Gå til innhold

Ensomhet i forhold

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan dette arte seg? Hva er det som fører til ensomhet selvom man er sammen med noen? 

Anonymkode: 42445...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han ikke er til stede. Sitter i andre tanker eller på mobilen. Hører ikke på hva du sier. "Lyset er på men ingen hjemme"

Anonymkode: aebe8...a3e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du føler at du er alene om alle problemstillinger.

Du bor sammen med en annen, men alle tankene og følelsene du har underveis er du helt alene med.

Anonymkode: 45e69...204

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ensom i forholdet. Vi gjør våre ting hver for oss. Vi spiser sammen med barna og løser problemstillinger etterhvert som de oppstår.

Men vi har ikke noe fellesskap, ikke noe mål og mening ut over å oppdra barna og betale på lånet.

Jeg trodde at det å være singel var kjipt, men dette er minst like meningsløst.

Anonymkode: 7b02e...2b5

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er deprimert, kan man føle seg ensom i forholdet. 

Anonymkode: cfdb4...14e

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold er jo ensomme. Man slutter å være sosial, eller hvertfall er mindre sosial. Man slutter å date, flørte og ha spennende relasjoner til det motsatte kjønn. Man er mer hjemme. Man reiser mindre, og når man gjør det så er det oftest med samme person. Alle aktiviteter har man partner med på lasset som regel. Det ER kjedelig å bruke mesteparten av tiden sin med en person. Alle oppegående mennesker forstår dette, men så har du de sosiale avvikene som har ønsket seg en partner for å ikke være ensom. Men disse folka hadde jo ikke noe liv før de fikk seg kjæreste så da er det kanskje ikke så rart at det er en forbedring. Har du et aktivt sosialt liv fra før av så tar det seg en kraftig nedtur etter du inngår i et parforhold. Spesielt om du er mann. 

Anonymkode: 91d93...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Forhold er jo ensomme. Man slutter å være sosial, eller hvertfall er mindre sosial. Man slutter å date, flørte og ha spennende relasjoner til det motsatte kjønn. Man er mer hjemme. Man reiser mindre, og når man gjør det så er det oftest med samme person. Alle aktiviteter har man partner med på lasset som regel....Har du et aktivt sosialt liv fra før av så tar det seg en kraftig nedtur etter du inngår i et parforhold. Spesielt om du er mann. 

Har aldri vært i et forhold der man ikke har egne hobbier og egne venner. Høres trist ut.

I sommer skal jeg på ferie 2 uker uten kjæresten (med frivillig arbeid), gleder meg til turen og til å savne ham. 

Anonymkode: cfdb4...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man ikke selv tar ansvar for å få impulser, og dekket en del sosialt, utover mot partner. 

Anonymkode: 6bdae...d9d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Forhold er jo ensomme. Man slutter å være sosial, eller hvertfall er mindre sosial. Man slutter å date, flørte og ha spennende relasjoner til det motsatte kjønn. Man er mer hjemme. Man reiser mindre, og når man gjør det så er det oftest med samme person. Alle aktiviteter har man partner med på lasset som regel. Det ER kjedelig å bruke mesteparten av tiden sin med en person. Alle oppegående mennesker forstår dette, men så har du de sosiale avvikene som har ønsket seg en partner for å ikke være ensom. Men disse folka hadde jo ikke noe liv før de fikk seg kjæreste så da er det kanskje ikke så rart at det er en forbedring. Har du et aktivt sosialt liv fra før av så tar det seg en kraftig nedtur etter du inngår i et parforhold. Spesielt om du er mann. 

Da høres det ut som at man er i feil forhold. Eller at forhold ikke er rett for deg. 

Selv etter 20 år sammen setter vi veldig stor pris på tiden vi har sammen, helgeturer og ferier, en fredagskveld på sofaen. Det er mye prat og latter. Om noe reiser vi mye mer, da vi alltid har en å reise med. Alle andre er jo i forhold og opptatt av familie, så det å kunne ta en tur med venninner tilhører nå sjeldenhetene. 

Jeg er sosial utenfor ekteskapet, det samme er mannen. Han er med i idrettslag, trener aktivt med ulike venner, går ut og spiser med gutta, og har også en del samlinger som følger av yrket. 

Anonymkode: 6bdae...d9d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler på ensomhet fordi han mentalt er andre steder, ikke lytter når jeg snakker fordi han er for opptatt med "skal bare" på telefonen for eksempel. Så føler jeg meg ensom i ansvaret for barna og hus og hjem. 

Anonymkode: aafc4...2e2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistenker min samboer er på autisme spekteret. Han har vanskelig for å sette seg inn i andres og mine følelser. Jeg må eksplisitt fortelle hvordan enhver situasjon påvirker meg, og helst med eksempler fra hans eget liv, om det skal være noe håp for empati. Dette får meg til å kjenne meg ensom med han mange ganger. (Og ja, jeg har nære venner, familie, kollegaer i mitt liv) 

Anonymkode: 50ef6...590

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om han ikke er til stede. Sitter i andre tanker eller på mobilen. Hører ikke på hva du sier. "Lyset er på men ingen hjemme"

Førte til skilsmisse i mitt tilfelle, bedre å være alene enn alene i et forhold..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, alle dropper ikke venner når de får kjærester, eller har med kjæresten på alt.

Jeg har venner og fritidsaktiviteter, og jeg merket STOR forskjell på når jeg var hjemme med kjæresten og når jeg var med andre. Andre mennesker er til stede. Lytter til det jeg sier og vi har en toveiskommunikasjon. Var jeg på restaurant med kjæresten, så satt han på mobilen. Spurte jeg om noe, så hørte han ikke etter. Kunne si noe helt annet; "Jeg stikker på trening etterpå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mangel på kvalitetstid, mangel på tilstedeværelse når man først har kvalitetstid, være alene om ansvar i hjemmet, mangel på å få behov møtt, mangel på initiativ. 

Men. 

Det kan også være mangel på egne hobbyer og egne venner. Er nok noen som forventer å få alle sine behov, møtt av partneren sin. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...