AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #41 Skrevet 28. februar 2024 Alt for mye! Har fastlønn.. og må steppe inn når det enten er for stor arbeidsmengde/ tidspress eller fravær. Og når er det tid/ bemanning til å avspasere mon tro🤔 Anonymkode: ba817...5d0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #42 Skrevet 28. februar 2024 Jeg vil tippe rundt 10-15 timer i uka i snitt. Jobber i Nav, på et lite kontor, og det har vært en enorm økning i saksmengde siden krigen i Ukraina startet og bosettingstallet skjøt i været. Som i flere yrker så er det kun meg selv det går utover om jeg er borte en dag eller to uker, det skal mye til at noen tar jobben for meg ved fravær. Så derfor blir det etterslep i perioder der jeg enten har vært på noe spesielt med jobben, eller er borte noen dager. Det er alt for liten tid til å følge opp alt jeg skal, for lite tid til hver enkelt, og for lite tid til å gjøre noe annet enn å slukke branner. Sakene vi følger opp på et Nav kontor er komplekse og krevende saker, og det er mye som kreves i denne jobben, som folk flest ikke aner noe om. Har inntrykk av at mange tror at det vi jobber med er Anna på 45 med komplisert beinbrudd og et supert ansettelsesforhold, godt nettverk og bare litt vondt og trenger sykepenger. Anna trenger også hjelp, forstå meg rett. Men vi har flere av Daniel på 40 som ikke har hatt et stabilt arbeidsforhold i sitt liv, uten bolig, problemer med rus, med gjeldsproblemer og alltid i pengeknipe, vil ikke ha behandling, stoler ikke på noen, kan være aggressiv, har tre barn som barnevernet har kontakt med, og som trenger hjelp av mange instanser som ikke har tid til å snakke sammen. Men kommunen legger ikke til rette for at vi kan gi forsvarlige tjenester. Og da blir det dessverre til at man jobber gratis, for at barna til Daniel skal få komme seg på fotballcup, eller lignende. Selv om vi i Nav er noen monstre som hater folk og er psyko, så klart. Anonymkode: 6c2cb...d47 2 4
SPOCA Skrevet 28. februar 2024 #43 Skrevet 28. februar 2024 (endret) Fru Uperfekt skrev (43 minutter siden): Tenker på i forhold til hvor mange % som blir meldt inn. Kanskje lavere terskel men og enkelte skoler som melder inn på totalt feilt grunnlag I en del tilfeller er det ikke skolen som melder inn, slik som i disse tilfellene her. Men skolen må allikevel uttale seg, enten man stiller seg forestående eller uforstående til bekymringen. Ofte får man anmodning fra barnevernet uten at man vet noe om forløpet i det hele tatt. Jeg har vært borti i seks saker i løpet av mine tre år som lærer, bare i ett tilfelle var det skolen som selv meldte fra til barnevernet. Endret 28. februar 2024 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #44 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jobber som prosjektleder og det er stort sett alltid travelt, deadlines og uventede ting skjer hele tiden. Mailer kommer til alle døgnets tider. Internasjonalt selskap, så har både kollegaer og kunder i ulike tidssoner, så arbeidstiden varierer veldig. Jeg har aldri brukt opp mine feriedager i løpet av et år, så har alltid 2-3 uker overført fra forrige år, i tillegg til avspasering. Jeg skriver ikke alltid timer om jeg slår på pc'en og svarer på mail eller blir sittende lenge i telefonen. Ofte jobber jeg i ferien også, og det er ganske typisk at ting og kriser oppstår typisk i det vi går inn i påske eller juleferien Sånn sett så jeg nok en urealisert formue i selskapet. Anonymkode: e4d93...13e Men hvorfor holder du på så dumt? Anonymkode: cc42c...1d1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #45 Skrevet 29. februar 2024 I fjor jobbet jeg 200 timer gratis. Jeg loggførte alle timer for å prøve å få oversikt. Får absolutt ingenting igjen for det. Ikke bedre samvittighet en gang, for det er fortsatt sånn at jeg valgte det som "brant" og lot resten ligge, så den dårlige samvittigheten er der fortsatt. Det verste er all hetsen om at lærere ikke jobber enn dritt og har såååå mye ferie og avspasering. Vel, selv om jeg har en friuke her og der så blir det jo 50 timers jobbing alle de andre ukene (42t det jeg får betalt og avspasering for) . Vet ikke om jeg synes det er så grei deal. Jobbe så mye og bare få pes og dritt for det. Anonymkode: 8628d...10f
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #46 Skrevet 26. mars 2024 Ingen ting. Har en del reisetid da, som jeg ikke alltid får utnyttet til noe fornuftig. Anonymkode: 5a81e...606
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #47 Skrevet 26. mars 2024 Null timer. Jobber i staten. Får jeg ikke godkjent søknad om overtid, så er det rett hjem. Anonymkode: 3ce4c...c2b
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #48 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 20.59): 0730-15. Helsevesenet. Jeg går inn døra 0730. Skifter og er klar til jobb 0740. Jeg AKTER ikke bruke egen fritid på å skifte til arbeidsklær. Jeg har kolleger som jobbet mye gratis. Kommet kl 07, jobber til 1530.. hver dag. Anonymkode: 79f57...50d Å skifte før jobb nei, det gidder du ikke gjøre på fritida. Jeg håper du er klar over at dette er skoft og dersom du noen gang får en leder det er litt tak i så kan du i ytterste konsekvens bli oppsagt. Først hadde du nok blitt trukket konsekvent i lønn. Denne type saker har vært oppe i rettsvesenet hvor grupper av ansatte med LANGT mer enn 10 minutter fra de møtte på arbeidsplassen til de kunne stemple inn tapte saken. Anonymkode: 18dd1...44d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #49 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 20.05): Jobber som prosjektleder og det er stort sett alltid travelt, deadlines og uventede ting skjer hele tiden. Mailer kommer til alle døgnets tider. Internasjonalt selskap, så har både kollegaer og kunder i ulike tidssoner, så arbeidstiden varierer veldig. Jeg har aldri brukt opp mine feriedager i løpet av et år, så har alltid 2-3 uker overført fra forrige år, i tillegg til avspasering. Jeg skriver ikke alltid timer om jeg slår på pc'en og svarer på mail eller blir sittende lenge i telefonen. Ofte jobber jeg i ferien også, og det er ganske typisk at ting og kriser oppstår typisk i det vi går inn i påske eller juleferien Sånn sett så jeg nok en urealisert formue i selskapet. Anonymkode: e4d93...13e Du tror ikke at årslønnen din gjør opp for at du jobber mer enn 40 t i uka? Anonymkode: 458a1...494
Jdz Skrevet 26. mars 2024 #51 Skrevet 26. mars 2024 (endret) Blir noen timer "gratis" hver uke, men har egentlig fått en lønn som skal ta høyde for det. Synes jeg tjener bra, egentlig bedre enn jeg burde, så disse timene ser jeg på som helt ok. Jobber innen IT. Endret 26. mars 2024 av Jdz
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #52 Skrevet 26. mars 2024 Jobber ikke et eneste minutt gratis. Bioingeniør. Anonymkode: 20ee6...1ac
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #53 Skrevet 26. mars 2024 Ingenting nå, men da jeg jobbet som assisterende butikksjef i dagligvare var det forventet at jeg skulle komme 45 min før jeg startet (vakten begynte egentlig 0630) ved åpning, for å ta imot brødlevering. Kom jeg noe senere så ville brødsjåføren legge om ruta slik at vi havnet sist og ikke fikk brød før etter 7. Jeg åpnet fast 3-4 dager i uken, orker ikke tenke på hvor mange timer jeg ofret meg for å være grei med sjefen og ikke føle at jeg ødela for butikken. En gang stemplet jeg inn 15 min før vaktstart, og da måtte jeg korrigere for det var ikke lov, selv om jeg hadde møtt opp og begynt å jobbe 45 min før som vanlig. Prøvde også å argumentere for at vi burde ha åpnevakt satt fra kl 6 istedenfor siden det ble fremsatt som et krav å møte før 6, men fikk bare til svar at det var bestemt av sjefene høyere opp at 30 min skal være nok tid til åpning når man ikke må flytte penger. Ass bs får heller ikke automatisk en bit av evt bonus i den kjeden (en av de tre store lavpris), så jeg hadde aldri fått noe igjen for den ekstra innsatsen. Anonymkode: 28c9e...a90
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #54 Skrevet 26. mars 2024 Ingen ting. Før jobbet jeg som stuepike. Vi ble outsourset til iss. Da fikk vi så mye å gjøre at vi rakk ikke å vaske alle rommene de mente vi skulle rekke. Jeg gikk hjem når min arbeidstid var over selv om alle rommene ikke var vasket. Men mine kollegaer fra Thailand og Filippinene jobbet gratis for å bli ferdig. Jeg holdt ut i 6 måneder med dette Anonymkode: a8787...a09
robert_44 Skrevet 26. mars 2024 #55 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 20.05): Jobber som prosjektleder og det er stort sett alltid travelt, deadlines og uventede ting skjer hele tiden. Mailer kommer til alle døgnets tider. Internasjonalt selskap, så har både kollegaer og kunder i ulike tidssoner, så arbeidstiden varierer veldig. Jeg har aldri brukt opp mine feriedager i løpet av et år, så har alltid 2-3 uker overført fra forrige år, i tillegg til avspasering. Jeg skriver ikke alltid timer om jeg slår på pc'en og svarer på mail eller blir sittende lenge i telefonen. Ofte jobber jeg i ferien også, og det er ganske typisk at ting og kriser oppstår typisk i det vi går inn i påske eller juleferien Sånn sett så jeg nok en urealisert formue i selskapet. Anonymkode: e4d93...13e All den tid du heller ikke kan skrive så er du nok et "varp" 🤣....En nyttig idiot for alle 🫣
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #56 Skrevet 26. mars 2024 Null timer. Avspaserer alltid ekstra timer. Ikke så super-interessert i overtidspenger. Anonymkode: e6671...462
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #57 Skrevet 26. mars 2024 Hvem takker dere som jobber gratis? Sannsynligvis ingen, så det er bare dumt. Man løser ikke problemet med å ha for lite tid til rådighet ved å jobbe gratis! Tvertimot så ser ledelsen at " dette går jo fint" ,så da blir det ikke forandringer. Jobbe gratis har jeg slutta med, utnytter heller fleksitiden til maks. Anonymkode: 0a99a...9f3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #58 Skrevet 26. mars 2024 Med en leder som er suoernøye med vår pause så blir det 0 min ekstra Tar heller ikke imot beskjeder før eller etter arbeidstid. Dette er noe vi alle i gruppa er enige om. Helsevesenet Anonymkode: 174e0...055
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #59 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 20.39): Sykepleier, ca en time hver dag. En halvtime pga det ikke er tid til lunsj og en halvtime etter vakten er over for å gjøre ferdig dokumentering eller andre ting jeg ikke ble ferdig med til vaktskifte Anonymkode: 561ea...091 Det blir vel ikke riktig. Du har sikkert betalt pause (da jobber du ikke gratis) Anonymkode: da601...1af 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #60 Skrevet 27. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 21.30): Jeg jobber sikkert to timer mer enn jeg får betalt for hver uke. Som kontaktlærer strekker den betalte tiden overhodet ikke til, så jeg må bruke fritiden hvis jeg skal klare å planlegge god undervisning med tilpasninger, samt å følge opp foreldresamarbeid og vurdere elevarbeider. Anonymkode: 9fd42...0af Er det da trekt fra timene du avspaserer i ferier? For er vel meningen du skal jobbe overtid fordi du avspaserer veldig mye i løpet av året. Anonymkode: da601...1af 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå