AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg synes jeg finner så lite info ang dette, så prøver meg her i håp om at noen har gått igjennom det samme og vil dele erfaringer. Jeg fikk satt inn spiral før jul, i hovedsak for at vi var ferdige med å få barn, og jeg ønsket å unngå hormonpåvirkning. Så kom februar, og dagen jeg skulle ha mens, men ingenting, og ikke dagen etter heller. To dager etter kjøpte vi digital test, og joda… gravid 1-2! Først var jeg superusikker, vi var jo ferdige med barn, men etterhvert som dagene har gått og vi har fordøyet dette litt, så ønsker vi å beholde. Vi er klar over at det er en større sjanse for både spontanabort, exu og for prematur fødsel, men noen som vet hvor stor sjanse? Er det en relativt god sjanse for at det kan gå helt fint fordet? Og hva med spiralen? Der har jeg også lest både og, noen anbefaler å fjerne, andre å la den stå i. Jeg har vært hos lege, og fått bekrefta både svangerskap og at spiralen fremdeles er i, og legen var også usikker ift hva som burde gjøres. Det ble sendt henvisning til gyn før helgen, og den ble mottatt i går, men den skal vurderes innen 10 dager, og jeg kjenner jeg er både usikker, bekymra og utålmodig. Føler det er lenge å vente, og jeg vet så lite. Vil liksom ikke gjøre noe som kan påvirke svangerskapet i feil retning. Er 5+2 i dag. Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Del Skrevet 28. februar 2024 En av mine beste kompiser er barn av kobberspiral. Så det kan gå fint. Har ellers lite å komme med, annet enn å ønske dere gratulerer og lykke til❤️ Anonymkode: 988f1...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En av mine beste kompiser er barn av kobberspiral. Så det kan gå fint. Har ellers lite å komme med, annet enn å ønske dere gratulerer og lykke til❤️ Anonymkode: 988f1...dc3 Tusen takk❤️❤️ Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #4 Del Skrevet 29. februar 2024 Har du fått bekreftet at du er gravid i livmor og ikke utenfor da det er veldig vanlig med spiral. Anonymkode: 412a1...541 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #5 Del Skrevet 29. februar 2024 Jeg ble gravid med kobberspiral. Viste seg at spiralen var defekt, trådene var borte og selve T hang i åpningen til livmorhalsen og dingler. Fikk den med hjem i en konvolutt. Anonymkode: 2db74...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #6 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har du fått bekreftet at du er gravid i livmor og ikke utenfor da det er veldig vanlig med spiral. Anonymkode: 412a1...541 Nei, det er derfor jeg er henvist til gyn, vil jeg tru.. men hvis de skal bruke mange dager på å vurdere, og så få tildelt time, så føler jeg det går så lang tid før jeg får vite noe 🫣 vet det er større sjanse for exu, men hvor vanlig?! 9 av 10 svangerskap? 3 av 10? 😂 forventer ikke svar her altså, jeg bare sitter med så mange spørsmål, og trenger litt erfaringer og historier ❤️ Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ble gravid med kobberspiral. Viste seg at spiralen var defekt, trådene var borte og selve T hang i åpningen til livmorhalsen og dingler. Fikk den med hjem i en konvolutt. Anonymkode: 2db74...2a4 Såpass 🫣 så du fjerna spiralen? Fullførte du svangerskapet? Ellers noen komplikasjoner? ❤️ Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Såpass 🫣 så du fjerna spiralen? Fullførte du svangerskapet? Ellers noen komplikasjoner? ❤️ Anonymkode: 2da24...203 Jeg tok abort etterpå, hadde tre barn og ny partner så det kunne ikke fungere. Anonymkode: 2db74...2a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #9 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg synes jeg finner så lite info ang dette, så prøver meg her i håp om at noen har gått igjennom det samme og vil dele erfaringer. Jeg fikk satt inn spiral før jul, i hovedsak for at vi var ferdige med å få barn, og jeg ønsket å unngå hormonpåvirkning. Så kom februar, og dagen jeg skulle ha mens, men ingenting, og ikke dagen etter heller. To dager etter kjøpte vi digital test, og joda… gravid 1-2! Først var jeg superusikker, vi var jo ferdige med barn, men etterhvert som dagene har gått og vi har fordøyet dette litt, så ønsker vi å beholde. Vi er klar over at det er en større sjanse for både spontanabort, exu og for prematur fødsel, men noen som vet hvor stor sjanse? Er det en relativt god sjanse for at det kan gå helt fint fordet? Og hva med spiralen? Der har jeg også lest både og, noen anbefaler å fjerne, andre å la den stå i. Jeg har vært hos lege, og fått bekrefta både svangerskap og at spiralen fremdeles er i, og legen var også usikker ift hva som burde gjøres. Det ble sendt henvisning til gyn før helgen, og den ble mottatt i går, men den skal vurderes innen 10 dager, og jeg kjenner jeg er både usikker, bekymra og utålmodig. Føler det er lenge å vente, og jeg vet så lite. Vil liksom ikke gjøre noe som kan påvirke svangerskapet i feil retning. Er 5+2 i dag. Anonymkode: 2da24...203 Den første tiden skal man vel ha kondom i tillegg? Jeg hadde hormonspiral som flytta på seg og ikke lengre var trygg. Hadde hatt den i 10 mnd, mistet mensen og alt. Merket ikke at jeg var gravid før jeg var midt i en spontanabort. Anonymkode: e6491...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har du fått bekreftet at du er gravid i livmor og ikke utenfor da det er veldig vanlig med spiral. Anonymkode: 412a1...541 Det er ikke veldig vanlig, nei. Men det er en økt forekomst av det. Både å beholde og å fjerne spiralen medfører risiko for abort, men de ser an plassering av begge. Spiralen kan jo også ha falt ut. Anonymkode: eec6f...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. februar 2024 #11 Del Skrevet 29. februar 2024 Min svigerinne ble gravid med kobberspiral. Hun ble anbefalt å fjerne spiralen da det visstnok er en litt større risiko for spontanabort om spiralen sitter i. Hun hadde et normal svangerskap og "barnet" er nå en frisk ung kvinne på snart 30. Skjønner at dette er en usikker tid for dere. Krysser fingrene for at alt er bra, og masse lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Den første tiden skal man vel ha kondom i tillegg? Jeg hadde hormonspiral som flytta på seg og ikke lengre var trygg. Hadde hatt den i 10 mnd, mistet mensen og alt. Merket ikke at jeg var gravid før jeg var midt i en spontanabort. Anonymkode: e6491...ba1 Nei, den er trygg fra dag 1, men man skal vente 7 dager eller bruke kondom pga infeksjonsfare. Men det har gått ca 3 mnd siden jeg satt den i☺️ Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #13 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke veldig vanlig, nei. Men det er en økt forekomst av det. Både å beholde og å fjerne spiralen medfører risiko for abort, men de ser an plassering av begge. Spiralen kan jo også ha falt ut. Anonymkode: eec6f...328 Vi tok ultralyd fredagen, og fikk bekrefta at den fremdeles er i. Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #14 Del Skrevet 29. februar 2024 Arkana skrev (1 time siden): Min svigerinne ble gravid med kobberspiral. Hun ble anbefalt å fjerne spiralen da det visstnok er en litt større risiko for spontanabort om spiralen sitter i. Hun hadde et normal svangerskap og "barnet" er nå en frisk ung kvinne på snart 30. Skjønner at dette er en usikker tid for dere. Krysser fingrene for at alt er bra, og masse lykke til. Tusen takk ❤️❤️☺️ Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #15 Del Skrevet 1. mars 2024 Ingen erfaring, men det er det jeg fryktet! Merket du noe annet enn fravær av mensen? Noe som tydet på at spiralen ikke skulle fungere? Gratulerer og lykke til 🙏🥰 Anonymkode: 93579...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2024 #16 Del Skrevet 15. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 21.11): Ingen erfaring, men det er det jeg fryktet! Merket du noe annet enn fravær av mensen? Noe som tydet på at spiralen ikke skulle fungere? Gratulerer og lykke til 🙏🥰 Anonymkode: 93579...b7e Beklager sent svar. Nei, var forsinket mens som gjorde at jeg tok test. Jeg har vært hos gyn, og der fant de ingen spiral, selv om legen var helt sikker på hun så den. Og foster lå på plass og vokste som det skulle. Tusen takk 🥰 Anonymkode: 2da24...203 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå