Kll Skrevet 28. februar 2024 #1 Del Skrevet 28. februar 2024 hei! Jeg er gravid igjen etter en sa i desember. Ettersom jeg er veldig redd for å miste igjen hadde jeg tenkt å gå til en privatklinikk å få progesterronstøtte. Min søster, som fikk både prog-støtte og blodfortynnende etter to sa på rad, sa i dag at hun hadde begge deler til overs som jeg kan få. er det noe risiko å begynne på dette? Hun sa at hun ikke tok noe blodtester eller noe før hun fikk det av legen så det virker jo greit ? Takk for alle innspill:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Del Skrevet 28. februar 2024 Ingen risiko, i verste fall har du mer enn du trenger og det har ikke noe å si 😊 Anonymkode: 2ef01...8f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Del Skrevet 28. februar 2024 Blodfortynnende øker sannsynligheten for SA. Og er ikke noe klinikkene normalt gir. Ville aldri gjort noe med mindre det var fertilitetsleger involert. Anonymkode: 658d7...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 18.54): Blodfortynnende øker sannsynligheten for SA. Og er ikke noe klinikkene normalt gir. Ville aldri gjort noe med mindre det var fertilitetsleger involert. Anonymkode: 658d7...831 Dette stemmer vel ikke..🙄 Anonymkode: 02314...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette stemmer vel ikke..🙄 Anonymkode: 02314...152 Jo, det gjør det. Anonymkode: 658d7...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jo, det gjør det. Anonymkode: 658d7...831 Ehm nei. Kilder? Blodfortynnende er jo behandlingen mange får nettopp for å unngå spontanabort... Anonymkode: 02314...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ehm nei. Kilder? Blodfortynnende er jo behandlingen mange får nettopp for å unngå spontanabort... Anonymkode: 02314...152 Ehm. Jo. Klinikkene jeg brukte under prøverørsforsøk, som ikke gir dette av denne årsaken. Anonymkode: 658d7...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ehm. Jo. Klinikkene jeg brukte under prøverørsforsøk, som ikke gir dette av denne årsaken. Anonymkode: 658d7...831 Da ville jeg dobbeltsjekket klinikk😬😅 Eventuelt så var det noe spesielt med akkurat din situasjon som tilsa at du ikke burde få blodfortynnende. Men vanligvis er ikke det tilfelle. Jeg fikk progesteronstøtte og blodfortynnende etter å ha mistet i sa. Graviditetene etter dette gikk bra. Mange som får det. Bare å google. Anonymkode: 02314...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #9 Del Skrevet 15. desember 2024 Progesteronstøtte er ikke farlig, men blodfortynnende skal du ikke ta uten å snakke med lege nei (for noen pas kan det være farlig). Anonymkode: 8e57b...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #10 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Progesteronstøtte er ikke farlig, men blodfortynnende skal du ikke ta uten å snakke med lege nei (for noen pas kan det være farlig). Anonymkode: 8e57b...8a2 Helt klart! Det er en grunn til at man ikke bare kan hente dette på apoteket. Man må få resept fra lege. Men å si at det øker sannsynligheten for abort blir helt feil. Mulig det er sånn i enkelttilfeller. Men dette blir brukt av mange nettopp for å forebygge abort. Anonymkode: 02314...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #11 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Da ville jeg dobbeltsjekket klinikk😬😅 Eventuelt så var det noe spesielt med akkurat din situasjon som tilsa at du ikke burde få blodfortynnende. Men vanligvis er ikke det tilfelle. Jeg fikk progesteronstøtte og blodfortynnende etter å ha mistet i sa. Graviditetene etter dette gikk bra. Mange som får det. Bare å google. Anonymkode: 02314...152 Altså er vi enige i at man skal høre på behandlende lege. Jeg har vært gjennom 8 prøverørsforsøk på 3 ulike klinikker, ingen særskilte medisinske forhold, men blodfortynnende ville de ikke ha som en del av min behandling selv da jeg spurte direkte. Utrolig merkelig at du som har slitt selv anbefaler noen å bare ta i bruk et eller annet som visstnok skal være "trygt" fordi google sier det. Anonymkode: 658d7...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #12 Del Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Altså er vi enige i at man skal høre på behandlende lege. Jeg har vært gjennom 8 prøverørsforsøk på 3 ulike klinikker, ingen særskilte medisinske forhold, men blodfortynnende ville de ikke ha som en del av min behandling selv da jeg spurte direkte. Utrolig merkelig at du som har slitt selv anbefaler noen å bare ta i bruk et eller annet som visstnok skal være "trygt" fordi google sier det. Anonymkode: 658d7...831 Hvor i alle dager anbefalte jeg noen om å gjøre det? Jeg kommenterte DIN idiotiske kommentar om at blodfortynnende øker sjansen for spontanabort. Det var det jeg gjorde. Anonymkode: 02314...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #13 Del Skrevet 15. desember 2024 Før man starter opp med slike medisiner må man helt klart rådføre seg med lege. Uten tvil! Så der er vi enige ja. Anonymkode: 02314...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå