Gå til innhold

Hvis jeg anmelder noen for overgrep. Vil han få vite det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

^^^

Anonymkode: b7bba...dfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vil jo bli tatt inn av politiet om han har voldtatt deg. Med god grunn. 

Skrevet

Han vil selvsagt få vite det fordi det må etterforskes og han har rett til å forklare seg, men om noen har begått overgrep, bør du anmelde uavhengig av det. ❤️

• Liker 3
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Ja, og han vil mest sannsynlig anmelde deg tilbake for falsk anmeldelse(selv om det ikke er det). 

Skrevet

Hvordan tenke du det skulle foregå TS om ikke den som er anklaget får vite om anklagene? De sier ikke nødvendigvis HVEM som har annmeldt med en gang men ja, den anklagede har rett til å få se og vite all informasjon i saken mot seg. 

Anonymkode: 4a88e...af8

• Liker 1
Skrevet

Om du har blitt voldtatt dra til en gynekolog (sykehuset) og ta prøver og bevis på at du har blitt voldtatt 

Skrevet
Sofakona skrev (5 minutter siden):

Om du har blitt voldtatt dra til en gynekolog (sykehuset) og ta prøver og bevis på at du har blitt voldtatt 

Greia er at det ikke var voldtekt, men seksuelt overgrep. Så den vil mest sannsynlig bli henlagt uansett. Ts

Skrevet

Ja og overgriper får også lese alt du sier i avhør hvis det blir sak.. Dessverre 

Ikke tenkt at du må anmelde med en gang, ta det rolig å søk hjelp. Klarer du å dra på legevakta med en gang er det det aller beste! Du må ha bevis og mye hjelp og omsorg. 

Skrevet

Dette har jeg også vært redd for, jeg kjente han som voldtok meg.

tør ikke melde for nå er han jo gift og har barn.

da får man bare høre at DU har ødelagt livet hans

Anonymkode: 2c1e9...735

• Hjerte 1
Skrevet
Andrine& skrev (2 minutter siden):

Ja og overgriper får også lese alt du sier i avhør hvis det blir sak.. Dessverre 

Ikke tenkt at du må anmelde med en gang, ta det rolig å søk hjelp. Klarer du å dra på legevakta med en gang er det det aller beste! Du må ha bevis og mye hjelp og omsorg. 

Jeg tror jeg burde bruke litt tid på å finne ut av det. Og legevakta nå er for sent. Jeg har dusja to tre ganger siden det skjedde. Ts

Skrevet

Den anmeldte blir informert om at vedkommende er anmeldt. Normalt får man vite av hvem. Unntaksvis vurderer politijurist å unnlate navn på anmelder. Da av sikkerhetshensyn til anmelder.

Anonymkode: 383c6...9cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror jeg burde bruke litt tid på å finne ut av det. Og legevakta nå er for sent. Jeg har dusja to tre ganger siden det skjedde. Ts

Ja det finnes mange flinke folk som jobber med dette så det er god hjelp å få. Jeg har selv trekt tilbake anmeldelse fordi presset ble for tøft, jeg måtte ha tid til egenomsorg. 
Legevakt er det beste for deg nå, bevis eller ikke så bør du søke hjelp så du får noen å snakke med. Det er ikke bra at du sitter alene

Skrevet

Jeg synes du bør anmelde uansett selv om det er sjans for at det blir henlagt. Hvis han har gjort det mot deg, så er det ikke utenkelig at han har gjort det mot andre, og jo flere anmeldelser som finnes på han jo større sjanse er det for at det blir tatt seriøst. Så forhåpentligvis blir han anmeldt igjen hvis han gjør noe sånn, og da har politiet allerede en anmeldelse fra deg og.

Håper det går bra med deg, og at du har noen å snakke med ♥️

Anonymkode: ed1a1...0d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Greia er at det ikke var voldtekt, men seksuelt overgrep. Så den vil mest sannsynlig bli henlagt uansett. Ts

Jeg forstår ikke hvordan voldtekt er noe annet enn seksuelt overgrep. Kan du forklare?

Har selv opplevd voldtekt fra jeg var 9-15 og en gang som voksen. Jeg ser ikke forskjellen på disse. 

Anonymkode: 08bb4...5dd

Skrevet

Ellers, det som skjedde da jeg anmeldte han ene.

Anmeldte 2 år etter hendelsen, for det tok meg 2 år å komme meg opp. Jeg hadde ikke anmeldt om andre ikke hadde motivert meg til det.

Jeg satt hos politiet i 6 timer å forklarte meg grundig. Så ble han kalt inn til avhør av politiet og måtte forklare seg like grundig. Jeg ordnet med advokat selv og fikk lese mannens forklaringer. Han innrømte å ha lurt meg på alle måter, men mente at det var vanlig frivillig sex. 

Det var ingenting vanlig med det han gjennomførte. 

Det neste som skjedde var at saken ble undersøkt nærmere. Mannens bolig ble undersøkt, de fant mange ting som ikke var ok, men ingen av tingene styrket min sak. Så ble saken henlagt på bevisets stilling. Jeg og advokaten sendte klage på henleggelsen, den ble rotet bort og det kom ikke frem før fristen var ute. Så var det bare over.

Jeg vant på erstatning da dette hadde gått utover skole, psyke, fysiske smerter og annet. Livet mitt gikk helt i grus etter hendelsen og det var dokumentert med et skriv fra en lege. Hadde ikke det blitt skrevet at det var stor forskjell på min psykiske helse før og etter så hadde jeg ikke fått erstatning en gang. 

Anonymkode: 08bb4...5dd

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...