Gå til innhold

Folk som selger Kattnakken på finn.no...jeg irriterer meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 22.05):

Altså,tenkte etter å fått 2 tette at jeg skal prøve å sjekke ut finn .no jeg også istedet for å kjøpe alt nytt. Både med tanke på miljø og økonomi.

Men jeg blir jo helt matt av hva folk skal ha for brukt tøy! Kattnakken regndress er et godt eksempel.jeg har selv kjøpt disse dressene nye til 599 hele tre ganger.kjøpte når det var salg. På finn.no ligger de samme dressene ute til 799-999! I tillegg velger de medium frakt slik at man betaler totalt ca 140 i frakt med fiks ferdig i tillegg. Å da er det brukt! Fant noen annonser hvor de selges til 500 men da var det feil eller mangler stort sett. Og igjen så er det jo frakt da.

Så det er faktisk dyrere å kjøpe brukt da.jeg solgte seg en vinterregndress med ull-lue og votter som hørte til til kr 500. Tror jeg er den eneste😂

Flere som reagerer på dette?

Anonymkode: 2ffb3...c8d

Ja, helt enig!! Mistenker at folk gjør business av å kjøpe mye på salg, og skrive på Finn.no at «selges helt nytt som ble GLEMT i skapet». Tar deretter bilde av prislappen og later som innse kjøpte til full pris. 

Anonymkode: 66724...156

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Helena * skrev (24 minutter siden):

Jeg vet hvilken genser det var snakk om! Den kostet 299 på salg for to måneder siden. Uansett latterlig høy pris når frakt i tillegg tilsier at salg er billigere. 

Da må du si det da, min kommentar var at de hsr gensere som er dyrere, 

Anonymkode: a451a...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helena * skrev (24 minutter siden):

Det er ikke mitt syn, når den er brukt.  Jeg har mulighet til å kjøpe nytt og gjør heller det. Da vet jeg at jeg kan selge til 30% av ny pris + være sikret et feilfritt plagg, samt frakt.

Men da gjør du det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, helt enig!! Mistenker at folk gjør business av å kjøpe mye på salg, og skrive på Finn.no at «selges helt nytt som ble GLEMT i skapet». Tar deretter bilde av prislappen og later som innse kjøpte til full pris. 

Anonymkode: 66724...156

Det er såfall liten business av det, men jeg kjenner ei som gjør det og hun legger ut i ørten grupper , oh har alltid noen som har bydd på melding og skyhøyt over forrige bud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men da gjør du det da

Tråden handler om en trend, og jeg gjør selvfølgelig det, men nå diskuterer vi en problemstilling. Hvis alle bare skulle gjort det de mente var riktig hadde ikke vi hatt mange tråder her inne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hun hadde støttet det lokale næringslivet enda mer hvis hun hadde handlet til full pris. Det er ikke tilbudsprisene som gjør at en butikk klarer å holde hodet over vannet.

Anonymkode: a66bf...bef

Det stemmer men har en ikke råd til det får en gjøre det nest beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi Ola Dunk er grådig. Jeg selger alltid billigst og får solgt på noen få timer.

Er veldig sjelden inne på Finn.no av nettopp denne grunnen. Var inne for å se etter noe elektronikk for ikke lenge siden. Prisene er dyrere brukt enn nytt, og dette er sånne varer som helt klart taper seg i verdi. Folk annonserer med "ny-pris" som ikke engang finnes i historikken på prisguiden.no eller prisjakt.no, eller som er det dyreste den har blitt solgt for nytt.

Også kommer folk etter på å klager på Kvinneguiden over at ingen kjøper tingene dems. Hehe 😅

Endret av frivis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 22.05):

Altså,tenkte etter å fått 2 tette at jeg skal prøve å sjekke ut finn .no jeg også istedet for å kjøpe alt nytt. Både med tanke på miljø og økonomi.

Men jeg blir jo helt matt av hva folk skal ha for brukt tøy! Kattnakken regndress er et godt eksempel.jeg har selv kjøpt disse dressene nye til 599 hele tre ganger.kjøpte når det var salg. På finn.no ligger de samme dressene ute til 799-999! I tillegg velger de medium frakt slik at man betaler totalt ca 140 i frakt med fiks ferdig i tillegg. Å da er det brukt! Fant noen annonser hvor de selges til 500 men da var det feil eller mangler stort sett. Og igjen så er det jo frakt da.

Så det er faktisk dyrere å kjøpe brukt da.jeg solgte seg en vinterregndress med ull-lue og votter som hørte til til kr 500. Tror jeg er den eneste😂

Flere som reagerer på dette?

Anonymkode: 2ffb3...c8d

Kattnakken har svært god gjengsalgsverdi og svært god kvalitet . En annen ting er at de lanserer nytt design hvert år. Og noen design har vært mer populært enn andre.

jeg solgte kattnakken «lur som en rev» sett til 500  kr etter budrunde
jeg solgte gult kattnakken set med  bier på til 650 kr etter budrunde. Biene har vært superpopulære og går for nesten Nypris etter mer på nett. (Er medlem i kjøpe og selge gruppe for kattnakken på nett)

folk tar en del penger for kattnakken fordi det er marked for det. Det er folk villig å kjøpe brukte sett nesten til Nypris fordi det var fra en populær årgang 

Anonymkode: aba26...858

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Er dere helt retarderte hele gjengen?

Man selger da varene sine for det man kan få for dem. Det er ikke veldedighet eller loppemarked.

Foreslår neste gang det er lønnsforhandling på jobben, at dere foreslår å gå 10% ned i lønn!

Blir akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AllahBallah skrev (7 minutter siden):

Å herregud. Er dere helt retarderte hele gjengen?

Man selger da varene sine for det man kan få for dem. Det er ikke veldedighet eller loppemarked.

Foreslår neste gang det er lønnsforhandling på jobben, at dere foreslår å gå 10% ned i lønn!

Blir akkurat det samme.

Enig

kan jeg få 650 kr for kattnakken bie regnsett selger jeg såklart for det. Jeg selger det ikke for 200 kr «for å være snill» . Markedet bestemmer. Kan man få en høy pris for noe tar man såklart det

de som ønsker å selge sitt kattnakken til 200 kr kan såklart det

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic, men fader å som frakt og trygg betaling (som er pålagt) har økt på finn....  🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.2.2024 den 10.31):

Hva er egentlig greia med kattnakken? 

Ser at folk går bananas etter dette merket. Ikke barna, men mødrene. 

Selv har jeg aldri kjøpt det til mine barn, da det alltid er utsolgt. 

Anonymkode: 7a9c8...9d0

Veldig godt regntøy, særlig vinteregndressen!

Anonymkode: ffafc...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes generelt enkelte merker selges altfor dyrt brukt! Newbie er ett godt eksempel på det… Er jo ofte bare slått av 20% av nypris og på ett eller annet vis får de faktisk solgt ser det ut til.

Jeg kjøper det meste av barnetøy på 30-70%, men finner ofte gode bruktkupp! Synes det beste er å kjøpe i lokale Facebook grupper, der er det ofte hbo 200,-. Syntes forsåvidt 500,- er for dyrt for meg å kjøpe en brukt regndress, da jeg gjerne har betalt ca 600,- for de jeg kjøper på salg.

Mye av problemet er nok at mange ikke er så gode på å se etter ting på salg eller er sent ute så de ikke kan vente til det kommer på salg. 

Anonymkode: 536a0...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Enig

kan jeg få 650 kr for kattnakken bie regnsett selger jeg såklart for det. Jeg selger det ikke for 200 kr «for å være snill» . Markedet bestemmer. Kan man få en høy pris for noe tar man såklart det

de som ønsker å selge sitt kattnakken til 200 kr kan såklart det

Hadde aldri orket giddet det racet der.

Ga bort Kattnakken og Reima-dresser til en veldedig organisasjon som tar med klærne til et barnehjem i Riga. Og det kommer jeg til å gjøre neste år også.

Anonymkode: a36cb...20b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde aldri orket giddet det racet der.

Ga bort Kattnakken og Reima-dresser til en veldedig organisasjon som tar med klærne til et barnehjem i Riga. Og det kommer jeg til å gjøre neste år også.

Du gidder ikke hva da? Å legge ut noe på en gruppe (og så byr folk på den) og du selger den til den som ville gi mest? 🤔 

Anonymkode: d8cf8...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du gidder ikke hva da? Å legge ut noe på en gruppe (og så byr folk på den) og du selger den til den som ville gi mest? 🤔 

Nei. Gidder ikke masse meldinger, mas fra folk som skal prute prisene ned og folk som sier ja til å kjøpe for så å aldri dukke opp. Da gir jeg heller klærne bort til folk som faktisk trenger det. Og så får jeg kanskje litt på karma-kontoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 23.04):

Finn har blitt helt på trynet! 2 ganger har jeg sett folk prøve å selge IKEA-greier til mer enn nypris. Samme med noen stoler fra Jysk. Siste året har gjenbruk blitt så poppis at mange ikke lenger er fornøyd med å få solgt ting de ønsker å bli kvitt at de selger det til såvidt lavere enn nypris. Det gidder jeg ikke, ass. Heldigvis fortsatt noen anstendige mennesker der ute, men ikke like mange som før. Selv selger jeg som regel til en symbolsk sum eller gir bort. 

Anonymkode: f8387...617

Jeg solgte et godt brukt kjøkkenskap fra IKEA på finn. Stamme + dør til halv prisav ny. Solgt straks, mannen kom og skulle bare ha stammen. Trengte ikke døra. Prisen min var jo 2x nypris på IKEA for stammen. Det er jo døra som er dyr.

Solgte døra på nytt igjen 😅.

Folk er rare.

Anonymkode: 4a240...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg solgte et godt brukt kjøkkenskap fra IKEA på finn. Stamme + dør til halv prisav ny. Solgt straks, mannen kom og skulle bare ha stammen. Trengte ikke døra. Prisen min var jo 2x nypris på IKEA for stammen. Det er jo døra som er dyr.

Solgte døra på nytt igjen 😅.

Folk er rare.

Anonymkode: 4a240...f60

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...