Gå til innhold

Han vil treffe meg hele tiden men syns det er skummelt å sove over....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i et litt udefinert forhold. Vi er bestisser gjennom mange år. Han er nå separert og vi holder på å utvikle følelser for hverandre. 

Han er ærlig om det, men også om at han trenger tid til å bearbeide og få bruddet sitt på avstand før han går inn i noe nytt og kan si at vi er kjærester. Jeg gir han tid, han er verdt å vente på. 

Til helgen har han spurt om han kan komme til meg. Han vet jeg er uten barn og han har sagt at han gjerne blir litt utover natten. Jeg dristet meg til å si "du kan jo like godt overnatte da" (vi HAR hatt sex en gang før).... Da ble han stresset og sa at det føltes litt voldsomt og litt skummelt. 

Jeg spurte om det handlet om at vårt forhold ikke er avklart, eller om det er å gå for fort frem eller om han var redd for at noen skulle se bilen hans hos meg... Eller hva? 

Han sa bare at det føltes rart å planlegge at han skulle overnatte, og... Sove sammen... Det var litt spesielt sa han. 

Jeg sa han fikk tenke på det men at det var en mulighet. Han ble veldig tankefull.... 

Jeg tok det helt fint der og da men i etterkant er jeg nesten litt såret. Er det grunn for å bli såret eller overreagerer jeg? Hvorfor vil han ikke overnatte liksom, vi kommer antakelig til å ligge sammen uansett.... Men blir det for alvorlig å sove og våkne opp sammen? Er det ikke enda mer "alvor" å ligge sammen? Han har hvertfall sagt at vi har krysset grensen for lengst for det å bare være venner. Venner ligger ikke sammen.... Iallefall så er ikke det normalen hos noen av oss.... 

Hjelp meg forstå hvorfor han ikke er helt klar for å overnatte? 

Anonymkode: e9f0b...609

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som singel dame gjennom 10 år er det ikke uvanlig å overnatte ifm sex uten at det trenger å bety noe mer seriøst.Men vet mange foretrekker å sove hos seg selv i starten av et forhold. Særlig om man er av den introverte typen. Har sett begge deler uten at det har hatt noe å si hvorvidt de ville videre med forholdet. Ofte de som ikke likte å overnatte som ytret ønske om at det ble noe mer mellom oss.

Så ville bare tenkt han var av den forsiktige typen. Som du beskriver og som han innrømmer han er selv. Ikke ta det personlig ihvertfall🙂

Anonymkode: 00393...8d1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som singel dame gjennom 10 år er det ikke uvanlig å overnatte ifm sex uten at det trenger å bety noe mer seriøst.Men vet mange foretrekker å sove hos seg selv i starten av et forhold. Særlig om man er av den introverte typen. Har sett begge deler uten at det har hatt noe å si hvorvidt de ville videre med forholdet. Ofte de som ikke likte å overnatte som ytret ønske om at det ble noe mer mellom oss.

Så ville bare tenkt han var av den forsiktige typen. Som du beskriver og som han innrømmer han er selv. Ikke ta det personlig ihvertfall🙂

Anonymkode: 00393...8d1

Takk! Han er introvert og en type som trenger mye tid alene. Kanskje det blir litt for lenge for han? 

Han er veldig "på", kommer så ofte kan kan til meg, ringer og tekster daglig og jeg vet han vil ha meg, jeg vet også at han ikke er emosjonelt leget enda.... Så han vil ta ting slow. Full respekt for det. Ble bare litt såret oppi alt og følte det som en slags avvisning.... Kanskje jeg ikke skal se på det sånn, da, vet ikke.... Ts

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du ha bekreftelse for om dere ligger sammen eller ikke... 

det er dårlig fra din side...

jeg var sammen med ei jente som jeg møtte på nett og vi skulle møte hverandre...

jeg sa...

hmm, jeg syns det er litt voldsomt å skulle ha presset om å ligge med deg...

så jeg ville bare si det...

sa jeg..

og det var OK sa hun...

og da ble det sånn at vi koste og ikke lå sammen...

og det var fint å si det, at jeg ikke var klart for å ligge med én gang...

så ikke disrespect at han ikke er klar for å ligge med deg... (du vet jo tydeligvis at han liker deg)

Skrevet
IchLiebeDichOder? skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skal du ha bekreftelse for om dere ligger sammen eller ikke... 

det er dårlig fra din side...

jeg var sammen med ei jente som jeg møtte på nett og vi skulle møte hverandre...

jeg sa...

hmm, jeg syns det er litt voldsomt å skulle ha presset om å ligge med deg...

så jeg ville bare si det...

sa jeg..

og det var OK sa hun...

og da ble det sånn at vi koste og ikke lå sammen...

og det var fint å si det, at jeg ikke var klart for å ligge med én gang...

så ikke disrespect at han ikke er klar for å ligge med deg... (du vet jo tydeligvis at han liker deg)

Dette handler ikke om å ligge sammen. Det er han som er mest frempå der. Han vil absolutt ligge med meg (altså sex), men dette handler om å sove sammen. Han sa noe om at det føltes som å "bo sammen" og at det ble litt voldsomt... 

Antakelig er det litt for tidlig for han..   Men altså jeg har full respekt for han, bare så det er sagt 😊ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette handler ikke om å ligge sammen. Det er han som er mest frempå der. Han vil absolutt ligge med meg (altså sex), men dette handler om å sove sammen. Han sa noe om at det føltes som å "bo sammen" og at det ble litt voldsomt... 

Antakelig er det litt for tidlig for han..   Men altså jeg har full respekt for han, bare så det er sagt 😊ts

Åja, rart han ikke vil sove med deg om han liker deg.

Bare sier det. Virker litt egoistisk egentlig.

Men det er jo alle som ikke er opplyst og friske til sinns.

Vær litt forsiktig, a!

Skrevet

Skummelt å overnatte? Virkelig? Noe slikt hadde jeg ikke orket. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Skummelt å overnatte? Virkelig? Noe slikt hadde jeg ikke orket. 

Tenker kanskje jeg bør ha litt forståelse for at han er ferskt separert, og kanskje er han redd for hvordan det er å sove med en annen dame... Eller kanskje blir det for alvorlig for fort, han har sagt han trenger tid.... 

Jeg vet ikke men prøver å forstå.... Han vil alltid være meg meg, kose med meg, prate med meg, ha sex, men sove over...? Nei... Rart men dropper ikke en mann bare pga det altså... 

• Hjerte 1
Skrevet

Og du er sikker på at du ikke bare er en trygg rebound?

Menn pleier ikke være så usikre om det er noe de liker.

Anonymkode: b46c3...cfc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Og du er sikker på at du ikke bare er en trygg rebound?

Menn pleier ikke være så usikre om det er noe de liker.

Anonymkode: b46c3...cfc

Ja det er jeg helt sikker på faktisk.😊 Og menn er forresten forskjellige. Ts

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Jeg bruker tid på å sove sammen med noen. Som med kjæresten.

Vi var besatt av hverandre fra dag en og har sex som kaniner. Men overnatting tok tid(ok litt pga barn), men jeg var ikke klar for at han skulle overnatte før etter en god stund. 

Det er noe for meg å våkne opp alene og kjøre min egen greie. Han har overnattet én gang hos meg. Har enda ikke overnattet hos han.

Vi hadde en hyttehelg sammen i vinterferien og det var utrolig fint og da fikk vi skikkelig kjenne på hvordan det var. Først da kjente jeg at jeg er komfortabel med å ha han rundt meg 24/7. 

For noen tar den biten litt tid selv om vi har planlagt en fremtid sammen. 

Skrevet

Dere sliter begge to med å sette ord på følelser? 🤪🤷 Så du vil vi skal forklare når vi ikke kan kommunisere med fyren. Det er jo du som kan spørre. 

Anonymkode: d671b...b73

• Liker 1
Skrevet

Når han sier det er rart å planlegge å overnatte, "litt spesielt" faktisk, så er det han som er sær altså. Det er ikke rart i det hele tatt. 

Men kanskje det er litt voldsomt fordi det - for han - er et første steg mot noe mer på en måte? Som at det å dra på en weekend eller ferie sammen er et steg fordi man er på hverandre 24 timer i døgnet, så er kanskje det å være sammen i et helt døgn og våkne sammen et steg. Er han introvert så er det jo enda "mer" for han å være sammen med et annet menneske 24 timer i strekk. Jeg lader også opp alene og forrige kjæreste var lik, vi sov jo sammen en lørdag her og der, men vanligvis møttes vi og hadde sex og gjorde alt det kjærester gjør og gikk hver til vårt og la oss.

For mange er det jo nesten mer privat og personlig å sove sammen og ikke minst å våkne hos noen også enn å ligge med dem. One night stands avsluttes gjerne med at en stikker midt på natta eller på morgenen, hjem til sin trygge hule.. Ingen problem å ha sex i alle posisjoner liksom, men når man våkner på morgenen ruller man seg inn som en burrito i dyna for å gå på do og stikker før han har rukket å spørre om man vil ha en kaffe engang. 

Anonymkode: 0823f...b1d

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som han liker best å våkne i sitt eget hjem, og at det er pga at han er introvert. Eller kanskje han ikke liker å 💩 hos kjæresten 😀

Anonymkode: aac9a...768

• Liker 1
Skrevet

Det er mere intimt å sove med noen etter et langvarig forhold, enn å ha sex. 

Å ha sex gjør man da mest for egen del- å sove over også for den andres del....

Det er vel mest du som er på tilbudssiden pr nå. Kanskje er han ikke over eksen , - uansett ikke nok komfortabel med deg ennå...

Personlig synes jeg det er et dårlig karaktertrekk av en mann å dra hjem etter sex - særlig om man utenfor soverommet satser litt på hverandre. Jeg føler meg da brukt. 

Anonymkode: fc787...c4f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...