Gå til innhold

Partner gir kun kos, nærhet og oppmerksomhet i forbindelse med sex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier det meste. Det har vært tatt opp flere ganger, men responsen er den samme. Han sier han vet jeg liker sex, men når jeg forklarer hvorfor det hadde vært fint å få en klem uten forventninger om sex viser han ingen forståelse. Det tærer på forholdet og mine følelser. Jeg er ikke en utpreget kosete person, men en klem uten forventninger hadde vært fint å få.

Anonymkode: f5b03...5b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Ok. Så da må du enten godta det eller finne deg en partner med likt kjærlighetsspråk.

Skrevet

Dette kommer mest sannsynlig ikke til å forandre seg. Noen mennesker er sånn, all nærhet er automatisk forbundet med sex. Hvis han, etter at det er tatt opp flere ganger, ikke evner å endre seg, kommer det nok bare til å være sånn. Du må enten godta det, eller dra. 

Anonymkode: 00374...fe1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
WhisperingWind skrev (5 minutter siden):

Ok. Så da må du enten godta det eller finne deg en partner med likt kjærlighetsspråk.

Egoisme og fokus på egne behov er ikke et kjærlighetsspråk, det er en mann som vet hva som trengs for å skape nærhet, men er kun villig til å bytte det i sex. Ødeleggende i lengden. 

Anonymkode: ed669...b35

• Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egoisme og fokus på egne behov er ikke et kjærlighetsspråk, det er en mann som vet hva som trengs for å skape nærhet, men er kun villig til å bytte det i sex. Ødeleggende i lengden. 

Fremdeles ulikt kjærlighetsspråk og behov🤷🏻‍♀️

Skrevet
WhisperingWind skrev (23 minutter siden):

Ser ikke mye kjærlighet i dette men

• Liker 8
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette kommer mest sannsynlig ikke til å forandre seg. Noen mennesker er sånn, all nærhet er automatisk forbundet med sex. Hvis han, etter at det er tatt opp flere ganger, ikke evner å endre seg, kommer det nok bare til å være sånn. Du må enten godta det, eller dra. 

Anonymkode: 00374...fe1

Dette er ikke en universel sannhet. Jeg var av den typen som ofte fikk forventning om sex når jeg koset. Det ble en vond sirkel av  ulike årsaker og vi kom oss ikke ut av den sirkelen. Etter bruddet så oppdaget jeg at kos og nærhet var mer viktig en sex for meg og at det var det jeg savnet mest. Det har fått meg til å endre innstilling helt til forhold. Men det måtte dessverre et brudd til før jeg selv innså det. 
Men og kvinner er skrudd sammen litt forskjellig og årsakene til at man går inn i et låst mønster kan være mange og er ofte unik fra par til par. Men alle kan endre seg dersom man selv er innstilt på det og tar lærdom.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Tittelen sier det meste. Det har vært tatt opp flere ganger, men responsen er den samme. Han sier han vet jeg liker sex, men når jeg forklarer hvorfor det hadde vært fint å få en klem uten forventninger om sex viser han ingen forståelse. Det tærer på forholdet og mine følelser. Jeg er ikke en utpreget kosete person, men en klem uten forventninger hadde vært fint å få.

Jeg kjenner igjen mønsteret dere er i, jeg om min ekskone gikk oss fast i samme mønster. Har han alltid vært sånn? Har det blitt verre med tiden? 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere må finne en middelvei. For mange menn er det nok med kos, nærhet og oppmerksomhet i forbindelse med sex, vi trenger ikke noe mer. Så er det vår jobb å møte dere på halvveien. Kan bare snakke for egen del, har null behov for klemming, sitte tett inntil i sofaen å småkose. Men gjør det av og til fordi fruen har behov for det både fysisk og mentalt sett. 

Anonymkode: 7f3ff...e64

• Nyttig 1
Skrevet
WhisperingWind skrev (3 timer siden):

Da får man ta seg sammen og lytte til partneren.

Kjæresten min ønsker seg daglige meldinger med hjerter og kjærlighetserklæringer. Det føles kleint og unaturlig for meg, men når det betyr så mye for ham så gjør jeg det jo. Jeg er glad i ham og vil gi ham det han trenger.

Anonymkode: a7e9f...a94

• Liker 10
Skrevet
WhisperingWind skrev (3 timer siden):

Du har misforstått det med kjærlighetsspråk. Poenget med å operere med kjærlighetsspråk er at man finner PARTNERENS kjærlighetsspråk, og møter partnerens behov på dette kjærlighetsspråket, ikke at man unnskylder egen oppførsel med at "dette er ikke MIN kjærlighetsspråk". I et forhold er det to personer, og begge må gi og ta. Jeg møter min mann på hans kjærlighetsspråk, og han møter meg på mitt. Derfor fungerer forholdet. Med tidligere partnere insisterte de på å KUN ta hensyn til eget kjærlighetsspråk, og drite i mitt. Mange kvinner føler seg som call girls hvis de bare får kyss og klem i forbindelse med sex. Derfor daler lysten. Hvis mannen ønsker mye sex, må han inngå kompromiss ved å gi oppmerksomhet også utenfor soverommet. Da får han mer sex (vinn) og hun vil føle seg mer verdsatt (vinn). I motsatt situasjon vil han få mindre sex og mindre interessert dame (tap) og hun vil føle seg mindre verdsatt (tap).

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Oppgave til trådstarter:

Spør mannen om han føler seg sett, om han opplever at du tenner på ham og om relasjonen er trygg,

En mann som føler seg sulteforet på tenning og sex kan oppleve enhver kos-situasjon som «siste mulighet til å berge sexlivet»

Anonymkode: a4661...b96

• Liker 1
Skrevet
Hjelpsom skrev (45 minutter siden):

Jeg kjenner igjen mønsteret dere er i, jeg om min ekskone gikk oss fast i samme mønster. Har han alltid vært sånn? Har det blitt verre med tiden? 

Det har ikke vært slik hele tiden. Vi har vært sammen i omtrent 13 år. Dette er noe som har kommet de siste to årene og har blitt gradvis verre.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Dere må finne en middelvei. For mange menn er det nok med kos, nærhet og oppmerksomhet i forbindelse med sex, vi trenger ikke noe mer. Så er det vår jobb å møte dere på halvveien. Kan bare snakke for egen del, har null behov for klemming, sitte tett inntil i sofaen å småkose. Men gjør det av og til fordi fruen har behov for det både fysisk og mentalt sett. 

Anonymkode: 7f3ff...e64

Det er dette jeg har forsøkt å formidle. Jeg har sagt jeg har behov for en klem innimellom uten baktanke om sex, men det skjer ikke. Gir jeg ham en klem så tar han det som initiativ til sex.

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Oppgave til trådstarter:

Spør mannen om han føler seg sett, om han opplever at du tenner på ham og om relasjonen er trygg,

En mann som føler seg sulteforet på tenning og sex kan oppleve enhver kos-situasjon som «siste mulighet til å berge sexlivet»

Anonymkode: a4661...b96

Det skal jeg spørre om. 

Jeg tror ikke han er sulteforet på sex. Jeg har spurt om det. 

TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Begge må gi litt. Han må godta en klem per dag og hadetkyss for å beholde deg. Du må godta at det ikke er mer enn akkurat det for å beholde han. 

Anonymkode: 83224...9dc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Da får man ta seg sammen og lytte til partneren.

Kjæresten min ønsker seg daglige meldinger med hjerter og kjærlighetserklæringer. Det føles kleint og unaturlig for meg, men når det betyr så mye for ham så gjør jeg det jo. Jeg er glad i ham og vil gi ham det han trenger.

Anonymkode: a7e9f...a94

For en fin holdning i en relasjon. Det å kunne se og anerkjenne hva som er viktig for en partner ❤️ Som familieterapeut gjør det meg glad å lese slikt, og det er tydelig at du og din partner har hatt en god kommunikasjon rundt dette. 

Selvfølgelig skal man ikke gå utenfor egne prinsipper og hva man føler seg ok med å gjøre, men hensyn på dette nivået handler jo ikke om at man "undergraver seg selv", eller noe slikt, men at man rett og slett tilpasser seg slik at en partner føler seg bra i denne relasjonen. 

• Liker 2
  • Hjerte 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har ikke vært slik hele tiden. Vi har vært sammen i omtrent 13 år. Dette er noe som har kommet de siste to årene og har blitt gradvis verre.

Ble verre og verre med meg også og svaret lå her som en har skrevet tidligere i tråden:

"Spør mannen om han føler seg sett, om han opplever at du tenner på ham og om relasjonen er trygg,"

Dette var en konstant tanke hos meg, ble altoppslukende og ødeleggende og jeg følte jeg måtte ha bekreftelse med sex hele tiden i tillegg til at jeg bestandig hadde større sexlyst en henne. Jeg følte meg aldri trygg i ekteskapet og var ofte lei meg, bitter og "sint", og direkte frustrert over å ha følelsen av at partner ikke tente på meg.

• Liker 2
Skrevet

Vel, hvor mange av tingene han liker utfører du da? Det er rimelig typisk at kvinner forventer at menn skal tilfredstille deres vært eneste behov av ting som menn selv ikke har noe igjen for, glede av eller ser det rasjonelle poenget med. Kvinner derimot har null interesse for å gjøre ting for mannen dersom de selv ikke finner noe glede i det og nåde den mannen som skulle klage over det.... eller vent det gjør de ikke. Så touché.. som man reder ligger man. 

Anonymkode: a3f68...33f

Skrevet
Just now, Hjelpsom said:

Ble verre og verre med meg også og svaret lå her som en har skrevet tidligere i tråden:

"Spør mannen om han føler seg sett, om han opplever at du tenner på ham og om relasjonen er trygg,"

Dette var en konstant tanke hos meg, ble altoppslukende og ødeleggende og jeg følte jeg måtte ha bekreftelse med sex hele tiden i tillegg til at jeg bestandig hadde større sexlyst en henne. Jeg følte meg aldri trygg i ekteskapet og var ofte lei meg, bitter og "sint", og direkte frustrert over å ha følelsen av at partner ikke tente på meg.

Dette er så spot on som det blir. Kvinner klager, men de viser mannen sånn ca null seksuell interesse selv. Dette er også dokumentert ganske godt i forskning hvor det viser seg at kvinner mister seksuell interesse i mannen i ca 47% av tilfellene. For menn er tallet bare 13%. 

Som om noen ikke viser deg hverdagslig "affection" så kan du jo spørre deg selv om hvor mottakelig eller åpen du opptrer ovenfor motpart. Jeg vil tro du er mest fokusert på å klage på manglende handlinger fra din mann istedet for å se deg selv i speilet. 

• Nyttig 1
Skrevet
WhisperingWind skrev (4 timer siden):

Man må være villig til å møte den andre personens kjærlighetssorg hvis man ikke har det samme. Det hjelper ikke å bare: vi er ulike der. Man skal forsøke å møte den andres behov i et forhold. Gjør man ikke det, må man forvente at den andre ikke orker i lengden.

Anonymkode: 34aa0...cf3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Vel, hvor mange av tingene han liker utfører du da? Det er rimelig typisk at kvinner forventer at menn skal tilfredstille deres vært eneste behov av ting som menn selv ikke har noe igjen for, glede av eller ser det rasjonelle poenget med. Kvinner derimot har null interesse for å gjøre ting for mannen dersom de selv ikke finner noe glede i det og nåde den mannen som skulle klage over det.... eller vent det gjør de ikke. Så touché.. som man reder ligger man. 

Squeaky wheels gets the grease. Hvis man  ikke sier fra om hva man trenger hvis man er misfornøyd, har man delvis skylden for at egne behov ikke blir ivaretatt. Kommunikasjon!

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man må være villig til å møte den andre personens kjærlighetssorg hvis man ikke har det samme. Det hjelper ikke å bare: vi er ulike der. Man skal forsøke å møte den andres behov i et forhold. Gjør man ikke det, må man forvente at den andre ikke orker i lengden.

Kjærlighetsspråk  skulle det stå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...