AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 I forbindelse med jobben din, hvor mye jobber du gratis? Ta gjerne med yrket ditt/ jobben din også. Med gratis mener jeg selvfølgelig utover avspasering og overtid. Anonymkode: 8628d...10f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 0 timer. Sjekker epost noen ganger på kveldstid, men snakk om 2-3 minutter. Anonymkode: 6c4ad...243 2
Millaz Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Ingenting! Jobber selfølgelig ikke gratis. 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 Jobber som prosjektleder og det er stort sett alltid travelt, deadlines og uventede ting skjer hele tiden. Mailer kommer til alle døgnets tider. Internasjonalt selskap, så har både kollegaer og kunder i ulike tidssoner, så arbeidstiden varierer veldig. Jeg har aldri brukt opp mine feriedager i løpet av et år, så har alltid 2-3 uker overført fra forrige år, i tillegg til avspasering. Jeg skriver ikke alltid timer om jeg slår på pc'en og svarer på mail eller blir sittende lenge i telefonen. Ofte jobber jeg i ferien også, og det er ganske typisk at ting og kriser oppstår typisk i det vi går inn i påske eller juleferien Sånn sett så jeg nok en urealisert formue i selskapet. Anonymkode: e4d93...13e 3
Gjest Lykkedykker Skrevet 28. februar 2024 #5 Skrevet 28. februar 2024 Har nok blitt noen timer ja. Som bussjåfør så er det ikke alltid ting går som planlagt ved start. Buss starter ikke, snart tom for diesel/strøm, må i så fall fylle/ringe drift for å få ny buss. På vinteren har kanskje ikke varmen slått seg på, så liker derfor å sjekke dette minst 40min før skiftet starter. På sommeren er jeg på jobb 30min før skift starter bare for å sørge for at alt er som det skal. På vinteren, 1 time. Har ikke samvittighet til å bli forsinket som den første bussen som skal ut. Folk skal rekke jobb/tog/skole osv.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #6 Skrevet 28. februar 2024 0 timer. Jobber innenfor IT (Helpdesk) så kan være at det slumper inn kunde rett før slutt men da skriver jeg overtid eller avspasering på alt over 5 min. 5 min er ca tiden det tar å legge inn dette i interne systemer og helst skal vi være ferdige 5-10 minutter før arbeidstiden med å betjene kundene før vi slår av alle systemer og rydder pult+ sjekker mailen en siste gang i arbeidstiden om det er noe prekært. Er policy alle lever godt med. Anonymkode: d9a83...b8a 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #7 Skrevet 28. februar 2024 Gjennomsnittlig 20 timer i uken. Jobber som mellomleder i staten. Anonymkode: ec71b...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #8 Skrevet 28. februar 2024 1 minutt siden, Lykkedykker said: Har nok blitt noen timer ja. Som bussjåfør så er det ikke alltid ting går som planlagt ved start. Buss starter ikke, snart tom for diesel/strøm, må i så fall fylle/ringe drift for å få ny buss. På vinteren har kanskje ikke varmen slått seg på, så liker derfor å sjekke dette minst 40min før skiftet starter. På sommeren er jeg på jobb 30min før skift starter bare for å sørge for at alt er som det skal. På vinteren, 1 time. Har ikke samvittighet til å bli forsinket som den første bussen som skal ut. Folk skal rekke jobb/tog/skole osv. Respekt men også trist hvor dårlige forhold dere bussjåfører har slik jeg opplever det via media. Anonymkode: d9a83...b8a 8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #9 Skrevet 28. februar 2024 Rundt 7 timer i uka. Er lektor. Får betalt for 37,5 time i uka. Får avspasering på 5,5 time i uka (undervisningsfri) og jobber rundt 50 timer hver uke. Jobber i vgs, vært der i 2 år. Anonymkode: 2ab07...86a 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #10 Skrevet 28. februar 2024 Kanskje 2-3 minutter per dag om jeg sjekker mailen etter arbeidstid, men som regel ikke. Anonymkode: cc42c...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #11 Skrevet 28. februar 2024 Jobber i helse. Jobber nok gratis et par timer hver uke. Anonymkode: 9c131...712
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #12 Skrevet 28. februar 2024 Varierer, men gjennomsnittlig 4 timer pr. uke. Lager materiell, leser rapporter, leser meg opp på diagnoser, tiltak, forbereder møter osv. Dette er ikke egentlig påkrevd at jeg skal gjøre utenom arbeidstid, men arbeidsdagen strekker ikke til, og jeg vil så gjerne gjøre en god jobb for barna. Betalt overtid eller avspasering kommer ikke på tale. Jobber som spesialpedagog i barnehager, kommunalt. Anonymkode: 46e2b...4ef 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 28. februar 2024 #13 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Respekt men også trist hvor dårlige forhold dere bussjåfører har slik jeg opplever det via media. Anonymkode: d9a83...b8a Ja. Vi har ca 6minutter disponibelt til inspeksjon av buss før skiftet starter. Da skal vi sjekke blant annet: Slitasje på dekk, hjulbolter, skader på buss(finner vi noen skader skal det tas bilde av med en pad, og logføres), sjekke kjetting, lys, speil, førerplass, gå gjennom bussen for å se etter søppel/kaste søppel, rette opp alle stoler, alle fothvilere skal opp, sjekke belter, sjekke bagasjerom… og har sikkert glemt noe. Først da er vi klare til å kjøre. Så vi har ikke tid til at noe uforutsett skjer, det går ut over kundene. Vi har så klart de sjåførene som følger skiftene sine slavisk, og som starter akkurat på klokkeslettet med inspeksjon. Men det takler ikke jeg, hater når ting går skeis 😅
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #14 Skrevet 28. februar 2024 Ingenting. Jobber gjerne overtid, men da fører jeg opp alt. Anonymkode: fd5b0...2f2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #15 Skrevet 28. februar 2024 Sykepleier, ca en time hver dag. En halvtime pga det ikke er tid til lunsj og en halvtime etter vakten er over for å gjøre ferdig dokumentering eller andre ting jeg ikke ble ferdig med til vaktskifte Anonymkode: 561ea...091 1 2
Janina1 Skrevet 28. februar 2024 #16 Skrevet 28. februar 2024 Min arbeidstid er 08-1530. Er på jobb ca 20 min før. Skifter til arbeidsantrekk, logger på etc, men tar ikke telefonen eller annet før klokka åtte. Merkantil jobb i helsevesenet og «alle» forventer jeg skal jobbe både før og etter arbeidstiden. Ofte får jeg ikke tatt lunsjpause. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #17 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jobber som prosjektleder og det er stort sett alltid travelt, deadlines og uventede ting skjer hele tiden. Mailer kommer til alle døgnets tider. Internasjonalt selskap, så har både kollegaer og kunder i ulike tidssoner, så arbeidstiden varierer veldig. Jeg har aldri brukt opp mine feriedager i løpet av et år, så har alltid 2-3 uker overført fra forrige år, i tillegg til avspasering. Jeg skriver ikke alltid timer om jeg slår på pc'en og svarer på mail eller blir sittende lenge i telefonen. Ofte jobber jeg i ferien også, og det er ganske typisk at ting og kriser oppstår typisk i det vi går inn i påske eller juleferien Sånn sett så jeg nok en urealisert formue i selskapet. Anonymkode: e4d93...13e Men hvorfor gjør du dette?? Anonymkode: 79f57...50d 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #18 Skrevet 28. februar 2024 0730-15. Helsevesenet. Jeg går inn døra 0730. Skifter og er klar til jobb 0740. Jeg AKTER ikke bruke egen fritid på å skifte til arbeidsklær. Jeg har kolleger som jobbet mye gratis. Kommet kl 07, jobber til 1530.. hver dag. Anonymkode: 79f57...50d 4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #19 Skrevet 28. februar 2024 Lykkedykker skrev (25 minutter siden): Ja. Vi har ca 6minutter disponibelt til inspeksjon av buss før skiftet starter. Da skal vi sjekke blant annet: Slitasje på dekk, hjulbolter, skader på buss(finner vi noen skader skal det tas bilde av med en pad, og logføres), sjekke kjetting, lys, speil, førerplass, gå gjennom bussen for å se etter søppel/kaste søppel, rette opp alle stoler, alle fothvilere skal opp, sjekke belter, sjekke bagasjerom… og har sikkert glemt noe. Først da er vi klare til å kjøre. Så vi har ikke tid til at noe uforutsett skjer, det går ut over kundene. Vi har så klart de sjåførene som følger skiftene sine slavisk, og som starter akkurat på klokkeslettet med inspeksjon. Men det takler ikke jeg, hater når ting går skeis 😅 Det blir ikke forandring før du følger vakten slavisk og det vil bety forsinkelser som igjen betyr bøter. Eneste språket de forstår! Sikkerhet først, det betyr at det tar den tiden det tar. Jeg jobber ikke gratis, blir det senere en dag så går jeg tidligere en annen dag. Anonymkode: 5b0af...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #20 Skrevet 28. februar 2024 Ingenting nå på skolen da jeg avspaserer alle skoleferier bortsett fra 5 ukers sommerferie og ikke er kontaktlærer. De 20 årene jeg jobbet som ped.leder i barnehage jobbet jeg altfor mye gratis da tiden ikke strakk til. Anonymkode: b433b...49a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå