Gå til innhold

Smerter i rygg av koffein??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!
Er det noen andre som får skikkelig smerter i øvre del av ryggen mellom skulderbladene ish når dere drikker kaffe? 
Jeg har ofte fått smerter i rygg hvis jeg drikker «for mye» kaffe. I dag har jeg hatt to kopper kaffe som resulterte i skikkelig vondt i ryggen! Jeg kan ikke finne noe om det på nettet. Så lurer på om det bare er meg?😅 Kvinne 26 år👋

Anonymkode: a2c5b...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du skal sjekke om du har øsofagitt eller magesår. 

Anonymkode: 3d587...156

Skrevet

Tipper det kommer fra magesekken. Snakk med legen din om dette.

Anonymkode: c9cdb...101

Skrevet

Kan musklene bli stresset av all koffeinen, når du drikker mer enn vanlig? Jeg tåler koffein dårlig, og bare jeg blir litt stresset, får jeg smerter i muskulaturen mellom skulderbladene. Jeg har slitt med muskelsmerter i mange år i nakke/skulder/rygg osv, og ser at stress påvirker dette. Koffein er stress for meg, så kan sikkert utløse muskelsmerter der jeg er skjør i musklene fra før. 

Anonymkode: 875ca...3f6

Skrevet

Kan ikke være gallestein da?

Anonymkode: 62c1a...53e

Skrevet

Er det brystryggen du mener?

Hvis så så er det er brystryggen ofte forbundet med psyke har jeg hørt, og kaffe kan påvirke psyken som angst feks.

Anonymkode: a587b...c48

Skrevet

En kollega av meg har omtrent samme problemet, vondt nederst i ryggen hvis han drikker koffein. Gikk i årevis til lege, kiropraktor, akupunktur men fant aldri ut av det før en «naturmedisiner» sa han måtte prøve å slutte med kaffe. Dag 2 uten kaffe var alle smerter borte! Han er i 60-årene da. 

Skrevet

Koffein gjør bl.a. at hjernen blir oppkvikket slik at den greier å fange opp flere smertesignaler, som vil oppleves som mer smerter.

Kaffe inneholder også mye syre, som også kan virke negativt på smerter, og forsterke smerter i kroppen.

Anonymkode: 94908...95e

Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Opplever det samme. Kan drikke mye kaffe og får jevnlig sterke smerter i midten i øvre del av ryggen. Blir da også kvalm og generelt skikkelig uvel (vanskelig å forklare). Mistenker at det kan være gallestein, men tok ultralyd for ca 2 år siden og de fant ikke noe gallestein der da. 

Anonymkode: b0054...2d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...