AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Del Skrevet 27. februar 2024 Har brukt masse tid på en venninne som jeg trodde var en god venninne. Men nå er jeg svært usikker, og har en dårlig magefølelse.. Skal prøve å forklare det så godt jeg kan. Jeg står i en livskrise å bor for meg selv nå. Har nettopp flyttet fra samboer. Jeg har alltid stilt opp for henne i kriser, å har kommet uttalige ganger på besøk. Kjørt både frem og tilbake, å da snakker vi gjerne om om 25 min hver vei. Jeg har aldri tatt bensin penger. Hun har lovt flere ganger å komme på besøk men det blir aldri noe av. Hun har ikke kommet en eneste gang på besøk. Det jeg reagerer på er at hun drar på besøk til andre, og tar nå ingen initiativ til å møtes. Jeg har prøvd flere ganger uten hell. Da har hun enten avlyst samme dag, eller ikke tatt initiativ til ett nytt treff. Men å prioritere andre venner det kan hun. I tillegg skal hun ha bensin penger for å komme. Jeg har flere ganger invitert til mat på eget initiativ, hun har aldri stelt i stand mat selv. Tar hun først kontakt, er det bare på hennes premisser. Som regel samme dag. Slik at jeg som regel ikke kan virker det som. Det er helt greit at vi ikke har tid til venner hver uke, men det finnes jo en grense for hvor mange ganger hun skal trekke seg unna. Jeg blir lei meg og forvirret. Det har heller ikke skjedd noe mellom oss. Som regel er det jeg som har kommet på besøk til henne alltid men tenkte jo ikke at dette ble noe problem siden jeg har besøkt henne så mange ganger. Men nå har hun så mye å gjøre å jeg opplever vel egentlig litt som om hun setter seg på en pidestall. Virker ikke som hun reagerer i det hele tatt på at jeg blir lei meg. Så jeg ønsker bare å høre deres innspill. Er jeg urimelig eller har jeg rett til å reagere? Anonymkode: 4f88f...256 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 27. februar 2024 #2 Del Skrevet 27. februar 2024 (endret) Hun legger ikke det samme i vennskapet som du gjør. Da ville jeg fokusert på andre. Så justerer du henne i tankene dine som en reserve-venn, en du inkluderer når hun ønsker å møte deg, men som du ikke bruker tid på selv, ellers. Endret 27. februar 2024 av Hoia 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 27. februar 2024 #3 Del Skrevet 27. februar 2024 Høres ut som du er en god venninne, og hun en dårlig. Bensinpenger for å komme på besøk?? Hadde det vært for å hjelpe deg å male huset eller måke snø, greit. Men hallo… 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 27. februar 2024 #4 Del Skrevet 27. februar 2024 Bensinpenger for å komme på besøk?? Det er jo knapt til å tro! Ja, dette er en elendig venn. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Del Skrevet 28. februar 2024 Fikk nesten hakeslepp når jeg leste det med bensinpenger for å besøke deg, - er det mulig... Dette er ikke noen god venninne, og henne ville jeg sluttet å ta kontakt med. Det er jo lett å se at du blir trist av hele mennesket, så gi slipp på henne. Nå er du i en opprivende situasjon, men det vil bli bedre for deg etter hvert, du må bare ta tiden til hjelp. Kom deg ut og møt andre mennesker i ulike sammenhenger, så får du noe annet å tenke på. Anonymkode: 5ce72...31d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 28. februar 2024 #6 Del Skrevet 28. februar 2024 Det kan være hun er blottet for sosiale antenner, at hun tror hun gjør deg en tjeneste ved å komme på besøk til deg, at hun for eksempel ikke har det limet som skal til i sosiale relasjoner. Eller at hun har en skade eller noe, som gjør at hun ikke tenker over det, nytte er det hun kjenner til som overlevelsesinstinkt. Det er litt rart at du fortsetter å kontakte henne over tid, det hadde jeg ikke giddet, med mindre du ikke klargjør noe på samme tid, så jeg ville seriøst bare degradert henne som venn i hodet ditt, sendt en melding i ny og ne, men ellers ikke ha fokusert så mye på henne. Kanskje hun har mer enn nok med seg selv eller noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 28. februar 2024 #7 Del Skrevet 28. februar 2024 Altså, noen som ber om penger for at de skal besøke meg anser jeg ikke som en venn. Det virker som hun har utnyttet deg. Du har 100% rett til å reagerer, skjønner godt at du føler på dette! ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 28. februar 2024 #8 Del Skrevet 28. februar 2024 (endret) Rainstorm2.0 skrev (14 minutter siden): Altså, noen som ber om penger for at de skal besøke meg anser jeg ikke som en venn. Det virker som hun har utnyttet deg. Du har 100% rett til å reagerer, skjønner godt at du føler på dette! ❤️ Samtidig virker det så hemma, at det nesten går mest utover henne selv. En vil jo sosialisere med folk som gir noe tilbake av velmenende vibber, så det å kreve penger for bensin er fjernt. Hun ser kanskje ikke verdien av det å møtes med velmenende vibber. Det å sosialisere etter å fått krav om penger til bensin i en venne-relasjon, vil jo føles kleint for de fleste, for meg virker det som om det er noe rart med henne, de fleste ville bare sagt "Nei,har mye å ordne om dagen, får ikke til treff". Endret 28. februar 2024 av Hoia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 28. februar 2024 #9 Del Skrevet 28. februar 2024 Høres ut som at hun ikke har lyst, ikke prioriterer deg, prøver å komme seg unna uten å si det direkte. Jeg hadde brukt tiden på noen andre og ikke lurt så mye mer på det der. Ta opp kontakten med noen andre venner som det går an å snakke ordentlig med og som det går an å gjøre avtaler med ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 28. februar 2024 #10 Del Skrevet 28. februar 2024 Kanskje hun bare har folk rundt seg der hun får noe, typisk bor hos menn for å få gratis overnatting etc. Sånn at hun har mistet den vanlige sosialiseringsbiten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 28. februar 2024 #11 Del Skrevet 28. februar 2024 Jeg tror at folk som tenker det samme om sånne problemstillinger leker best. Hun der passer sammen med noen venner, som også tenker det er innafor med sånne forespørsler, som ikke sitter igjen med at hele møtet er punktert av det rare der. Det er det samme som å møte noen på kafé og forvente at noen skal betale kaffen din. Det handler ikke om at du ikke kunne ha gjort det, det er det at hun forventer det. Det er utenfor allfarvei. Men hvis det er det hun er vant til i voksen alder, så ser hun ikke at det er usosialt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #12 Del Skrevet 28. februar 2024 Hun der kan ikke kalles en venninne Anonymkode: 93052...4b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 28. februar 2024 #13 Del Skrevet 28. februar 2024 Bensinpenger er i hvert fall helt uaktuelt. Virker ikke som at hun ser på deg som en nær venninne, men kanskje en venninne som det er greit å ha i bakhånd. Jeg ville blitt skeptisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #14 Del Skrevet 28. februar 2024 Ser hun på seg selv som «støttekontakt» hvis hun skal bruke tid på deg, siden hun vil ha dekket bensin? Gjensidig vennskap er det ihvertfall ikke. Anonymkode: ea343...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #15 Del Skrevet 28. februar 2024 I beste fall gjerrigknark med egen kalkulatormetode. Anonymkode: ded56...c3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #16 Del Skrevet 28. februar 2024 Hun er ikke din venn. Du er en naiv og snill person. Ikke la henne misbruke deg mer. Anonymkode: 6e8b7...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #17 Del Skrevet 28. februar 2024 norw skrev (8 timer siden): Bensinpenger er i hvert fall helt uaktuelt. Virker ikke som at hun ser på deg som en nær venninne, men kanskje en venninne som det er greit å ha i bakhånd. Jeg ville blitt skeptisk. Men hva ville du ha gjort? Jeg hadde bare ghostet henne med engang jeg. Anonymkode: 6e8b7...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 28. februar 2024 #18 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men hva ville du ha gjort? Jeg hadde bare ghostet henne med engang jeg. Anonymkode: 6e8b7...32c Jeg ville i hvert fall ikke tatt initiativ til å treffes, og så ville jeg kanskje gjort meg mindre tilgjengelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #19 Del Skrevet 28. februar 2024 norw skrev (6 minutter siden): Jeg ville i hvert fall ikke tatt initiativ til å treffes, og så ville jeg kanskje gjort meg mindre tilgjengelig. Riktig. Kult valg. Anonymkode: 6e8b7...32c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå