AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 Heisann! ☕️ Er det noen andre som får skikkelig smerter i øvre del av ryggen mellom skulderbladene ish når dere drikker kaffe? Jeg har ofte fått smerter i rygg hvis jeg drikker «for mye» kaffe. I dag har jeg hatt to kopper kaffe som resulterte i skikkelig vondt i ryggen! Jeg kan ikke finne noe om det på nettet. Så lurer på om det bare er meg?😅 Kvinne 26 år👋 Anonymkode: a2c5b...74b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Kanskje du skal sjekke om du har øsofagitt eller magesår. Anonymkode: 3d587...156
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Tipper det kommer fra magesekken. Snakk med legen din om dette. Anonymkode: c9cdb...101
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 Kan musklene bli stresset av all koffeinen, når du drikker mer enn vanlig? Jeg tåler koffein dårlig, og bare jeg blir litt stresset, får jeg smerter i muskulaturen mellom skulderbladene. Jeg har slitt med muskelsmerter i mange år i nakke/skulder/rygg osv, og ser at stress påvirker dette. Koffein er stress for meg, så kan sikkert utløse muskelsmerter der jeg er skjør i musklene fra før. Anonymkode: 875ca...3f6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Skrevet 28. februar 2024 Kan ikke være gallestein da? Anonymkode: 62c1a...53e
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #6 Skrevet 28. februar 2024 Er det brystryggen du mener? Hvis så så er det er brystryggen ofte forbundet med psyke har jeg hørt, og kaffe kan påvirke psyken som angst feks. Anonymkode: a587b...c48
Saltwatertaffy Skrevet 28. februar 2024 #7 Skrevet 28. februar 2024 En kollega av meg har omtrent samme problemet, vondt nederst i ryggen hvis han drikker koffein. Gikk i årevis til lege, kiropraktor, akupunktur men fant aldri ut av det før en «naturmedisiner» sa han måtte prøve å slutte med kaffe. Dag 2 uten kaffe var alle smerter borte! Han er i 60-årene da.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #8 Skrevet 28. februar 2024 Koffein gjør bl.a. at hjernen blir oppkvikket slik at den greier å fange opp flere smertesignaler, som vil oppleves som mer smerter. Kaffe inneholder også mye syre, som også kan virke negativt på smerter, og forsterke smerter i kroppen. Anonymkode: 94908...95e
Rhodiola Skrevet 29. februar 2024 #9 Skrevet 29. februar 2024 Tråden er ryddet for tulleinnlegg. Rhodiola, adm.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #10 Skrevet 2. mars 2024 Opplever det samme. Kan drikke mye kaffe og får jevnlig sterke smerter i midten i øvre del av ryggen. Blir da også kvalm og generelt skikkelig uvel (vanskelig å forklare). Mistenker at det kan være gallestein, men tok ultralyd for ca 2 år siden og de fant ikke noe gallestein der da. Anonymkode: b0054...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå