Gå til innhold

Hvor lang tid fra legen sender henvisning til brev fra sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid pleier det å gå fra henvisning og til man hører noe? Det er vel normalt å få et brev etter vurdering der det står ventetid? 
Synes det har gått så lang tid (1 måned). Men det tar kanskje lengre tid enn som så? 😊

Anonymkode: 6e10e...f59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har plikt til å svare ut innen tre uker. 

Anonymkode: c90f9...85a

Skrevet

Jeg pleier å få svar på Digipost eller helsenorge, har du sjekket der?

Anonymkode: b887a...dff

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble henvist til Haukeland sykehus. Henvisning ble sendt i august/september 2020. I september 2021 fikk jeg innkalling til time i november. Det var etter at legen som sendte henvisningen hadde ringt, sendt mail (som de ikke leste) og ny henvisning. Henvisningen var heller ikke registrert på HelseNorge før etter at jeg hadde vært der (jeg sjekket nesten hver dag).

Heldigvis virket behandlingen, så jeg slipper å dra dit igjen.

Anonymkode: 483e8...22d

Skrevet

Kommer sikkert hva det gjelder. Jeg var hos legevakten pga en akutt sykdom. Men som ikke trengte akutt behandling der og da (fikk medisiner mot det), men også en time på sykehuset samme uke som legevakten hadde sendt henvisning til.

Anonymkode: d14e2...d3c

Skrevet

Nå husker jeg ikke akkurat, men sykehuset har en frist for å gi et svar, husker ikke om det var 7 eller 10 arbeidsdager, det kan du sjekke opp. Innen den tiden skal de enten gi deg tidspunkt for time eller de må gi deg et svar om ca når du kan få time.

Siden det nå har gått en måned så bør du først sjekke med fastlegen din om denne faktisk har sendt henvisningen (har vært borti altfor mange ganger at leger ikke ha sendt henvisninger, selv ikke etter purringer). Hvis lege bekrefter at henvisning er sendt, be om datoen denne ble sendt. Så ringer du inntakskontoret ved sykehuset og spør hvor det blir av svaret ditt.

Får du ikke svar - kontakt Pasientombudet!

Anonymkode: f34c0...e57

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg pleier å få svar på Digipost eller helsenorge, har du sjekket der?

Anonymkode: b887a...dff

Ja, har sjekket begge deler. Her jeg bor vises ikke henvisninger på helsenorge dessverre, men har heller ikke fått melding der. 

Anonymkode: 6e10e...f59

Skrevet

Kommer sikkert an på alvorlighetsgrad. Jeg fikk telefon fra nevrolog på Riksen dagen etter henvisning ble sendt, og ble operert innen en uke. 

Anonymkode: 4471f...5f6

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jrg fikk brev når dato for operasjon var klar da jeg ringte å etterlyste tilbakemelding.

2 mnd siden henvisning ble sendt

Anonymkode: 36dc0...e98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...