Gå til innhold

Reklamasjon pga feil på bil -må jeg selv dekke utgifter til transport/fri fra jobb?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan jeg kreve at det skal dekkes? Jeg får ikke lånebil av dem, og må ta buss til/fra verksted og jobb (50 min) som fører til at jeg må ta 1 time fri fra jobb for å rekke verkstedet før de stenger.

De åpner kl 7 så jeg rekker nok akkurat morgenen, men siden de stenger kl 16 og jeg slutter 15:30 (og kan bli 5-10 min forsinket på morgenen) så må jeg avspasere.

Har jeg noen rettigheter her? Føles surt å miste 1 times lønn pga dette… (Har ikke avspasering hos oss)

Anonymkode: 90de0...0ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fullkasko? Da kan leiebil være inkludert i forsikringen.

Anonymkode: 4975d...529

Skrevet

Sjekk om verkstedet har mulighet for at du kan hente bilen etter stengetid, mange har det. 

  • Nyttig 1
Skrevet

Ja,desverre.

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du fullkasko? Da kan leiebil være inkludert i forsikringen.

Anonymkode: 4975d...529

Det er ikke en forsikringssak, kun en garanti/reklamasjonssak fra bilmerket.

Anonymkode: 90de0...0ab

Skrevet

Eller hent bilen neste morgen? 

Anonymkode: 8daac...41a

  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1 time fri fra jobb for å rekke verkstedet før de stenger.

Kan de ikke legge ut nøkkel? Reservenøkkel? 

Anonymkode: 13931...a4c

Skrevet

Jeg pleier bare å hente etter stengetid.

Hvis de ikke har rutiner på å legge ut nøkkel, bruk reservenøkkel og hent nøkkelen en gang det passer bedre.

Anonymkode: 72991...0ba

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...