Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker ikke på februar, men på mars.

Anonymkode: 41779...c9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tirsdag 19. 

Anonymkode: 4a7f8...626

• Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tirsdag 19. 

Anonymkode: 4a7f8...626

Så lenge til?

Trygda burde utbetales oftere, for med dagens ordning der gjeld og regninger må betales, lever mange på et eksistensminimum i tre uker.

Skrevet

Så lenge til?

Trygda burde utbetales oftere, for med dagens ordning der gjeld og regninger må betales, lever mange på et eksistensminimum i tre uker.

Regner med du tuller, men du får ikke mer penger eller færre regninger om det så utbetales hver dag. 

Anonymkode: 2a5b3...40f

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så lenge til?

Det finnes vel suppekjøkken Røde kors, Frelsesarmeen? Gå ut å pant flasker, selg bladet =Oslo og Asfalt. 

Anonymkode: c32a5...35d

Skrevet

Regner med du tuller, men du får ikke mer penger eller færre regninger om det så utbetales hver dag. 

Flere utbetalinger gir ikke mer penger, men bedre økonomi totalt sett.

Da studenter før i tiden fikk utbetalt studielån og stipend to ganger i året, var det feststemning til å begynne med, men svært, svært mange som slet mot slutten.

Om man sparer penger, er ikke dette et problem, men lever man fra dag til dag, blir det trangt med lang tid mellom hver utbetaling; regner med at en god del som får hjelp fra NAV, merker dette.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så lenge til?

Blir regningene mindre at du får utbetalt halvparten dobbelt så ofte?

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
Skrevet

Vet om flere som slet skikkelig da de var på arbeidsutprøving med meldekort og utbetaling hver fjortende. De sier det er mye bedre nå som de får trygd en gang i måneden. Var et herk å få betalt regninger når halve summen mangla hver måned pga 14 dager utbetalinger.

Hvis man ikke får det til å gå rundt med en sum hver mnd så må man gå i seg selv og få hjelp til å lage en rutine. Btw, jeg er ufør selv, og har aldri trengt å be om matposer.

Anonymkode: 2879d...9b3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
3 minutter siden, NakenPanda said:

Blir regningene mindre at du får utbetalt halvparten dobbelt så ofte?

Folks forbruksgjeld ville i alle fall ha blitt mindre, og har man 5000 i gjeld, betaler man mindre renter enn om man har 10.000 i gjeld.

NAV burde også blitt minnet på at februar har 29 dager i år, slik at det blir en dag mer å fordele pengene på i forhold til andre år.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker ikke på februar, men på mars.

Dette svaret finner du inne på nav.no

Anonymkode: 18721...be0

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Folks forbruksgjeld ville i alle fall ha blitt mindre, og har man 5000 i gjeld, betaler man mindre renter enn om man har 10.000 i gjeld.

NAV burde også blitt minnet på at februar har 29 dager i år, slik at det blir en dag mer å fordele pengene på i forhold til andre år.

Og færre dager enn alle de andre månedene i året. Hvorfor trenger NAV å minnes på det, er vel heller de som har lite å rutte med som selv må planlegge ut fra dette. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingenting av det du sa nå hadde noe med deg jeg sa men ok.

Trygd varierer ikke med lengden av året, det gjør heller ikke for alle oss som er på månedslønn, sånn er det.

Det er NULL foskjell på 2 ganger i måneden vs 1 gang i måneden hverken i skatt eller utbetaling, det er bare bedre for de fleste med 1 gang per måned sånn at de kan gjøre opp de store regningene tidlig i måneden om nødvendig.

Om man bruker opp alle pengene med en gang som NAV gutta på den lokale brune puben her gjør er det ikke rart at resten av månenden blir hard.

• Liker 2
Skrevet

Here. we. go. again...... 🙄

• Liker 3
Skrevet
NakenPanda skrev (3 minutter siden):

Ingenting av det du sa nå hadde noe med deg jeg sa men ok.

Trygd varierer ikke med lengden av året, det gjør heller ikke for alle oss som er på månedslønn, sånn er det.

Det er NULL foskjell på 2 ganger i måneden vs 1 gang i måneden hverken i skatt eller utbetaling, det er bare bedre for de fleste med 1 gang per måned sånn at de kan gjøre opp de store regningene tidlig i måneden om nødvendig.

Om man bruker opp alle pengene med en gang som NAV gutta på den lokale brune puben her gjør er det ikke rart at resten av månenden blir hard.

Jeg er ufør og helt enig med deg. 

Ts må endre på vanene sine for å få ting til å gå rundt. Bedre oversikt i nettbanken hjelper også på.

Anonymkode: 2879d...9b3

• Liker 1
Skrevet

Her bør nok du endre på dine vanner. Er nå normalt å få utbetaling en gang i mnd og en må da planlegge der etter. Hadde jeg fått 2 ganger i mnd, måtte jeg lagt av for å kunne betale hele lånet,  eller så måtte jeg delt huslån i 2.

Nei mye enklere å planlegge når en får på fast dato. Men jeg kunne tenkt meg i stede for den 20 i mnd, heller fått den 15 i mnd, for da hadde en sluppet de flyttingen nav ofte gjør i forhold til 17 mai og jul

Anonymkode: 5d71f...6fb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Mardina skrev (1 time siden):

Here. we. go. again...... 🙄

Fortell.

Anonymkode: fe263...4c0

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortell.

Du kan ikke ha fulgt mye med her på kg, hvis du ikke har fått med deg at disse trygde-trådene kommer HVER. ENESTE. MÅNED..... 😄

En liten sjekk på Nav sine sider, så finner man fort ut av når trygden kommer 😊 Det tar knapt nok 10 minutter 😄 Men folk er late og vil heller spørre her 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, den gjelda hadde blitt like stor! Fordi, når en person ikke har hverken forståelse, eller evne til å skjønne, at de faste utgiftene er der alltid, er kontoen like tom uansett hvor ofte og når utbetalingene måtte komme.

Anonymkode: 7d79c...c8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så lenge til?

Og der avslørte du at du er et troll som prøver å skape hat mot trygdede.

Anonymkode: c718b...311

Skrevet
Mardina skrev (11 timer siden):

Du kan ikke ha fulgt mye med her på kg, hvis du ikke har fått med deg at disse trygde-trådene kommer HVER. ENESTE. MÅNED..... 😄

En liten sjekk på Nav sine sider, så finner man fort ut av når trygden kommer 😊 Det tar knapt nok 10 minutter 😄 Men folk er late og vil heller spørre her 😄

Kan det være en tradisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...