Gå til innhold

Spørre en date hvordan det går etter en tids stillhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på date med ei dame for noen uker siden som gikk ganske bra, ble etter hvert ganske koselig. Og hun inviterte meg hjem til seg hvor... ja, det ble tur hjem dagen etterpå. Så hadde vi litt kontakt på SMS, og vi traff hverandre uka etter. Roligere den gangen, men det var helt greit, for ville bli kjent med henne også under litt roligere omstendigheter. Så litt mer kontakt på SMS.

Så, her er greia. Spurte om hun ville treffes en 3. gang. Hun sa hun hadde en del ting å tenke på med jobb og andre praktiske ting, så hun ville se det litt an. Det møtte jeg med forståelse og foreslo å treffes når det passet henne best. Det var hun positiv til, og hun ville komme tilbake til meg. Men nå har det gått et par uker uten at jeg har hørt noe fra henne. Så nå begynner jeg å lure litt. Hun har tidligere ment det hun har sagt, og jeg har ikke kontaktet henne heller, vil ikke mase. Men jeg har litt lyst til å sende henne en melding og spørre hvordan hun har det, selvsagt på en hyggelig måte, uten at jeg skal foreslå å treffes på noen måte, står ved det jeg har sagt tidligere at det er opp til henne. Hva tenker dere om det? Altså, hvis det skulle vise seg at hun ikke er interessert, så er det selvsagt helt greit. Eller bare vente litt til, evt la det dø ut? Tålmodighet er ikke problemet her, det har jeg masse av. Og tidligere har jeg heller ikke sendt melding før hun har svart på den forrige, gjerne også ikke hive meg over tlf og sende melding straks hun har sendt en.

Anonymkode: 177ca...9ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke send melding, er hun interessert så hører du fra henne.

Anonymkode: 71b06...15c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun har trolig flust av andre menn etter seg og da er det ikke sikkert at du er så aktuell som du var tidligere. 

Bare å avvente og forberede seg litt på at det kanskje ikke blir noe mer.

• Liker 1
Skrevet
norw skrev (18 minutter siden):

Hun har trolig flust av andre menn etter seg og da er det ikke sikkert at du er så aktuell som du var tidligere. 

Bare å avvente og forberede seg litt på at det kanskje ikke blir noe mer.

Jada, det er godt mulig det ikke blir noe mer enn hva det har vært, det er jeg helt og holden forberedt på. Mister ikke nattesøvnen av den grunn. Altså, tenker nå at det ikke er noe i veien for å snakke med andre. Fikk f.eks. en match senest i kveld, som jeg har litt lyst til å sende en melding til i morgen. I den grad det betyr noe som helst har hun i det minste ikke slettet matchen fra Tinder. Hadde hun gjort dét i mellomtiden hadde det ikke vært noe å lure på engang :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jada, det er godt mulig det ikke blir noe mer enn hva det har vært, det er jeg helt og holden forberedt på. Mister ikke nattesøvnen av den grunn. Altså, tenker nå at det ikke er noe i veien for å snakke med andre. Fikk f.eks. en match senest i kveld, som jeg har litt lyst til å sende en melding til i morgen. I den grad det betyr noe som helst har hun i det minste ikke slettet matchen fra Tinder. Hadde hun gjort dét i mellomtiden hadde det ikke vært noe å lure på engang :)

Absolutt innenfor å skrive til andre, og treffe andre, når hun har satt deg på vent eller prøver å la det fade ut.

• Liker 1
Skrevet

Lite av reale kvinnfolk der ute. Hadde hun vært real, hadde hun vært ærlig med deg om hensiktene sine. Ha respekt for deg selv, og ikke vær en nummer to. Forlat og glem dette mennesket.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Som en kvinne selv så hadde jeg aldri latt et møte med en jeg er interessert i vente på seg på den måten. Har selv opplevd at menn har spurt meg om å møtes, også tenker jeg joda  kan sikkert møte han å se an, men da må jeg nærmest kjede meg for å føle at det er verdt det... hvis jeg er virkelig interessert i noen så kan du tro hva jeg får til! Da er det plutselig 0 problem. Jeg har faktisk overrasket meg selv med hvor utrolig god tid jeg plutselig har når jeg er interessert i en mann. 

Så.. hun er ikke interessert desverre, ikke nok til at hun kommer til å finne tid til deg. Å sende en melding skader jo ikke, så er jo bare å gjøre det, men tviler på at hun plutselig finner tid fordi at du sender en mld, men jeg vet hvordan det er... vanskelig å se bildet tydelig når man står i det selv 

Anonymkode: 5f1c4...d87

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Dere kjenner ikke hverandre så godt. Kan være hun er typen som liker å bli jaktet på, at du ikke skal gi deg, fåtallet er sånn hvis de ikke vil du skal ta kontakt. Ellers kan det være du er for intens, at hun blir interessert i de som ikke viser så mye interesse, 

Skrevet

Du har ikke noe å tape på å sende en melding.

Jeg synes også at hun virker lunken, men vi kjenner henne ikke, så det kan jo hende at hun er litt kostbar og vil at du skal være mer "på".

Skriv en enkel melding der du spør hvordan timeplanen hennes ser ut fremover, for det hadde vært fint å møtes, men hvis du får et nytt vagt svar, ville jeg bare ha kuttet henne ut. Så travelt har ikke statsministeren det en gang...

Anonymkode: 33421...e8f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Var på date med ei dame for noen uker siden som gikk ganske bra, ble etter hvert ganske koselig. Og hun inviterte meg hjem til seg hvor... ja, det ble tur hjem dagen etterpå. Så hadde vi litt kontakt på SMS, og vi traff hverandre uka etter. Roligere den gangen, men det var helt greit, for ville bli kjent med henne også under litt roligere omstendigheter. Så litt mer kontakt på SMS.

Så, her er greia. Spurte om hun ville treffes en 3. gang. Hun sa hun hadde en del ting å tenke på med jobb og andre praktiske ting, så hun ville se det litt an. Det møtte jeg med forståelse og foreslo å treffes når det passet henne best. Det var hun positiv til, og hun ville komme tilbake til meg. Men nå har det gått et par uker uten at jeg har hørt noe fra henne. Så nå begynner jeg å lure litt. Hun har tidligere ment det hun har sagt, og jeg har ikke kontaktet henne heller, vil ikke mase. Men jeg har litt lyst til å sende henne en melding og spørre hvordan hun har det, selvsagt på en hyggelig måte, uten at jeg skal foreslå å treffes på noen måte, står ved det jeg har sagt tidligere at det er opp til henne. Hva tenker dere om det? Altså, hvis det skulle vise seg at hun ikke er interessert, så er det selvsagt helt greit. Eller bare vente litt til, evt la det dø ut? Tålmodighet er ikke problemet her, det har jeg masse av. Og tidligere har jeg heller ikke sendt melding før hun har svart på den forrige, gjerne også ikke hive meg over tlf og sende melding straks hun har sendt en.

Send mld eller ikke.Bare gjør det som kjennes best for deg selv for damen er ikke interessert uansett.

Skrevet

Jeg sendte en melding, likesågreit. En hyggelig "hvordan går det"-melding. Så får vi se. Det har gått en liten stund nå, og jeg har vært helt stille så jeg synes ikke jeg har mast, akkurat. Hvis hun likevel ser det som "mas", så er hun ikke interessert, og det er også en form for avklaring. Tidligere har jeg vært "streng" med ikke å sende melding før hun har svart på den forrige. Så det er ikke akkurat snakk om å bombardere med meldinger :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 0.10):

Ikke send melding, er hun interessert så hører du fra henne.

Anonymkode: 71b06...15c

Enig her. Er man interessert nok finner man tid. For meg høres hun ikke så interessert ut lengre

Skrevet
GrønnNellik68 skrev (15 timer siden):

Enig her. Er man interessert nok finner man tid. For meg høres hun ikke så interessert ut lengre

Hører hva som blir sagt, og det er ikke urimelig å tenke sånn. Men nå svarte hun faktisk, og med spørsmål tilbake :) hun beklaget at hun ikke hadde tatt kontakt før. Så jeg tar det deretter. Hun sa jo at hun kom til å få det hektisk, og slik jeg har oppfattet henne fra før, så tror jeg nok at det er lurt å tolke henne i beste mening enn så lenge. Har enda ikke spurt om å treffes, og det er rett og slett fordi jeg vil se hva hun svarer nå før jeg evt. lufter tanken. Vil ikke mase, som sagt :)

Skrevet

Send melding. Nå.

Skrevet
svartkatt skrev (13 minutter siden):

Send melding. Nå.

Melding er allerede sendt ;) og svarer hun på den, den er positiv, spør jeg om hun vil treffes på et tidspunkt hun foreslår. Ja, om hun mot formodning ikke kommer meg i forkjøpet, da :)

Skrevet

Enten mistet hun interessen fordi du gjorde noe galt på den siste daten eller så har hun en eks som har dukket opp igjen. 

Du kan spørre henne en gang til men bare en gang, en uke etter sist, og that's it

Anonymkode: ec68c...6cc

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enten mistet hun interessen fordi du gjorde noe galt på den siste daten eller så har hun en eks som har dukket opp igjen. 

Du kan spørre henne en gang til men bare en gang, en uke etter sist, og that's it

Anonymkode: ec68c...6cc

Eller så følte hun ikke rett kjemi. Har ikke vært noe galt med de jeg har avvist. Flotte menn, men man kan ikke styre hva en føler🤷🏻‍♀️ 

Klart, jeg ville vært klar på en ren avslutning så den andre parten ikke blir sittende og lure.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er en sannsynlighet på 98% at hun ikke interessert. 

Når mennesker er interessert så er man ikke i tvil! Da har man all verdens tid - Uansett!

Anonymkode: 1be27...754

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 1.26):

Som en kvinne selv så hadde jeg aldri latt et møte med en jeg er interessert i vente på seg på den måten. Har selv opplevd at menn har spurt meg om å møtes, også tenker jeg joda  kan sikkert møte han å se an, men da må jeg nærmest kjede meg for å føle at det er verdt det... hvis jeg er virkelig interessert i noen så kan du tro hva jeg får til! Da er det plutselig 0 problem. Jeg har faktisk overrasket meg selv med hvor utrolig god tid jeg plutselig har når jeg er interessert i en mann. 

Så.. hun er ikke interessert desverre, ikke nok til at hun kommer til å finne tid til deg. Å sende en melding skader jo ikke, så er jo bare å gjøre det, men tviler på at hun plutselig finner tid fordi at du sender en mld, men jeg vet hvordan det er... vanskelig å se bildet tydelig når man står i det selv 

Anonymkode: 5f1c4...d87

Jeg tenker annerledes og har gjort det flere ganger, også med menn jeg senere har inngått en relasjon med. Hadde en av disse da mast når han tidligere sa at det var opp til meg hadde jeg droppet han. Fordi jeg tenker at han vil kreve mye av meg. 

Alt handler om hvem man er og hva man ønsker fra en partner. Jeg ønsker en som er like opptatt som meg, eventuelt lar meg være opptatt uten at det blir et problem for han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hører hva som blir sagt, og det er ikke urimelig å tenke sånn. Men nå svarte hun faktisk, og med spørsmål tilbake :) hun beklaget at hun ikke hadde tatt kontakt før. Så jeg tar det deretter. Hun sa jo at hun kom til å få det hektisk, og slik jeg har oppfattet henne fra før, så tror jeg nok at det er lurt å tolke henne i beste mening enn så lenge. Har enda ikke spurt om å treffes, og det er rett og slett fordi jeg vil se hva hun svarer nå før jeg evt. lufter tanken. Vil ikke mase, som sagt :)

Men det gjorde du nå. Når du har sagt til henne før at hun kan ta kontakt og så sender du melding når hun ikke har tatt kontakt så er det mas.  Håper hun gir deg en sjanse på tross av og ser at du ikke er en masete fyr hvis du egentlig ikke er det, men jeg vil anbefale deg å fortsette å lete i mens og ha hyggelige datingopplevelser med andre.  Ikke vent på henne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...