AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #41 Skrevet 29. februar 2024 Så bra du har fått svar på tingretten, da er er det jo bare å forholde seg til det! Personlig synes jeg det gir mening at du får refundert for konkrete utgifter feks til vask av boligen og andre ting som handler om å klargjøre boligen for salg - som tross alt er en jobb du gjør på vegne av begge som skal arve, og dere måtte leid noen til å gjøre det om du ikke gjorde det. Dermot er det ikke logisk for meg at du skal ha noe igjen for ryddingen og kjøring til miljøstasjonen og de andre tingene som kun handler om innboet du har arvet. Siden du er eneste arvingen til det, skulle man tro at å rydde og tømme innbo er noe du har sagt ja til når du takket ja til arven. Tenker egentlig ikke at den andre som arver (organisasjonen) skal være med å betale for det. Men vår synsing er jo irrelevant - tingretten sitter på fasit her. Anonymkode: d5918...87b
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #42 Skrevet 29. februar 2024 lurker skrev (11 minutter siden): Det er det faktisk ikke, tingretten er jo enig 😄 at en sekretær i tingretten har sagt at det er lurt å beholde kvitteringer er ikke ensbetydende med at noen krav er godtatt, eller at sekretæren har forstått spørsmålet, eller at "svaret" er rett Anonymkode: 27776...e3a 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #43 Skrevet 29. februar 2024 42 minutter siden, AnonymBruker said: at en sekretær i tingretten har sagt at det er lurt å beholde kvitteringer er ikke ensbetydende med at noen krav er godtatt, eller at sekretæren har forstått spørsmålet, eller at "svaret" er rett Anonymkode: 27776...e3a Nå var det ikke helt det som skjedde da: " Uansett så ringte Tingretten meg i ettermiddag , etter jeg la inn spørsmålet mitt her, vedrørende boet og de sa at det var helt fint å sende en slags regning på tidsbruk og andre utgifter jeg har har hatt." Anonymkode: 9b094...7ac
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #44 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nå var det ikke helt det som skjedde da: " Uansett så ringte Tingretten meg i ettermiddag , etter jeg la inn spørsmålet mitt her, vedrørende boet og de sa at det var helt fint å sende en slags regning på tidsbruk og andre utgifter jeg har har hatt." Anonymkode: 9b094...7ac Nettopp. Og det var på bakgrunn av den informasjonen at jeg mener at det at en sekretær i tingretten har sagt at det er lurt å beholde kvitteringer er ikke ensbetydende med at noen krav er godtatt, eller at sekretæren har forstått spørsmålet, eller at "svaret" er rett. Anonymkode: 27776...e3a
Habiba Skrevet 29. februar 2024 Forfatter #45 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så bra du har fått svar på tingretten, da er er det jo bare å forholde seg til det! Personlig synes jeg det gir mening at du får refundert for konkrete utgifter feks til vask av boligen og andre ting som handler om å klargjøre boligen for salg - som tross alt er en jobb du gjør på vegne av begge som skal arve, og dere måtte leid noen til å gjøre det om du ikke gjorde det. Dermot er det ikke logisk for meg at du skal ha noe igjen for ryddingen og kjøring til miljøstasjonen og de andre tingene som kun handler om innboet du har arvet. Siden du er eneste arvingen til det, skulle man tro at å rydde og tømme innbo er noe du har sagt ja til når du takket ja til arven. Tenker egentlig ikke at den andre som arver (organisasjonen) skal være med å betale for det. Men vår synsing er jo irrelevant - tingretten sitter på fasit her. Anonymkode: d5918...87b TS her. Jeg ser det blir urimelig å ta betalt for å kvitte seg med innbo når det er jeg som arvet det. Kostnadene for vasking blir belastet boet.
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #46 Skrevet 29. februar 2024 Vi er i ett privat sammensattskifte og her har vi betalt litt for arvinger som har gjort en del «dritt» jobb. Da det måtte ryddes opp her og der litt rundt om i Norge og Sverige. Anonymkode: 3a713...319 1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #47 Skrevet 29. februar 2024 Det er klart du kan trekke ifra utgifter du har hatt. Når det er privat skifte så er det opp til arvingene uansett. Akkurat hatt dødsfall i nær familie, vi satte bort alt til ryddefirma som ryddet alt, kastet og vasket. Pluss gartner osv. Alt ble trukket ifra av kostnader før arvingene fikk sitt. Anonymkode: 4124b...022 2
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #48 Skrevet 29. februar 2024 Habiba skrev (1 time siden): TS her. Jeg ser det blir urimelig å ta betalt for å kvitte seg med innbo når det er jeg som arvet det. Kostnadene for vasking blir belastet boet. Du kan fortsatt trekke ifra. Vi trakk fra alt som sagt, det at en arver innbo har ingenting med saken å gjøre, ingen kan forvente at en skal beholde av innbo så det er bare å trekke ifra. Ikke hør på hva andre måtte si, du er arving, privat skifte og du har gjort en rimeligere jobb kontra sette det bort. Vi betalte over 100 000 for å fikse opp i alt vi måtte gjøre Anonymkode: 4124b...022 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå