februar 2024 Jeg har hatt tre behandlinger i skuldra og det virket. Skuldra er ikke 100% men den er veldig mye bedre enn den var. Antas senebetennelse, smertene var uutholdelige og jeg kunne ikke bruke armen til noe som helst. Nå er det noen få ting jeg merker det på feks hvis jeg støtter meg for hardt på armen, veldig brå bevegelser...ellers fungerer den bra og uten smerter. Anonymkode: 16664...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #16 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Interessant! Ante ikke at det fantes en mildere versjon, som det virker som den fokuserte tryggbølgebehandlingen er. Er det samme apparat som utfører begge? Bare med mindre styrke på den som tikker? Anonymkode: db808...77d Det er to ulike apparater som virker på ulike måter. Fokusert trykkbølge er den mest moderne og effektive og er ikke mildere, men bruker trykkbølger til å stimulere blodsirkulasjon, vevsvekst, demper betennelse, hevelser og ødem. Den gamle typen (radial trykkbølgebehandling)som er veldig vond og som knuser vev slik at det skal vokse frem nytt, er den typen de fleste fysioterapeuter bruker fordi de ikke oppdaterer seg, og fordi den er billigst i innkjøp. Anonymkode: bc138...fec
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #17 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg måtte google litt, og her står det at det er den radikale som er minst belastende og som sender lavest frekvens inn i området🤔 Alt i alt virker det litt som en skummel terapiform😬 https://www.fokusklinikken.no/kontraindikasjon-p-trykkblgebehandling Anonymkode: db808...77d Det er gammel informasjon. Fokusert trykkbølgebehandling er mer skånsom pga at den ikke "slår", og da kan den brukes på feks leddbåndsskader i nakken som er et område som er veldig sensitivt og som fremprovoserer kvalme og svimmelhet ved vibrering. En radial trykkbølgebehandling hadde gjort mer skade i en allerede skadet nakke. Anonymkode: bc138...fec
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #18 Skrevet 29. februar 2024 God erfaring med denne behandlingen opptil flere ganger i året grunnet løperkne. Anonymkode: ea9e3...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå