AnonymBruker Skrevet 28. februar #1 Del Skrevet 28. februar Hei, Jeg stod masse slalåm da jeg var yngre. Jeg er nå 32 år og skal kjøpe meg utstyr. Støvler, ski, binding, staver og hjelm. Jeg titter på nett og kan selvsagt oppsøke butikk, men vil gjerne gjøre litt research først😊 Er det forskjell på skiene? Altså når jeg går inn på nettsider, ser alt likt ut for meg🙈 Jeg har altså ikke peiling! Jeg kommer til å stå 2-4 ganger i året maks, og trenger ikke noe fancy. Håper noen vil hjelpe meg☺️ Gjerne med link som eksempel om mulig. Tusen takk 🎿⛷️🙏🏻 Anonymkode: c6a95...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #2 Del Skrevet 28. februar Kjøp brukt eller lån via BUA om du har en i nærheten av deg da, kjøpe nytt utstyr for så lite bruk er vel mest bortkastede penger? Anonymkode: 89448...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #3 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøp brukt eller lån via BUA om du har en i nærheten av deg da, kjøpe nytt utstyr for så lite bruk er vel mest bortkastede penger? Anonymkode: 89448...cbb Takk for forslag, men ønsker å kjøpe mitt eget da jeg skal ha det på hytta 😊 Anonymkode: c6a95...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #4 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for forslag, men ønsker å kjøpe mitt eget da jeg skal ha det på hytta 😊 Anonymkode: c6a95...09e Gå for brukt da😊 Anonymkode: 89448...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #5 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gå for brukt da😊 Anonymkode: 89448...cbb Jeg skal kjøpe meg ski😅 Anonymkode: c6a95...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Del Skrevet 28. februar Ts her. Vet ikke om innlegget mitt var forvirrende. Jeg er ikke på utkikk etter hjelp til hvorvidt jeg skal kjøpt brukt, nytt eller leie. Jeg er på utkikk etter hjelp til selve utstyret, er der noe man bør tenke på etc. Anonymkode: c6a95...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #7 Del Skrevet 28. februar Det bedre er å oppsøke en forretning. Det er mtp størrelse, passform, vekt, høyde, bruk osv. Anonymkode: 6fdaf...b2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 28. februar #8 Del Skrevet 28. februar Det er forskjell på stivhet og funksjon i ski. Skal du kjøre mye i løssnø trenger du lengre, brede «pudderplanker» enn om du skal kjøre i preparerte løyper. Skal du kjøre mye hopp og rail og baklengs trenger du twin tip, som har tupper både foran og bak. Er du ute av trening på ski vil jeg anbefale carvingski i begynner/middels-segmentet. De bør rekke deg til mellom haka og nesetippen. Kortere ski er lettere å holde styr på enn lange, men blir de for korte blir det ustabilt. Skal du kjøre med barn i skogsløype er litt korte ski smart. Pass på å prøve støvlene før kjøp. Det er enorm forskjell i størrelser og passform, og ingenting ødelegger skigleden mer enn vonde støvler. Når du har kjøpt ski og støvler så stikk innom en sportsbutikk eller skiutleie for å få tilpasset bindinger og slipt stålkanter, evt glidet skiene. Bindingene må justeres etter dine støvler og din vekt, det er viktig for sikkerheten. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Del Skrevet 28. februar Det er stor forskjell på ski ja. Radius, stivhet og tyngde vil påvirke responsen i skiene. Hvis du ser på XXL, så kan du sortere til hobbybruker og/eller nybegynner. Jo lengre ski, jo mer fart får du, mens det er lettere svinge med kortere ski. Svingradius på 14-15m er etter min mening ypperlig for hobbykjører som har noe teknikk inne, men ikke kjører ofte. Anonymkode: a345f...f59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Del Skrevet 28. februar Høres ut som en enkel carving skipakke kan være greit for deg. Hvis du er dame så anbefaler jeg alpinsko for damer, da de er laver bak, tilpasset at damer har leggmusklene lavere enn menn. Her er et eksempel på en grei pakke for damer: https://www.xxl.no/rossignol-alpine-pck-nova-2-xp10-edge-70-23-24/p/bp/1229728_B Anonymkode: 0c27e...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #11 Del Skrevet 28. februar Har lest alle svarene og dette var helt supert! Tusen takk alle🙏🏻👏🏻🙏🏻🙏🏻🤩 Anonymkode: c6a95...09e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombibit Skrevet 28. februar #12 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er på utkikk etter hjelp til selve utstyret, er der noe man bør tenke på etc. Anonymkode: c6a95...09e Tror det kan være en fordel å skru fast bindingen på skiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #13 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høres ut som en enkel carving skipakke kan være greit for deg. Hvis du er dame så anbefaler jeg alpinsko for damer, da de er laver bak, tilpasset at damer har leggmusklene lavere enn menn. Her er et eksempel på en grei pakke for damer: https://www.xxl.no/rossignol-alpine-pck-nova-2-xp10-edge-70-23-24/p/bp/1229728_B Anonymkode: 0c27e...579 Angående sko bør man prøve skoene og gå litt rundt i butikk! Jeg prøvde 8 ulike damesko sist jeg skulle kjøpe sko, og de var alle helt sykt vonde. De var enten for lav over rist, eller så ble de for løse i ankelen uten mulighet for å stramme mer. Jeg er bred over foten, medium høy over risten, smal rundt ankel, men med kraftige leggmuskler. Jeg må ha herrestøvler, selv om jeg er liten og slank. Anonymkode: a345f...f59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #14 Del Skrevet 28. februar Skoene skal også være ganske trange når du kjøper de. De blir større. Innerskoen former seg etter foten ved bruk. Man kan også tilpasse skoen ved å varme opp innerskoen (i stekovn eller skotørker), stramme skoene og gå litt rundt i de. Anonymkode: 0c27e...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #15 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Angående sko bør man prøve skoene og gå litt rundt i butikk! Jeg prøvde 8 ulike damesko sist jeg skulle kjøpe sko, og de var alle helt sykt vonde. De var enten for lav over rist, eller så ble de for løse i ankelen uten mulighet for å stramme mer. Jeg er bred over foten, medium høy over risten, smal rundt ankel, men med kraftige leggmuskler. Jeg må ha herrestøvler, selv om jeg er liten og slank. Anonymkode: a345f...f59 Tror nok damemodell er viktigere jo mindre slanke damer er. På meg klemmer de herreskoene jeg har prøvd bak på leggen, på toppen av skoen. Jeg er verken tynn eller tykk. Anonymkode: 0c27e...579 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå