AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg går over i ny jobb, og fikk spørsmål om jeg ville ha egen firmatelefon eller bruke min egen og overføre nummeret mitt til dem. Tidligere har jeg hatt egen jobbtelefon, som er full av ikke lagrede nummer i samtalelisten og sms’er med «kan ikke snakke nå, er i møte» og «det gjelder varene du bestilte» Kanskje jeg burde sjekke hvilken operatør de bruker, og hvor mye GB som er inkludert om jeg går for overdragelse av mitt eget nummer? Jeg vil ha Telenordekning på fritiden, ferdig snakket. Ser man trekkes skatt på rundt 4300 kr i året, pr i dag betaler jeg rett over 5000 av egen lomme. Hva lønner seg og hva er enklest? Anonymkode: 7d21d...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg har mitt nummer på jobb, syns det fungerer fint. Er veldig god på å ignorere røde prikker, varsler og samtaler når det ikke passer å være på jobb. Veldig billig og, fordelsbeskatningen koster lite og jeg får bytte telefon annenhvert år. Har ikke hatt egen telefon på 12 år. Anonymkode: 5a98b...56c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Del Skrevet 28. februar 2024 4400,- er grunnlaget for skatten man betaler. Man betaler ikke 4400,- pr år for å ha jobbtelefon. Jeg skatter litt under hundrelappen pr måned for å ha jobbtelefon. Anonymkode: 698a6...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 4400,- er grunnlaget for skatten man betaler. Man betaler ikke 4400,- pr år for å ha jobbtelefon. Jeg skatter litt under hundrelappen pr måned for å ha jobbtelefon. Anonymkode: 698a6...1e0 Var det jeg mente, formulerte meg bare klønete. Har vel egentlig googlet meg frem til at om man har abonnement til rett over hundrelappen i mnd, så lønner det seg IKKE. Det har ikke jeg 🤪 Vil spare rundt 300 kr/mnd, men går opp i lønn kontra der jeg er nå, så det spiller egentlig mindre rolle. På den annen side har jeg dyr smak og sterke preferanser på hvilken telefon jeg vil ha, og de deler ut billigste smarttelefonene på markedet som regel i mitt yrke… Anonymkode: 7d21d...ecb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Var det jeg mente, formulerte meg bare klønete. Har vel egentlig googlet meg frem til at om man har abonnement til rett over hundrelappen i mnd, så lønner det seg IKKE. Det har ikke jeg 🤪 Vil spare rundt 300 kr/mnd, men går opp i lønn kontra der jeg er nå, så det spiller egentlig mindre rolle. På den annen side har jeg dyr smak og sterke preferanser på hvilken telefon jeg vil ha, og de deler ut billigste smarttelefonene på markedet som regel i mitt yrke… Anonymkode: 7d21d...ecb Du må ikke ha selve telefonen fra arbeidsplassen du kan velge bruke egen telefonen selv om du bruker bedriftsabonnent. Jeg beholdt min private telefon når jeg byttet jobb. Anonymkode: 698a6...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå