Gå til innhold

Jeg blir svertet og løyet om. Hvordan stoppe det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt på felgen. Min eks går rundt og setter ut stygge rykter om meg. Antakelig som hevn for at jeg gjorde det slutt. Det er grusomt og kommer meg stadig for øre. Det han sier er at jeg har en psykiatrisk diagnose, at jeg har gjort mange stygge ting, at jeg har vært utro og at jeg er voldelig. 

Ingen ting er sant! Er det ett sted jeg kunne skrevet og erkjent at det var sant, så er det jo her på et anonymt forum. Men dette er overhode ikke sant. Det at hun sprer dette narrativet gjør at jeg snart knekker sammen. Han vil se meg knust og har klart det. 

Hva kan jeg gjøre med dette? Har snakket med politiet ift anmeldelse. De sa at dette dessverre nok blir henlagt pga for lite bevis. Er så redd og så langt nede. Råd? 

Anonymkode: abbe7...f9f

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du kan gjøre, er å ta kontakt med ham og si at du vil gå til anmeldelse om dette fortsetter. Si at du allerede har vært i kontakt med politiet, uten at du opplyser om flere detaljer. Dette får som regel de fleste til å stoppe, men hvis han fortsetter kan du prøve å dokumentere, finne vitner som han har snakket med osv., og så anmelde.

Dette vil gå over etter hvert, det er nå han er mest aggressiv etter bruddet, og du kan selvsagt snakke med de du vet han har vært i kontakt med og si fra hva han gjør mot deg. Alle skjønner nok hva han holder på med.

Anonymkode: 1bd21...37d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer bare det jeg skrev i en tråd om voldelige forhold, for det passer fint her også:

"Ifht. det siste jeg har uthevet er det en ting som har hjulpet meg å høre ifbm. at min eks gjorde det:

"Ofre for mishandling snakker om hva de har blitt utsatt for, overgripere snakker om ofrene sine".

Altså, måten man ofte kan skille på hva som er "rett" er at du kan gjenkjenne en overgriper gjennom at vedkommende beskriver offeret, f. eks.: "Hun er helt fuckings syk i hodet", "eksen min var helt forjævlig, hun gjorde så jeg xxx og yyy", "hun er helt dum, hun fikk meg til å xxx og yyy" og alt mulig slikt. HVIS de først vedkjenner seg noe som helst/innrømmer noen som helst form for at forholdet ikke var bra, så har de alltid en eller annen forklaring på hvorfor offeret er skyld i det, hvordan offeret fortjente det, la opp til det selv eller blabla. 

Offeret derimot snakker gjerne om hva man ble utsatt for: "Han stengte meg inne på badet og voldtok meg", "han holdt meg opp etter veggen og spyttet meg i ansiktet" og "han lot meg ikke ha kontakt med familien, og slo meg hvis jeg prøvde å sende en melding uten å konferere med han først" osv. 

Jeg har syns det har vært til hjelp å høre det, og jeg. har også erfart at det stemmer så langt med mine opplevelser også.
Syns det er greit å være obs på, for har klart å styre unna noen menn som absolutt har vist seg verdt å styre unna gjennom å forstå at de er manipulerende og gir meg dårlige vibes nettopp fordi de gjør som over. 

Håper også det kan være en trøst for deg, og at de eksen din snakker til kanskje også er obs på det. ❤️ "

Utover det:
Alle vet jo at politiet ville henlagt en sak av den typen på under 2 min, så jeg tror nok dessverre ikke det nytter å true med politi, eller anmelde det, for den del. 

De fleste ser jo gjennom baksnakking. Gode folk baksnakker ikke. Folk som selv er fantastiske mennesker har ikke motiv for å baksnakke andre. Det er ofte folk med dårlig/uren samvittighet, som selv er slik de baksnakker andre for, som har det dårlig med seg selv etc som baksnakker. Og jeg tror også folk flest vet/gjennomskuer det.

Prøv å heve deg over det, selvom jeg vet at det er vanskelig. ❤️ 

Jeg ble grovt mishandlet over lang tid av min eks, og han har gjort akkurat det samme: Smadret meg ved omtale i ettertid. Selvfølgelig må han det etter alt han har utsatt meg for. 

Anonymkode: 958a2...2bf

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er helt på felgen. Min eks går rundt og setter ut stygge rykter om meg. Antakelig som hevn for at jeg gjorde det slutt. Det er grusomt og kommer meg stadig for øre. Det han sier er at jeg har en psykiatrisk diagnose, at jeg har gjort mange stygge ting, at jeg har vært utro og at jeg er voldelig. 

Ingen ting er sant! Er det ett sted jeg kunne skrevet og erkjent at det var sant, så er det jo her på et anonymt forum. Men dette er overhode ikke sant. Det at hun sprer dette narrativet gjør at jeg snart knekker sammen. Han vil se meg knust og har klart det. 

Hva kan jeg gjøre med dette? Har snakket med politiet ift anmeldelse. De sa at dette dessverre nok blir henlagt pga for lite bevis. Er så redd og så langt nede. Råd? 

Anonymkode: abbe7...f9f

Vært deg selv gå ut med hevet hodet. Den eneste som driter seg ut på det er han.

Ikke klag om ham til andre. Spør noen deg om han, så si at du hat registrert at han sprer usanne rykter om deg. Nekt å fortelle om forholdet, kun det var jo ikke akkurat så bra, det var jo derfor jeg gikk, ser jo bare hvordan han holder på nå. 

Ikke søk noe synd på deg greier, det gidder ikke folk.  Er du deg selv og motsatt av det han påstår,  så er det nok til at han taper.

Anonymkode: aecd1...f45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...