AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg er så usikker på størrelsen, om den er stor nok for meg som har fire barn til hvert måltid her. Er en XXL-modell på 5,2 liter jeg vurderer. Og hva er den evt best å bruke til, hva slags retter og lure triks har dere å komme med??😁 Anonymkode: 2fdaa...eec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Del Skrevet 28. februar 2024 Vi har en vanlig fra Clas, den er for liten for oss (vi er to voksene og ett barn) Anonymkode: 5e306...593 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Del Skrevet 28. februar 2024 Ville gått for en stor en som https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/airfryer/ninja-foodi-flexdrawer-airfryer-af500eu/723369?gad_source=1&gclid=CjwKCAiA0PuuBhBsEiwAS7fsNWHBOnkg7OlEQS7R-kaCIlwu3ie9Zi8zjqFp3jGohTFQiTziKpjVrRoCIRYQAvD_BwE Vi er 2 voksne og to tenåringer og har en phillips xxl - synes den er aaaltfor liten. Anonymkode: 97c42...0ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Del Skrevet 28. februar 2024 Vi steker mye hjemmelagede fries/grønnsaker, kjøttboller, laks, ungene varmer pizzabiter og frosne baguetter, Eldste fikser seg også ofte fiskepinner der. Veldig deilig å slippe å bruke stekeovnen (oppvarmingstid) Vi bruker vår airfryer daglig. Kunne sikkert brukt den til mye mer. Anonymkode: 97c42...0ac 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Del Skrevet 28. februar 2024 Nå er airfryer mest en avansert, og mindre varmluftsovn. Om dere er 6 personer, så kan det kanskje være like greit å bruke stekeovn med varmluftsfunksjon? Hos oss brukes airfryer mye til grønnsaker, panert fisk, pommes frites og steking av kylling. Men selv med en relativt stor airfryer, så er det vanskelig å lage mat til mer enn 2 personer av gangen. Jeg kan lage pommes frites til 4, men da blir den lett litt soggy fordi den har ligget for tett. Og om jeg skal steke kjøtt til flere enn 2, så må alt tilbehør lages på annen måte. Men den er fin til å lage mat til bare noen få, eller til å varme opp rester i. Anonymkode: 2e330...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #6 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå er airfryer mest en avansert, og mindre varmluftsovn. Om dere er 6 personer, så kan det kanskje være like greit å bruke stekeovn med varmluftsfunksjon? Hos oss brukes airfryer mye til grønnsaker, panert fisk, pommes frites og steking av kylling. Men selv med en relativt stor airfryer, så er det vanskelig å lage mat til mer enn 2 personer av gangen. Jeg kan lage pommes frites til 4, men da blir den lett litt soggy fordi den har ligget for tett. Og om jeg skal steke kjøtt til flere enn 2, så må alt tilbehør lages på annen måte. Men den er fin til å lage mat til bare noen få, eller til å varme opp rester i. Anonymkode: 2e330...d11 Vår airfryer er en Cosori på 5,5l, forresten. Anonymkode: 2e330...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #7 Del Skrevet 29. februar 2024 Til hele familiemiddager er det nok ikke så egnet. Unntak er enkelte typer tilbehør. Men med fire barn tenker jeg den vil bli mye brukt. Varme opp mat, rundstykker, mellommat. Jeg liker å lage meg grønnkålchips. Anonymkode: 0671a...01e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Del Skrevet 29. februar 2024 Vi fikk en til jul og er en familie på 4. Bare tull i mine øyne og anbefaler det ikke. Det tar rett og slett for lang tid når mye mat skal lages. De er rett og slett ikke store nok og maten må lages i flere omganger. Kanskje denne XXL størrelsen er stor nok, men jeg tviler. Mye enklere å bruke vanlig ovn. Anonymkode: acc25...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Korsihalsen Skrevet 29. februar 2024 #9 Del Skrevet 29. februar 2024 Nei, vi har en xxl fra philips, vi er to voksne og to barn, og vi må ta det i så mange omganger så det blir kaldt i mellomtiden. Men lager du noe mat på komfyren samtidig og noe i airfryeren så fungerer det. Men det er mye oppvask etterpå, det står det kan settes i vaskemaskinen, men har tatt ting med sånt belegg i oppvaskmaskinen før, og det blir ødelagt fort, så det ville jeg ikke ha gjort. Det er egentlig det verste med airfryeren, all oppvasken 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #10 Del Skrevet 29. februar 2024 Korsihalsen skrev (1 minutt siden): Nei, vi har en xxl fra philips, vi er to voksne og to barn, og vi må ta det i så mange omganger så det blir kaldt i mellomtiden. Men lager du noe mat på komfyren samtidig og noe i airfryeren så fungerer det. Men det er mye oppvask etterpå, det står det kan settes i vaskemaskinen, men har tatt ting med sånt belegg i oppvaskmaskinen før, og det blir ødelagt fort, så det ville jeg ikke ha gjort. Det er egentlig det verste med airfryeren, all oppvasken 😄 Vi kjører den i maskinen, den er to år gammel nå, uten skader. Mye mindre søl enn at 3-4 skal bruker stekeovnen for å varme pizzarester, lage seg et ostesmørbrød, crispe grønnkål, varme et rundstykke... på en dag. Så går den bare i maskinen med resten på tampen av dagen. Anonymkode: 0671a...01e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #11 Del Skrevet 29. februar 2024 Airfryere er laget av teflon innvendig. Og teflon har vist seg å være ganske giftig for mennesker, såpass mye at det kan bli forbudt å selge innen få år. Ville gått for en airfyer av rustfritt stål om jeg først skulle kjøpt 😊 Sikkert ikke noe du har tenkt på eller kanskje bryr deg om, men tenker det er viktig å si uansett. Anonymkode: 20cb2...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #12 Del Skrevet 29. februar 2024 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er så usikker på størrelsen, om den er stor nok for meg som har fire barn til hvert måltid her. Anonymkode: 2fdaa...eec Det var utrolig mye mat for en person. Tror ikke du finner en airfryer med plass til fire barn. Anonymkode: 917b6...b8b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #13 Del Skrevet 29. februar 2024 Vi er to voksne og to tenåringer i vår husholdning, og vår store airfryer fra Philips er gull verdt. Barna spiser ofte på forskjellige tidspunkt pga diverse treninger, så da er det enklere å slenge noe i airfryeren enn i ovnen. For ikke å snakke om hvor gode halvstekte/frosne rundstykker og pommes frites blir i airfryeren - den bruker vi ALLTID til å lage det. Når jeg lager vanlige middager (lasagne, pizza, grønnsaksform osv osv) til alle, bruker jeg stekeovn. Anonymkode: 15e8f...494 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #14 Del Skrevet 29. februar 2024 Air fryer brukte jeg ikke til middag ol med alle hjemme. Da blir den for liten. Men man kan font bruke den som endel av matlagingen som feks å steke gr, saker, fisk, kjøtt osv. Også er det veldig lettvint når ikke alle er til stede, eller bare skal varme seg noe. Feks ha4 begynt å kjøpe coop rundstykker som er halvstekte. Og de blir sykt gode i airfryer. Setter på 200grader i 10minutter, litt vann på toppen. Og nam nam Anonymkode: 4957e...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #15 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Airfryere er laget av teflon innvendig. Og teflon har vist seg å være ganske giftig for mennesker, såpass mye at det kan bli forbudt å selge innen få år. Ville gått for en airfyer av rustfritt stål om jeg først skulle kjøpt 😊 Sikkert ikke noe du har tenkt på eller kanskje bryr deg om, men tenker det er viktig å si uansett. Anonymkode: 20cb2...2aa Det er litt forskjell på det i en airfryer enn i en kjele feks. I en kjele blir den slitt av feks visp. I en airfryer så legger du bare maten oppi. Og tømmer den ut. Skyller den med varmt vann og salo, og vasker med myk svamp. Så lite som slites i overflaten på belegget i air fryer. Må du bruke redskaper til å ta ut noe av den, bruker du plast. Anonymkode: 4957e...f1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #16 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er litt forskjell på det i en airfryer enn i en kjele feks. I en kjele blir den slitt av feks visp. I en airfryer så legger du bare maten oppi. Og tømmer den ut. Skyller den med varmt vann og salo, og vasker med myk svamp. Så lite som slites i overflaten på belegget i air fryer. Må du bruke redskaper til å ta ut noe av den, bruker du plast. Anonymkode: 4957e...f1e Nja, jeg er ikke uenig men bare det at teflon varmes opp gjør at det skilles giftstoffer ut i lufta. Visste du at det har blitt gjort studier på det faktum at fugler som kjæledyr i hjemmet har dødd av toksiner i lufta, som de har kunnet spore tilbake til teflon? Anonymkode: 20cb2...2aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #17 Del Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det var utrolig mye mat for en person. Tror ikke du finner en airfryer med plass til fire barn. Anonymkode: 917b6...b8b 🤣🤣🤣 Anonymkode: 2d936...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå