AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 Vært sammen med en mann i bare en måned.... Og han er helt skjønn mot meg, men selvsagt finner jeg noe jeg klarer reagere på. Nemlig det at han snakker om at han ønsker kjøpe seg ny hytte etter at den gamle gikk med i skilsmisse - dragsuget. Han sier stadig "gleder meg til å kunne kjøpe en hytte JEG vil ha, ikke en hun(eksen) har noe med å gjøre". Og hva skjer i mitt hode? Joda jeg føler på at han ikke inkluderer meg i fremtiden sin. Hvorfor kunne han ikke sagt noe om at "tenk om du og jeg kunne kjøpt en hytte sammen på sikt?".... Det samme gjelder bil. For tiden holder jeg på å skulle bytte ut min, og ser på et spesielt (dyrt) merke. Plutselig er han veldig interessert i å gjøre det samme og sier "lurer på om jeg og skulle byttet til den bilen...?" Da blir jeg litt sånn "hvorfor i alle dager, hvis vi to skal henge sammen videre, skal vi ha to like biler?". Jeg sier det ikke til han men jeg tenker dette. Går det ikke an å tenke litt langsiktig og at det er høyst sannsynlig at det også er oss to langt der fremme? Overreagerer jeg? For tidlig å tenke så langsiktig kanskje? Eller er det grunn for å bli litt såret? Tro meg, jeg tåler å høre at jeg overreagerer, for jeg vet at jeg ofte gjør det og det stammer fra veldig mye avvisning i barndom..... 😔Jobber med det.... Trenger bare litt korrigering og innspill her. Ikke lett å være meg.... Igjen, jeg tar ikke dette ut på han, jeg bare tenker det, men det ødelegger mye i meg.... Anonymkode: 65f22...fe3 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Ja, du overreagerer. Anonymkode: 675eb...10b 13 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Ja er forhaster du forholdet veldig. Dette er ting du kan reagere på om 1 års tid. Ikke en måned. Anonymkode: e4ff8...336 11 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 Dere har vært sammen en måned!! Han har mistet hytten sin pga brudd. Neste hytte vil han nok skal være bare sin, så han ikke mister den ved neste brudd. Og hvorfor kan han ikke kjøpe make bil hvis han liker den? Er problemet at han hermer? Eller tenkte du at dere kun trengte én bil? Dere jobber vel på forskjellige steder? Anonymkode: 9abd2...bdb 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Skrevet 28. februar 2024 Jeg hadde fått panikk hvis mannen jeg er gift med i dag hadde foreslått at vi skulle kjøpe hytte sammen når vi hadde datet i en måned. Kan du ikke nyte DENNE fasen? Se på hytter med han, si at du gleder deg på hans vegne og at dersom han inviterer deg på hyttetur i fremtiden blir du gjerne med og disker opp en lekker middag. Vær litt avslappet. Jeg inkluderte IKKE mannen min i fremtidsplanene mine på det tidspunktet, vi ble allikevel raskt gift med felles økonomi og hytte og bil. Anonymkode: 7bcb5...edc 8
Cornix Skrevet 28. februar 2024 #6 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vært sammen med en mann i bare en måned... Ja, du overreagerer! 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #7 Skrevet 28. februar 2024 Du overreagerer..dere har kun vært sammen i et år. Og hvis en har mistet enkelte ting ved skilsmisse kan det sitte langt inne å eie eks hytte eller hus med noen. Ser på ei vennine ho mistet huset i skilsmisse, da ho endelig fikk kjøpt nytt. Var ho rimlig klar på nye kjæresten, selv om de har vært samboere i 2 år. Så får han ikke kjøpe seg inn eller betale for huset, for ho vil ikke sitte der en gang til der ho må selge huset pga samlivsbrudd Anonymkode: a1644...e79
lillevill Skrevet 28. februar 2024 #9 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vært sammen med en mann i bare en måned.... Og han er helt skjønn mot meg, men selvsagt finner jeg noe jeg klarer reagere på. Nemlig det at han snakker om at han ønsker kjøpe seg ny hytte etter at den gamle gikk med i skilsmisse - dragsuget. Han sier stadig "gleder meg til å kunne kjøpe en hytte JEG vil ha, ikke en hun(eksen) har noe med å gjøre". Og hva skjer i mitt hode? Joda jeg føler på at han ikke inkluderer meg i fremtiden sin. Hvorfor kunne han ikke sagt noe om at "tenk om du og jeg kunne kjøpt en hytte sammen på sikt?".... Det samme gjelder bil. For tiden holder jeg på å skulle bytte ut min, og ser på et spesielt (dyrt) merke. Plutselig er han veldig interessert i å gjøre det samme og sier "lurer på om jeg og skulle byttet til den bilen...?" Da blir jeg litt sånn "hvorfor i alle dager, hvis vi to skal henge sammen videre, skal vi ha to like biler?". Jeg sier det ikke til han men jeg tenker dette. Går det ikke an å tenke litt langsiktig og at det er høyst sannsynlig at det også er oss to langt der fremme? Overreagerer jeg? For tidlig å tenke så langsiktig kanskje? Eller er det grunn for å bli litt såret? Tro meg, jeg tåler å høre at jeg overreagerer, for jeg vet at jeg ofte gjør det og det stammer fra veldig mye avvisning i barndom..... 😔Jobber med det.... Trenger bare litt korrigering og innspill her. Ikke lett å være meg.... Igjen, jeg tar ikke dette ut på han, jeg bare tenker det, men det ødelegger mye i meg.... Anonymkode: 65f22...fe3 Jeg tror du må skifte perspektivet over på deg selv igjen. Dere har bare vært sammen i en måned. Dette kan gå begge veier. Og det er røde flagg å mase om å kjøpe hytte etter en måned. Ro heeeelt ned 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #10 Skrevet 28. februar 2024 Det er kraftig overreaksjon! Dere har nylig blitt sammen, det eneste du oppnår med å reagere slik på at han ikke inkluderer deg i fremtidsplaner allerede nå, er at han aldri vil inkludere deg i fremtiden heller. Kan nesten garantere at fremtiden deres da blir som singel... Anonymkode: bbc85...134 1
Rainstorm2.0 Skrevet 28. februar 2024 #11 Skrevet 28. februar 2024 Jeg synes dette høres ut som overreaksjon. At det virker som du leter etter tegn på at han ikke ser på dere som langsiktig. Se på det motsatt, hadde det ikke vært litt vel "tatt for gitt" hvis han antok at han hadde deg på kroken, og selvsagt var det dere for alltid? Det er bra å snakke litt om fremtid, litt etter litt, samtidig ville i alle fall jeg vært mer var på det motsatte. Det er også viktig å være to separate mennesker, også når man faktisk er gift og deler hytte. Og jeg synes det var fint at han åpnet seg om den følelsen det er å endelig kunne prioritere egne ønsker, jeg ville tolket det mer som at han hadde litt erfaring med å bli kontrollert og at eksen skulle styre i det forrige forholdet. Han er åpen med deg, det er kjempefint. Han lar seg inspireres av det (kjøpe samme bil), det er også fint. Kos deg med det nye forholdet. 🥰 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #12 Skrevet 28. februar 2024 Reaksjonene dine får meg umiddelbart til å tenke på en eller annen for personlighetsforstyrrelse, spesielt når du sier at du sliter mye med avvisning fra barndommen.. Har du oppsøkt profesjonell hjelp? Kan jo bekrefte at ja, du overreagerer. Etter 1 måned er det litt for fort og intenst å snakke om å kjøpe hytte og bil sammen, det er jo en enorm økonomisk forpliktelse, og noe man kanskje tenker på dersom man er gift eller vært samboere en stund. Anonymkode: 771ad...21b 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #13 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du overreagerer..dere har kun vært sammen i et år. Og hvis en har mistet enkelte ting ved skilsmisse kan det sitte langt inne å eie eks hytte eller hus med noen. Ser på ei vennine ho mistet huset i skilsmisse, da ho endelig fikk kjøpt nytt. Var ho rimlig klar på nye kjæresten, selv om de har vært samboere i 2 år. Så får han ikke kjøpe seg inn eller betale for huset, for ho vil ikke sitte der en gang til der ho må selge huset pga samlivsbrudd Anonymkode: a1644...e79 1 måned skriver hun.. Og ja...overreagering! Anonymkode: 94dec...31e 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #14 Skrevet 28. februar 2024 Du har kjent fyren i en måned, du overreagerer. Anonymkode: d3ca5...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #16 Skrevet 28. februar 2024 Det som er normalt er å glede seg på andres vegne, når de deler en fin tanke, som at han gleder seg til å kjøpe en hytte som han liker. Jeg tenker det er ganske selvfokusert å bli sur, i stedet for glad, fordi han ikke får det til å handle om deg/dere, når han er glad for noe fint. Om du blir såret, så kan du i det minste tenke at oops, nå ble jeg såret for at han vil kjøpe en hytte alene, og ikke med meg. Men vi har bare vært sammen i en måned, det må jeg huske. Så må må jeg smile og prøve å glede meg for han sin del. Og så sier du, "Så fint. Hva slags hytte ønsker du deg da?" Du sier ikke "skal ikke VI ha en hytte sammen en gang da?" For det er altfor altfor tidlig og dere kjenner ikke hverandre godt nok. Vær glad for han sin del. Vær glad når noe fint skjer noen andre. Det er den enkleste veien til lykke i livet, fordi da blir DU glad, når fine ting skjer andre, og det er ganske ofte. Og så gleder de seg over at du er glad for deres del. Det styrker relasjonene dine. Utrolig nok så er det helt normalt å bli glad for en annen sin del. Anonymkode: 56bdb...a3c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #17 Skrevet 28. februar 2024 Du overreagerer, ja! En måned er jo ingenting! Det ville vært helt merkelig å snakke om å kjøpe bil og hytte sammen allerede nå. Uansett om det holder, så trenger man vel kanskje to biler? Anonymkode: 8facb...9e8
Blåttvann Skrevet 28. februar 2024 #18 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vært sammen med en mann i bare en måned.... Og han er helt skjønn mot meg, men selvsagt finner jeg noe jeg klarer reagere på. Nemlig det at han snakker om at han ønsker kjøpe seg ny hytte etter at den gamle gikk med i skilsmisse - dragsuget. Han sier stadig "gleder meg til å kunne kjøpe en hytte JEG vil ha, ikke en hun(eksen) har noe med å gjøre". Og hva skjer i mitt hode? Joda jeg føler på at han ikke inkluderer meg i fremtiden sin. Hvorfor kunne han ikke sagt noe om at "tenk om du og jeg kunne kjøpt en hytte sammen på sikt?".... Det samme gjelder bil. For tiden holder jeg på å skulle bytte ut min, og ser på et spesielt (dyrt) merke. Plutselig er han veldig interessert i å gjøre det samme og sier "lurer på om jeg og skulle byttet til den bilen...?" Da blir jeg litt sånn "hvorfor i alle dager, hvis vi to skal henge sammen videre, skal vi ha to like biler?". Jeg sier det ikke til han men jeg tenker dette. Går det ikke an å tenke litt langsiktig og at det er høyst sannsynlig at det også er oss to langt der fremme? Overreagerer jeg? For tidlig å tenke så langsiktig kanskje? Eller er det grunn for å bli litt såret? Tro meg, jeg tåler å høre at jeg overreagerer, for jeg vet at jeg ofte gjør det og det stammer fra veldig mye avvisning i barndom..... 😔Jobber med det.... Trenger bare litt korrigering og innspill her. Ikke lett å være meg.... Igjen, jeg tar ikke dette ut på han, jeg bare tenker det, men det ødelegger mye i meg.... Anonymkode: 65f22...fe3 Du overreagerer. Men bare fordi det er såpass tidlig. Når dere eventuelt blir et offisielt par så er det naturlig å planlegge slikt sammen. Kanskje han tester deg også, han vil kanskje at du skal si noe om at du håper du blir inkludert i slike planer etterhvert. Han fisker kanskje etter bekreftelse på hva du ønsker. Eller så er han mann og tenker ikke så langt. 😅 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #19 Skrevet 29. februar 2024 Oi her var det uten unntak tilbakemeldinger på at jeg overreagerer. Takk jeg tar det til meg og jeg ser det jo selv. Er skikkelig vondt å ha det slik. Til deg som kommenterte at jeg kanskje har en personlighetsforstyrrelse... Jeg har ikke det. Går til psykolog. Har ingen annen diagnose heller. Men psykolog kaller meg "tilknytninsskadet", nettopp grunnet all avvisning og usikkerhet fra omsorgspersoner i barndom/oppvekst... Jeg jobber med saken. Takk for alle innspill og takk til dere som kom med konstruktiv kritikk og prøver hjelpe meg til å snu mønsteret. Ts Anonymkode: 65f22...fe3 1 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. februar 2024 #20 Skrevet 29. februar 2024 Ehm, ja. Dere har datet i 4 uker🤭 Klart han ikke tenker på å kjøpe hytte med deg👀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå