Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke overtidsbetalt, eller avspasering, og ligger på ca 200 overtidstimer i året. Samt noen reisedøgn. 

Men fastlønn+ bonus, og fleksibilitet, gjør at det likevel lønner seg enormt, så gratis er det ikke for arbeidsgiver 😅

Anonymkode: 8a507...aa3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fører hvert eneste sekund som overtid, jobber aldri gratis.

Jobber i helsevesenet og denne overtiden vi skriver er det eneste våpenet vi har for å øke bemanningen rett og slett. 

Anonymkode: ef7ca...695

• 1 år senere...
Skrevet

Et par timer i uka, men da har jeg ikke dårlig samvittighet for å stå opp senere en dag, avspasere litt på dagen eller avslutte litt tidligere. Jobber innenfor IT. Tenker at det er gi og ta når jeg kan ha det fleksibelt gjennom året.

Anonymkode: ee074...492

Skrevet

Jobber i barnehage og jobber gratis rundt 2-3 timer hver uke. Har så absloutt tenkt å slutte med det. Spesielt når forholdene ellers er så dårlige.

Gjør også det samme som en annen lenger opp, kjøper inn til avdelingen av egne penger. Ei hylle med bøker, flere spill og leker, gulvteppe og tepper til soving er finansiert av undertegnede.

Kommunenorge...

Anonymkode: d2566...a3f

• Liker 1
Skrevet

Null timer null minutter! Ingen takker meg for å gjøre en ekstra innsats uansett. Gjør bare det som gavner meg selv. Er mest mulig ego på jobb. 

Anonymkode: 2eae8...346

Skrevet

Vil tro 2 timer i uka i snitt. Varierer med sesong. Klesbutikk. 

Anonymkode: 4c10b...b81

Skrevet

Null.
Får ingen ting igjen for å gjøre noe gratis.
Ikke takk fra sjefen en gang.
Bare nei når jeg spør om ekstra fri en dag.
Jobber i et konsern som bare ser penger og gir faen i dem ansatte.
I starten var jeg ikke så nøye med det, men merket fort at eneste jeg tapte kontra dem som hadde jobbet en stund var penger på konto.

Så skriver overtid konsekvent om jeg må gjøre noe utenom oppsatt arbeidstid.

Anonymkode: fcb06...ee6

Skrevet

Jobbet mye gratis som pedagogisk leder i en barnehage. Prøver å slutte med det, men for å få gjort det mest kritiske må jeg jobbe noe gratis. Vi får bare 4 timer kontortid i uka, og det er alt for lite. Jeg går litt vekk fra barnegruppen for å få gjort ting vi må få gjort, med det resultat at de ansatte på avdelingen blir sur på meg. (For de trenger meg på gulvet sammen med barna naturligvis) Jeg forstår jo det, men det er noe dritt at jeg må velge mellom p forlate barnegruppen for å få gjort jobben min, eller jobbe gratis på kveldstid. Har tatt det opp med styrer, som viser null forståelse. «jamen de andre får det jo til..?» Nei- de jobber gratis de og. 

Ja- jeg ser meg om etter en ny jobb. 

Anonymkode: 398c3...557

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 20.29):

Varierer, men gjennomsnittlig 4 timer pr. uke. Lager materiell, leser rapporter, leser meg opp på diagnoser, tiltak, forbereder møter osv. Dette er ikke egentlig påkrevd at jeg skal gjøre utenom arbeidstid, men arbeidsdagen strekker ikke til, og jeg vil så gjerne gjøre en god jobb for barna. Betalt overtid eller avspasering kommer ikke på tale. Jobber som spesialpedagog i barnehager, kommunalt. 

Anonymkode: 46e2b...4ef

Anonymkode: b46ce...663

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 20.29):

Varierer, men gjennomsnittlig 4 timer pr. uke. Lager materiell, leser rapporter, leser meg opp på diagnoser, tiltak, forbereder møter osv. Dette er ikke egentlig påkrevd at jeg skal gjøre utenom arbeidstid, men arbeidsdagen strekker ikke til, og jeg vil så gjerne gjøre en god jobb for barna. Betalt overtid eller avspasering kommer ikke på tale. Jobber som spesialpedagog i barnehager, kommunalt. 

Anonymkode: 46e2b...4ef

Akkurat det samme her. Minst 2-4 timer pr uke som spesialpedagog. Jeg mener det er påkrevd da, som i at jobben ikke kan utføres forsvarlig uten denne overtiden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jobber i barnehage og jobber gratis rundt 2-3 timer hver uke. Har så absloutt tenkt å slutte med det. Spesielt når forholdene ellers er så dårlige.

Gjør også det samme som en annen lenger opp, kjøper inn til avdelingen av egne penger. Ei hylle med bøker, flere spill og leker, gulvteppe og tepper til soving er finansiert av undertegnede.

Kommunenorge...

Jeg er i både kommunale og private barnehager. Det er nøyaktig likt som du beskriver i de private. Ingen vits i å skylde på "kommunenorge".

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jobbe gratis? jeg jobber selvfølgelig ikke gratis.

Jeg jobber for å ha råd til fritid.

Anonymkode: 05887...cb7

Skrevet

Ca 1 time hver dag. Blir trukket for pause jeg aldri får tatt + sitter alltid en halvtime overtid. Får ikke betalt for noe av det.

Anonymkode: 561ea...091

Skrevet

Aldri og jobbet ikke gratis et sekund. 

Anonymkode: 5f008...bf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i både kommunale og private barnehager. Det er nøyaktig likt som du beskriver i de private. Ingen vits i å skylde på "kommunenorge".

Kommunene driver med innsparing og dette er direkte resultat av det. Om det er bedre/verre privat er da heller ikke relevant for om jeg får lov å være misfornøyd med kommunenorge eller ei 😉

Skrevet

Jobber ikke gratis. Jeg har arbeidstid 8.00-15.30. Er på kontoret ca 7.50. Da logger jeg inn i systemene slik at jeg skal være klar til å utføre jobben kl 08.00. Jeg starter aldri å gjøre arbeidsoppgaver før arbeidstida starter. Når klokken er 15.30 logger jeg av systemene og går hjem. Om jeg en sjelden gang må ferdigstille en oppgave og jobber 10 minutter over tiden, så går jeg enten 10 minutter tidligere en annen dag, eller jeg tar 10 minutter xtra lunsjpause. Vi har betalt lunsj, men meget sjelden vi må utføre arbeidsoppgaver i lunsjpausen. Så da tar jeg glatt 10 minutter xtra før jeg går tilbake til arbeidet. 

Anonymkode: 363d8...508

Skrevet

Jeg jobbet en del gratis før, særlig sjekket og svarte på mailer til alle mulige rare tider. Nå gidder jeg ikke. Jobber kommunalt som saksbehandler.

Skrevet

Har jobbet gratis i barnehager, som vikar fikk jeg oppgaver faste ansatte skulle ta- dessuten har jeg blitt behandlet veldig dårlig.

I tillegg har jeg ikke ført overtid eller fått avspasering, ledere i barnehager har visst om dette.

Jeg har kjøpt inn utstyr til avdelinger for å ha nødvendig materialer, bøker og diverse pedagogisk materiell.

Det er min egen feil, jeg har sluttet med dette nå, men barna og deres hverdag og glede betyr alt for meg, de skal ha en god barndom.💞

Anonymkode: 1932e...6f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 19.57):

I forbindelse med jobben din, hvor mye jobber du gratis? 

Ta gjerne med yrket ditt/ jobben din også. 

Med gratis mener jeg selvfølgelig utover avspasering og overtid. 

Anonymkode: 8628d...10f

Aldri. Jeg har lederstilling og må styre egen arbeidstid. Arbeidsoppgavene tar aldri slutt, og jeg kunne lett jobbet 80-timers uker uten å komme i mål. Men jeg er flink til å sette sunne grenser for meg selv, tracker arbeidstid i et regneark, og sørger for at det går i null.

Jobber som regel litt overtid hver uke, men flekser det ut i alle ferier. Tar vinterferie, påskeferie, lang sommerferie, høstferie og ordentlig juleferie. "Avspaserer" også litt de få gangene jeg kan.

Anonymkode: 0b857...637

Skrevet

Enn så lenge er det null. Men kun jobbet i nye jobben i ca 2 mnd. Styrer arbeidsukene mine selv, da jeg går på timelønn

Jeg regner med det blir noe overtid i årsoppgjøret (jeg er revisor medarbeider), men jeg får overtidsbetalt.

Anonymkode: d1022...b74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...