Gå til innhold

Hvilke klesmerker er verdt å investere i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter et helt liv med kun klær fra billigkjeder, har jeg nå et ønske om å (veldig) sakte men sikkert bytte ut deler av klesskapet med med klær av litt mer kvalitet. Da tenker jeg i første omgang på basics som bukser (jeans og litt penere «dressbukser»), gensere, t-skjorter som ikke er gjennomsiktige etter én vask, penere topper, kåper o.l. Med andre ord det meste av klesplagg😅

Anonymkode: be556...d51

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Etter et helt liv med kun klær fra billigkjeder, har jeg nå et ønske om å (veldig) sakte men sikkert bytte ut deler av klesskapet med med klær av litt mer kvalitet. Da tenker jeg i første omgang på basics som bukser (jeans og litt penere «dressbukser»), gensere, t-skjorter som ikke er gjennomsiktige etter én vask, penere topper, kåper o.l. Med andre ord det meste av klesplagg😅

Ralph Lauren er min favoritt 😁  men her også har jeg opplevd varierende kvalitet, men jeg er stort sett fornøyd både med bukser, overdeler og kjoler. Jeg handler derimot aldri klær med logo på, og holder det så nøytralt som mulig. Max & co har de beste kåpene. Litt dyrere men ingen polyester, kun ren ull. Om jeg handler penkjoler er det ofte Maya Deluxe eller Mascara jeg går for 🙂 

Endret av Marvels
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Investere? Sånn istedet for fond og fast eiendom mener du?🧐

Anonymkode: 7d3b4...691

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Investere? Sånn istedet for fond og fast eiendom mener du?🧐

Anonymkode: 7d3b4...691

Invistere er kanskje feil beskrivelse, men tror ts mener hva man kan spare mer på når det gjelder personlig garderobe 🙂 Man sparer på å kjøpe få plagg av god kvalitet. Jeg har selv kjøpt dyrere klær i hele mitt voksne liv (ingen synlige logoer, så det handler ikke om merket i seg selv). Mine eldste klær er nå ti-tolv år gamle, og like hele og pene. Jeg behandler de veldig pent, og kåper blir sendt til rens ved behov. Til og med jeansene mine er like fine. Ingen av mine klær ser særlig brukt ut, så jeg slipper å bruke penger på nye klær fordi de blir utvasket eller ryker. Sko sender jeg eventuelt til skomaker, og den ene kåpa har vært en tur hos skredderen for å ordne fôret en gang 🙂 dyrere plagg, likevel har jeg brukt mindre penger på klær en jevnaldrende venner opp gjennom - de bytter ut hyppigere, og ting ryker fortere.

Endret av Marvels
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Marvels skrev (5 minutter siden):

Invistere er kanskje feil beskrivelse, men tror ts mener hva man kan spare mer på når det gjelder personlig garderobe 🙂 Man sparer på å kjøpe få plagg av god kvalitet. Jeg har selv kjøpt dyrere klær i hele mitt voksne liv (ingen synlige logoer, så det handler ikke om merket i seg selv). Mine eldste klær er nå ti-tolv år gamle, og like hele og pene. Jeg behandler de veldig pent, og kåper blir sendt til rens ved behov. Til og med jeansene mine er like fine. Ingen av mine klær ser særlig brukt ut, så jeg slipper å bruke penger på nye klær fordi de blir utvasket eller ryker. Sko sender jeg eventuelt til skomaker, og den ene kåpa har vært en tur hos skredderen for å ordne fôret en gang 🙂 dyrere plagg, likevel har jeg brukt mindre penger på klær en jevnaldrende venner opp gjennom - de bytter ut hyppigere, og ting ryker fortere.

Nettopp dette jeg mente, ja! Tidligere har jeg gjerne kjøpt nytt av «alt» hvert år, og det er klart det blir dyrt! Investering = legge penger i noe for å spare i lengden, tenker jeg😊

ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg gidder ikke henge meg opp i merker, ser heller på materialer og hva som passer meg. 
Akryl og polyester som største ingrediens er no-go for meg. 

Anonymkode: a65c2...9f9

• Liker 6
Skrevet

Busnel holder seg godt. Ella&il også. Det er tidløse plagg av god kvalitet. 

Anonymkode: 642b0...883

Skrevet

Max Mara, filippa K, day berger et mikkelsen, R L, Chanel, Dior, Hermes.

Noe: H/M - premium collection, Zara, Arket.

Anonymkode: d2027...7b2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Samsøe samsøe, Filippa K, Arnie Says, Arket, Cos, Hope Stockholm, Ganni, Massimo Dutti, 

Finner også litt på HM og Zara. 

Anonymkode: e4a6f...a3a

• Hjerte 1
Skrevet

Min favoritt er Odd Molly. 

Anonymkode: bdd56...453

Skrevet

Som andre har nevnt, jeg er mer opptatt av materialer enn merker. 

Men blant merkene jeg er ekstra fornøyd med er Burberrys jakker - trenchcoats og lette høstjakker, de tror jeg at jeg vil bruker årlig "resten av livet". Sko fra Russelw Brownley er en annen favoritt. LK Bennett for kjoler og klassiske klær. MaxMara. Ralph Lauren. 

Av litt rimeligere merker liker jeg By Malene Birger, Filippa K, Tiger (etuikjolene er et must i en klassisk garderobe)

Anonymkode: 5409a...e7b

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som andre har nevnt, jeg er mer opptatt av materialer enn merker. 

Men blant merkene jeg er ekstra fornøyd med er Burberrys jakker - trenchcoats og lette høstjakker, de tror jeg at jeg vil bruker årlig "resten av livet". Sko fra Russelw Brownley er en annen favoritt. LK Bennett for kjoler og klassiske klær. MaxMara. Ralph Lauren. 

Av litt rimeligere merker liker jeg By Malene Birger, Filippa K, Tiger (etuikjolene er et must i en klassisk garderobe)

Ja, det er materiale jeg tenker på når jeg skriver at det skal være kvalitet, det er jo litt åpenbart😅 Tenkte bare å høre om det var noen spesielle merker som folk vet lager klær i god kvalitet! Markedet er jo så stort at jeg ikke vet hvor jeg skulle begynt å lete på egenhånd😅 Tusen takk for tips☺️

ts

Gjest Jentamedtekopp
Skrevet

Spørsmål til dere som kan kvalitet VS merker. Er det noen som har joggedresser av kvalitet? Dvs de holder seg noenlunde fine lenge? 

Skrevet
Jentamedtekopp skrev (Akkurat nå):

Spørsmål til dere som kan kvalitet VS merker. Er det noen som har joggedresser av kvalitet? Dvs de holder seg noenlunde fine lenge? 

Jeg har flere hjemmeplagg fra Uniqlo. Synes det er veldig god kvalitet for pengene.

For å supplere mitt første innlegg, og det som kanskje er tydelig på merkene jeg nevner; mitt beste tips for å begynne å bygge en god garderobe er en handleliste, stor koffert, og en tur til London. 

Må også legge til et merke jeg kom på; Massimo Dutti, særlig om man har dresscode på jobb. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har flere hjemmeplagg fra Uniqlo. Synes det er veldig god kvalitet for pengene.

For å supplere mitt første innlegg, og det som kanskje er tydelig på merkene jeg nevner; mitt beste tips for å begynne å bygge en god garderobe er en handleliste, stor koffert, og en tur til London. 

Må også legge til et merke jeg kom på; Massimo Dutti, særlig om man har dresscode på jobb. 

Jeg skal til London i sommer! Har du tips til butikker der? Jeg har shoppa masse i London før, men da stort sett på primark🤪 Men det må sies, jeg har mange plagg fra primark som faktisk har holdt i mange år ;) 

ts

• Liker 1
Skrevet

Liker godt Max Mara (gjerne weekend-kolleksjonen) og Ralph Lauren, men det er jo dyrt, om det ikke er på salg.

Av rimeligere klær som er ganske klassiske og i bra kvalitet vil jeg nevne Tiger, Filippa K og Steenströms.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg skal til London i sommer! Har du tips til butikker der? Jeg har shoppa masse i London før, men da stort sett på primark🤪 Men det må sies, jeg har mange plagg fra primark som faktisk har holdt i mange år ;) 

ts

Jeg foretrekker faktisk å dra ut til et av Westfield sentrene en tidlig morgen. Ikke det mest spennende, men der har du "alt" på ett sted. Frem til 12 tiden er det mye roligere. Mye mer behagelig en å gå i Oxford street. Mange av butikkene jeg har nevnt er der. Så bruker man ettermiddagen på andre ting enn shopping. 

Selfridges er også en favoritt, særlig shoe gallery. Men dyrt om du ikke manøvrerer merkene godt. Og Liberty. 

Ønsker du et rolig shopping-område er Sloane Square et godt alternativ, og butikkene er mindre. Seven Dials er også veldig koselig, med flere individuelle butikker. 

Jeg skyr Oxford Street og Kensington. Men liker Regents godt - igjen er det et tips å begynne kl 10. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk over fra HM etc. til bedre tøy for noen år siden og trives utrolig mye bedre med det. Gjengangere i garderoben min er særlig Max Mara (stort sett Weekend) og Polo Ralph Lauren, og jeg har også flere plagg fra merker som Diane von Furstenberg, DAY, Samsøe & Samsøe, Kashmina (selv om jeg ikke er glad i estetikken deres sånn generelt) og Cavour. (Sistnevnte har dessverre sluttet med dametøy nå.) Jeg kjøper for det aller meste naturmaterialer (topper og gensere = alltid natur; bukser = kan godta en liten andel syntet mikset inn; kjoler = alltid natur; singleter, mamelukker, nattøy etc. = alltid natur; kåper = godtar en liten andel syntet; skjørt = alltid natur). Altså ser jeg helt bort fra f.eks. polyesterkjolene til Polo Ralph Lauren, samme hvor søte de måtte være.

Anonymkode: 1583f...c9c

• Liker 2
Skrevet

Kan ingenting om merker. Har kjøpt jakker av kvalitet. Merket spiller ingen rolle. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre her om noen vet hvordan Max mara er i str? Bør jeg gå opp eller ned?

Anonymkode: 3ba3d...1b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...