AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 Ble plutselig trekt for årspris på kort i går. Dette trekket har alltid blitt gjort i september, sjekket transaksjonene og det ble trekt i september 2023 også, 300 kr. Synest det er dårlig gjort å endre måned sånn plutselig og så kort kort tid etter forrige gang. Dette kom helt bardust på meg og jeg hadde akkurat nok penger på kortet, beregnet det nøye, men nå er kortet overtrukket med 200 kr. Får ikke lønn før fredag så nå er jeg litt irritert over å sitte med minus på konto. Anonymkode: a2922...594
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Jeg har Sbanken og de endret til jan i år, og betalte også en liten sum i fjor høst. Men de sa iallfall fra på mail om det. Veldig rart at du ikke har fått beskjed om dette. Anonymkode: 62d83...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Det var nok garantert ikke uten forvarsel og helt ut av det blå. Du har sikkert fått en mail og/eller melding inne på nettbanken din om dette. Anonymkode: 69d8a...506 3
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 Åja jeg leser ikke disse nyhetsbreven de sender ut så nøye. Mulig de har skrevet noe der, men de burde nesten ha sendt sms om dette. Dette kom som lyn fra klar himmel. Anonymkode: a2922...594
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Skrevet 28. februar 2024 Banken regner vel med at kundene leser det de sender ut. Om en ikke gjør det, så får en vel takke seg selv. Anonymkode: c4961...fec 7
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #6 Skrevet 28. februar 2024 Jeg sjekket nyhetsbrevene på mail nå, og jeg finner ingen info om det der heller. Sjekket både SMS og innboks i nettbanken og det er ingen informasjon der heller om dette... Anonymkode: a2922...594
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #7 Skrevet 28. februar 2024 Hvis du ikke har mer enn 100 kroner igjen på konto 2-3 dager før lønningen kommer inn bør du vel ha større bekymringer enn at årsavgiften på kortet er endret? Anonymkode: f7cd2...f01 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #8 Skrevet 28. februar 2024 Hvis man ikke har 200 kroner til en uventet utgift, så må man virkelig ta tak i økonomien og gjøre noen endringer. Anonymkode: f4a72...56f 2
Wedding Skrevet 28. februar 2024 #9 Skrevet 28. februar 2024 Der synes jeg Nordea har en grei ordning, de trekker 25 kr hver måned. 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #10 Skrevet 28. februar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Ble plutselig trekt for årspris på kort i går. Dette trekket har alltid blitt gjort i september, sjekket transaksjonene og det ble trekt i september 2023 også, 300 kr. Synest det er dårlig gjort å endre måned sånn plutselig og så kort kort tid etter forrige gang. Dette kom helt bardust på meg og jeg hadde akkurat nok penger på kortet, beregnet det nøye, men nå er kortet overtrukket med 200 kr. Får ikke lønn før fredag så nå er jeg litt irritert over å sitte med minus på konto. Anonymkode: a2922...594 La meg gjette, Sbanken? De fremskyndet trekket uten å varsle meg også, akkurat idet jeg hadde bestilt nytt kort i annen bank og var i prosess med å avslutte kontoen hos Sbanken. Til den som kommenterte at man må ha såpass på konto, så kan det jo hende man har det, men ikke akkurat på brukskontoen med 0 i rente. Så da blir man stående i minus til man får overført. Det kan jo ta tid før man oppdager at det er trukket også, om banken ikke varsler. Anonymkode: 19570...1f0 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #11 Skrevet 28. februar 2024 Samme her. Plutselig 200kr i minus! Anonymkode: f0739...1b5
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #12 Skrevet 28. februar 2024 Glad jeg nå har fått Obos debetkort, med 0 i årsgebyr for medlemmer. Jeg bruker nesten aldri debetkort, men det oppstår gjerne en situasjon eller to i året da det trengs. Så da er det greit å ha ett uten gebyr. Anonymkode: 19570...1f0
enhjørningfis Skrevet 28. februar 2024 #13 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis man ikke har 200 kroner til en uventet utgift, så må man virkelig ta tak i økonomien og gjøre noen endringer. Anonymkode: f4a72...56f Er faktisk ikke alle som har den luksusen at man har så veldig mye penger igjen før man får lønn. Joda, vi bor i Norge som skal være et av verdens rikeste land, men det er jo ikke sånn at alle har penger nok. Har du ikke fulgt med på nyhetene i det siste? Det kommer stadig historier der folk må stå i matkø, droppe å ha varme i huset, droppe å spise noen dager osv pga. økonomien ikke går opp. 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #14 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): La meg gjette, Sbanken? De fremskyndet trekket uten å varsle meg også, akkurat idet jeg hadde bestilt nytt kort i annen bank og var i prosess med å avslutte kontoen hos Sbanken. Til den som kommenterte at man må ha såpass på konto, så kan det jo hende man har det, men ikke akkurat på brukskontoen med 0 i rente. Så da blir man stående i minus til man får overført. Det kan jo ta tid før man oppdager at det er trukket også, om banken ikke varsler. Anonymkode: 19570...1f0 Dette tror jeg ikke rett og slett, dette har de varslet for lenge siden. Mener at det t var via mail jeg fikk mitt varsel, men det er altså såpass lenge siden at jeg hadde glemt det. Tror det var ifm sist gang de trakk årsgebyr fra meg. Jeg oppdaget det først ifm infobanner i nettbanken. Men, er jo ikke verre enn å slette kortet, da får du pengene igjen. Anonymkode: 05f9d...dde
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #15 Skrevet 28. februar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette tror jeg ikke rett og slett, dette har de varslet for lenge siden. Mener at det t var via mail jeg fikk mitt varsel, men det er altså såpass lenge siden at jeg hadde glemt det. Tror det var ifm sist gang de trakk årsgebyr fra meg. Jeg oppdaget det først ifm infobanner i nettbanken. Men, er jo ikke verre enn å slette kortet, da får du pengene igjen. Anonymkode: 05f9d...dde Bare å tro på det, at du ble varslet hjelper jo ikke andre. Jeg så gjennom alle bankmeldinger og mailer da de plutselig trakk pengene sånn at en annen regning ikke ble betalt i tide. De har rotet mye i det siste, fikk blant annet også en mail om at det lå melding om store endringer i nettbanken. Det gjorde det ikke før mange dager etterpå. Anonymkode: 19570...1f0
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #16 Skrevet 29. februar 2024 Fordelen med å ikke ha debetkort er at man slipper sånne gebyrer. Anonymkode: ed868...d96
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #17 Skrevet 29. februar 2024 Det er nok ikke Sbanken, for de informerte på mail allerede i fjor høst. Anonymkode: 20981...2d1
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #18 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er nok ikke Sbanken, for de informerte på mail allerede i fjor høst. Anonymkode: 20981...2d1 Det var faktisk ikke Sbanken nei, men det er tydeligvis flere som ikke har fått med seg disse endringene.. Anonymkode: a2922...594
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #19 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 14.48): Åja jeg leser ikke disse nyhetsbreven de sender ut så nøye. Mulig de har skrevet noe der, men de burde nesten ha sendt sms om dette. Dette kom som lyn fra klar himmel. Anonymkode: a2922...594 Men det er fordi du velger å ikke følge med, ikke fordi banken har gjort noe galt. Banken er ikke barnevakten din, det er ikke deres oppgave å sørge for at du leser informasjon du får. Herregud, ta ansvar. Anonymkode: a2e83...821
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #20 Skrevet 29. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men det er fordi du velger å ikke følge med, ikke fordi banken har gjort noe galt. Banken er ikke barnevakten din, det er ikke deres oppgave å sørge for at du leser informasjon du får. Herregud, ta ansvar. Anonymkode: a2e83...821 Etter jeg skrev denne kommentaren, så gikk jeg inn og sjekket e-poster og meldinger i Nettbnak og jeg fant ingenting om det her. Det kan ikke ha vært særlig lett å få med seg denne informasjonen om jeg ikke kan finne tilbake til det. Det er mulig dei har sendt ut info om dette for veldig lenge siden, men isåfall har jeg tydeligvis glemt det og klarer ikke å huske det, og det virker som de har bomma med informasjonen om det er tilfellet. Anonymkode: a2922...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå