AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Del Skrevet 28. februar 2024 Har altid hørt fra andre foreldre det at ungdom får så mye høyere forsikringssum en andre til de er 21 eller 23 år. Så ble rimelig overasket nå når sønnen her overtok ene bil her. Han betaler det samme som vi gjorde, og fikk start bonus på 65%. Sønnen kom og lurte og på im.han måtte betale for forsikringen for 1 år av gangen, for det hadde 3 av vennene hans måtte, fordi de ikke hadde hatt forsikring før. Mens her så fikk han avtalegiro med trekk 1 gang i mnd Hvordan har det vært for deres ungdom? Vet det er forskjell på biler en har. Her er det caravelle t5 2008mod, pluss kasko og fri kjørelengde. Kom på 10.500 i året. Anonymkode: cb338...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #2 Del Skrevet 29. februar 2024 jeg kjøpte bil da jeg var 19 år. super kasko, 75% bonus og egenandel på 2000 kroner. Har forsikring for 18000 kilometer i året og betaler 991 kroner i mnd, dette er inkludert trafikkforsikringavgiften. Anonymkode: aaefb...254 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #3 Del Skrevet 1. mars 2024 Vi har fire biler som med fullkasko koster mellom 2500-4500 kr/år. Så 10-12000 kroner i året er jo mye dét. Ellers så var min første bil en 1977 "to-før" for over 20 år siden, men den kostet altså 4000 kr/år for bare ansvar. Anonymkode: 04808...60e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #4 Del Skrevet 1. mars 2024 Har dere sammenlignet forsikringene til deres barn og vennene? Sett på hva de dekker og hvor høye egenandeler det er? Mannen ville ha min bilforsikring inn sammen med hus, sin egen bil, traktor, båt og mc for å spare penger. For min bil ble det ca 2000 kr mindre i året, men egenandelene ble dobbelt så høye og det var kun 10 dager med leiebil, ikke en måned som jeg har nå. Anonymkode: d0411...9b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #5 Del Skrevet 1. mars 2024 her ble det 1500,- mer i mnd om 18 åringen forsikrer selv. Så bilen står på og er forsikret av mannen her, inntil han starter som lærling til høsten og får litt høyere/stabil inntekt enn det jobben han har ved siden av skolen nå. Da hadde det blitt lite til drivstoff.... Anonymkode: f9ff2...8ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 7.38): Har dere sammenlignet forsikringene til deres barn og vennene? Sett på hva de dekker og hvor høye egenandeler det er? Mannen ville ha min bilforsikring inn sammen med hus, sin egen bil, traktor, båt og mc for å spare penger. For min bil ble det ca 2000 kr mindre i året, men egenandelene ble dobbelt så høye og det var kun 10 dager med leiebil, ikke en måned som jeg har nå. Anonymkode: d0411...9b8 Ja vi og et annet foreldrepar sjekket opp. Og de havnet høyere en sønnen her, de måtte ut med 20.000kr i årer . Her så er det leiebil inntil bil er reparert, fri kjørelengde. Vennen hans hadde kun 14 dager. Har og lavere egenandel her har gutten 3000 i egenandel, kameraten var laveste egenandel 6000kr Anonymkode: cb338...14a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå