Gå til innhold

Folk som selger Kattnakken på finn.no...jeg irriterer meg.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ved kjøp av ny kan du i alle fall bruke garanti og reklamasjon. Men er hårreisende hvor dyrt ting selges. 

Kjøper en del på loppeliten i Bergen. Mye er overpriset. Ikke rart en del klager over at de ikke får solgt så mye. 

Anonymkode: d0be5...3bd

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

I så fall er det deres problem, hvorfor skal det plage andre?

Anonymkode: 50d9f...1cb

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Folk har lov til å sette akkurat den prisen de vil på finn. Hvis de ikke får solgt er det deres problem, ikke ditt. Ingen er forpliktet til å kjøpe noe på finn. Er du misfornøyd med prisen velger du en annen selger, enkelt og greit.

Anonymkode: 3bbe3...485

Det kan dere jo si, men det er mange tråder her der folk klager over hvor vanskelig det er å få solgt på Finn. Det er jo ikke så rart når overprising skremmer bort kundene. Når folk etterhvert ikke gidder å sjekke Finn lenger får heller ikke de med gode priser solgt.

Anonymkode: e1d7c...896

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig! Ofte slitasje eller mangler strikk og de skal ha nesten ny pris. Jeg solgte en pent brukt vinterregndress til 450, synes det er dyrt nok for en brukt. 

Ang frakt er jo ikke vinterregndress liten nok til minste Norgespakke, så det er jo bare sånn. 

Anonymkode: ffafc...dc5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De setter vel prisen til det folk er villig til å betale. Hvis ikke får de ikke solgt og må sette ned prisen. Ingen er forpliktet til å prise lavt bare fordi noen mener at de burde det.

Anonymkode: 50d9f...1cb

At det ligger ute på Finn betyr jo ikke at det blir solgt, nødvendigvis. Jeg har irritert meg over det samme som ts mange ganger, må bla meg gjennom en haug med overprisede ting på Finn. Hvis det koster nesten like mye som i butikken, er det jo ingen poeng i å kjøpe på Finn. I butikken har du i alle fall bytterett og kvittering.

Anonymkode: bd766...a39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ødelegger bruktmarkedet. Tipper flere og flere blir lei av dette, og heller bare kjøper nytt.

Anonymkode: bd766...a39

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare på de to årene vi har hatt barn har prisene gått til himmels! Tipper folk tar seg mer betalt nå pga økonomien. Når jeg legger ut ting til "normale" bruktpriser (feks det vi kjøpte liknende vare til for et år siden) så renner det inn meldinger om "er det ekte merke" "er den skadet" "hvorfor selger du billigere enn andre", sjukt irriterende så nå har jeg bare begynt å gi det til Fretex. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så enig! Ofte slitasje eller mangler strikk og de skal ha nesten ny pris. Jeg solgte en pent brukt vinterregndress til 450, synes det er dyrt nok for en brukt. 

Ang frakt er jo ikke vinterregndress liten nok til minste Norgespakke, så det er jo bare sånn. 

Anonymkode: ffafc...dc5

Den veier jo ikke 5 kg? Jeg har alltid valgt liten pakke.til og med til klespakker hvor det er en full bærepose har jeg valgt liten da det er under 5 kg.

Anonymkode: 2ffb3...c8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til det samme, og det gjelder ikke bare Kattnakken, men også en del andre heldresser av enkelte merker. Jeg kjøper nytt på salg og selger igjen etterpå. Jeg skulle gjerne kjøpt mer på gjenbruk, men når prisene på Finn er høyere enn å kjøpe nytt på salg så går det ikke. Siden utstyret skal brukes i bhg. kan jeg ikke kjøpe dresser med hull og rifter heller. 

Fordelen med at det er sånn er at det går veldig raskt for meg å få solgt utstyr på Finn, siden jeg priser rimelig. Stort sett alt jeg legger ut går samme dag. Kunne sikkert tatt meg bedre betalt, da, men orker ikke å oppbevare ting vi ikke skal ha lengre i ukesvis bare for å få noen ekstra kroner. 

Anonymkode: 0c335...5a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg TS.

vi selger kattenakken og reima dressene for ca 250,- - maks 300,- Mer enn nok synes jeg.

Jeg kjøper dessverre mer på salg, enn brukt, nettopp pga prisforskjellen ofte er forsvinnende liten.

Anonymkode: 86055...4ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan dere jo si, men det er mange tråder her der folk klager over hvor vanskelig det er å få solgt på Finn. Det er jo ikke så rart når overprising skremmer bort kundene. Når folk etterhvert ikke gidder å sjekke Finn lenger får heller ikke de med gode priser solgt.

Men man kan jo benytte filter og legge inn makspris selv..

Anonymkode: bc48b...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere nettbutikker som ofte har 40% salg på Kattnakken. Kjøper aldri kattnakken på finn. Der er det bare overpriset lureri.

Anonymkode: 28734...d7e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to tette som heldigvis har kunnet arve alt av hverandre til nå, men med ett års forskjell kommer vi vel til et punkt hvor de kanskje bruker samme størrelse.

Siden jeg vet at lillesøster skal arve storesøster så har jeg kjøpt nytt, for det skal jo slites av to barn her. Jeg ser heller ikke helt gevinsten når brukt er priset så dyrt at jeg bare sparer noen småkroner, også er klærne allerede litt slitt. 

Har ikke solgt unna noe selv enda, men sitter jo med en haug av klær fra nyfødt til str 80, så er vel på tide å rydde opp snart. Selv etter to barn er det jo mye som ikke ser brukt ut, for de vokser så fort, men jeg kunne likevel ikke tenkt meg å bare slå av 20% liksom😅

Til eldste har vi fått mye arveklær av en kollega i det siste, og hun smeller sammen en eske med klær, ull og yttertøy for 800kr f.eks. 

Anonymkode: 646ff...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andelen finnselgere som også er på KG og klager over at de ikke får solgt er veldig veldig liten så det var et rart argument. Folk er ikke dummere enn at de selv skjønner at når noe har ligget ute en stund uten noe respons så må de senke prisen. Synes man alt er for dyrt er det derfor bare å vente litt eller velge en annen selger. Folk kommer ikke til å slutte å bruke finn fordi det finnes noen som overpriser. 

Anonymkode: 3bbe3...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrev i en annen tråd om vognposer som er noen år gamle og 2-300 kr billigere enn pris i butikk. Skjønner at folk selger unna og vil ha litt, men flere har urealistiske forventninger.

Anonymkode: cafc8...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har for 2.gang lagt ut yttertøy for salg i finn nå. Pent brukt og til en ganske billig penge, kjente merker, absolutt ingen respons. Så billig betyr ikke alltid at responsen er stor..

Anonymkode: bc48b...b05

Riktig 

jeg hsr liggende ute reima, Bergans , name it osv 

Anonymkode: a451a...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper gjerne pent brukt kattnakken i det mønsteret jeg vil ha til 600-700. De rosa og gule med bier er spesielt populære og blir solgt raskt. Synes den er finere enn ny :)

Anonymkode: c3327...12c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Altså,tenkte etter å fått 2 tette at jeg skal prøve å sjekke ut finn .no jeg også istedet for å kjøpe alt nytt. Både med tanke på miljø og økonomi.

Men jeg blir jo helt matt av hva folk skal ha for brukt tøy! Kattnakken regndress er et godt eksempel.jeg har selv kjøpt disse dressene nye til 599 hele tre ganger.kjøpte når det var salg. På finn.no ligger de samme dressene ute til 799-999! I tillegg velger de medium frakt slik at man betaler totalt ca 140 i frakt med fiks ferdig i tillegg. Å da er det brukt! Fant noen annonser hvor de selges til 500 men da var det feil eller mangler stort sett. Og igjen så er det jo frakt da.

Så det er faktisk dyrere å kjøpe brukt da.jeg solgte seg en vinterregndress med ull-lue og votter som hørte til til kr 500. Tror jeg er den eneste😂

Flere som reagerer på dette?

Det er vel bare til å la være å kjøpe, da! Alt man skal irritere seg over…😅

Anonymkode: c32fc...de3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig greia med kattnakken? 

Ser at folk går bananas etter dette merket. Ikke barna, men mødrene. 

Selv har jeg aldri kjøpt det til mine barn, da det alltid er utsolgt. 

Anonymkode: 7a9c8...9d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lagt merke til at kattnakken ofte ligger ute brukt til omtrent nypris. Eller akkurat under slik at du kommer opp i nypris med frakt. Da kjøper jeg heller ny med god samvittighet da jeg har flere barn som kan arve etter hverandre. 

men de fleste kattnakken regnkledene vi har, har jeg kjøpt på salg hos kattnakken. Enten på nett eller på lagerutsalg der da vi bor i nærheten.

Anonymkode: 1a114...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den veier jo ikke 5 kg? Jeg har alltid valgt liten pakke.til og med til klespakker hvor det er en full bærepose har jeg valgt liten da det er under 5 kg.

Det kommer an på hvor god man er til å pakke. Om man velger Posten så er det maksmål på liten norgespakke under 5 kg. Velger man Postnord har de samme maksmål for alle kg. Lett å gå i fella på det og det kan bli dyrt.

Anonymkode: 57c8d...69d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...