AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 Ville du ment denne testen for urinveisinfeksjon er positiv? Symptomene mine er trang til hyppig vannlating, (selv om jeg drikker lite og nylig har vert på do) Trykk mot urinblæren, smerter i korsrygg og smerter ned forbi skulderbladene på begge sider, ikke direkte kvalm, men litt uvel. Anonymkode: fbb8c...3e7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Jeg syns den ser rimelig negativ ut. Anonymkode: e3d81...c16
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Huff hva kan det da være.. Må ringe legen i morgen tidlig uansett Anonymkode: fbb8c...3e7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 Utifra bildet ser den negativ ut, men lurt å sjekke med lege. Anonymkode: 775e0...522
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Skrevet 28. februar 2024 Ring legevakten du, hjemmetester slår ikke alltid ut. (Og joda, man kan fint ringe legevakten for dette i tilfelle noen mener det motsatte! Er det uvi er det viktig å komme fort i gang med antibiotika slik at infeksjonen ikke utvikler seg!) Anonymkode: dd94a...72e 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #6 Skrevet 28. februar 2024 Mulig jeg er fargeblind😅 Men synes kanskje den tredje firkanten heller mot grønt enn gul som er negativ? Å med tanke på symptomene jeg har. Anonymkode: fbb8c...3e7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #7 Skrevet 28. februar 2024 Jeg syns og den siste er grønn Anonymkode: 03280...d94
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #8 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mulig jeg er fargeblind😅 Men synes kanskje den tredje firkanten heller mot grønt enn gul som er negativ? Å med tanke på symptomene jeg har. Anonymkode: fbb8c...3e7 Jeg syns den matcher den negative fargen, mer enn den positive fargen. Anonymkode: e3d81...c16
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #9 Skrevet 28. februar 2024 Når det begynner å gjøre vondt oppigjennom, så ville jeg ha gått til legen. Og ja, det ser ut til å være utslag på protein i urinen, men det kan en også få av fysisk aktivitet og feber og ikke bare urinveisinfeksjon. Anonymkode: a5e06...f9c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #10 Skrevet 28. februar 2024 Jeg syns den ser positivt ut, bare at fargene på testen er litt lysere enn på bildet av positiv tester. Ville tatt en ny test, eventuelt hos lege om du er usikker. Anonymkode: 42135...8d8
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #11 Skrevet 28. februar 2024 Negativ. Hilsen en som har tatt hundrevis av tester. Gå til lege og få tatt en skikkelig test. Anonymkode: 574c7...7cd
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #12 Skrevet 28. februar 2024 Må man ha time hos fastlegen for å levere en urinprøve på legekontoret for å se om jeg har uvi å eventuelt da få antibiotika om testen slår ut positiv? Fastlegen min har ingenting ledig i morgen, vet de kan alltids prøve å presse inn en legetime ila dagen men om dem ikke kan? Jeg ringte legevakten, men der var det ikke mye å hente for å si det slik, fikk til svar « vent til i morgen, ring legen i morgen tidlig» Anonymkode: fbb8c...3e7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #13 Skrevet 28. februar 2024 Den er negativ. Du har ikke utslag på leukocytter og nitritt. Anonymkode: cf1d1...9d3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #14 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må man ha time hos fastlegen for å levere en urinprøve på legekontoret for å se om jeg har uvi å eventuelt da få antibiotika om testen slår ut positiv? Fastlegen min har ingenting ledig i morgen, vet de kan alltids prøve å presse inn en legetime ila dagen men om dem ikke kan? Jeg ringte legevakten, men der var det ikke mye å hente for å si det slik, fikk til svar « vent til i morgen, ring legen i morgen tidlig» Anonymkode: fbb8c...3e7 Ja, legen må bestille urin til dyrkning, så du må ha time. Ring fastlegekontoret ditt i morgen. Hvis du ikke har svie ved vannlating, feber eller blodig urin så er det ikke veldig sannsynlig at du har UVI når Ustix er negativ. Anonymkode: cf1d1...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #15 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, legen må bestille urin til dyrkning, så du må ha time. Ring fastlegekontoret ditt i morgen. Hvis du ikke har svie ved vannlating, feber eller blodig urin så er det ikke veldig sannsynlig at du har UVI når Ustix er negativ. Anonymkode: cf1d1...9d3 Trodde man fikk vite resultat på uvi umiddelbart hos legen, ikke at den måtte sendes til dyrking? Jeg reiser på lørdags morgen så dette har jeg ikke tid til..😭 Anonymkode: fbb8c...3e7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #16 Skrevet 28. februar 2024 Nei du må ikke ha time. Du kan levere urinprøve til resepsjonen som tar en stix. Hvis den er positiv og du forteller om dine symptomer kan en lege skrive resept på antibiotika uten at du er inn til legen. Har gjort det selv. Fikk resepten i helsenorge på ettermiddagen da legen sikkert hadde mye annet å ta unna først. Anonymkode: cceca...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #17 Skrevet 28. februar 2024 Du kan bruke en nettlege, f.eks Maja. Fyll ut dine symptomer og sannsynligvis får du resept som du kan bruke om det ikke går over/blir verre. Veldig greit å gjøre det slik når du skal ut å reise. Men kun ta kuren hvis du er helt sikker på at det er uvi. Du kan f.eks ta en hjemmetest på morgenurin også, da er den mer konsentrert. Anonymkode: f25a1...8d9
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #18 Skrevet 29. februar 2024 Den er negativ. Symptomene du sliter meg ligner mine i ulike deler av syklusen enkelte måneder. Det er rett og slett hormonkluss. Går seg til. Men aldri dumt å ta en tur til legen om du har mulighet. Anonymkode: 5f44b...e52
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #19 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Trodde man fikk vite resultat på uvi umiddelbart hos legen, ikke at den måtte sendes til dyrking? Jeg reiser på lørdags morgen så dette har jeg ikke tid til..😭 Anonymkode: fbb8c...3e7 De tar bare stix slik du selv tok hjemme. Og er den negativ vil de neppe sende den til dyrking. Svaret på dyrking vil uansett ta opp til en uke. Særlig rundt høysesong for infeksjoner. Så du må nok belage deg på svar etter at du har reist. Anonymkode: 5f44b...e52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå