AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Jeg får så vondt av barnet mitt om dagen. Når jeg henter så leker hun som regel ute, og går rundt med knall røde iskalde hender. Hender hun gråter også og sier au. De ansatte sier at hun bare kaster av hanskene sine, da hun ikke får grep når hun skal leke. Men at de varmer henne med sine egne hender med jevne mellomrom og tar henne inn innimellom. Er dette vanlig? Noen som har tips til hvordan få barn til å ha på hansker uten at de tar dem av selv? Anonymkode: 754ea...957
Mezzosoprena Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg får så vondt av barnet mitt om dagen. Når jeg henter så leker hun som regel ute, og går rundt med knall røde iskalde hender. Hender hun gråter også og sier au. De ansatte sier at hun bare kaster av hanskene sine, da hun ikke får grep når hun skal leke. Men at de varmer henne med sine egne hender med jevne mellomrom og tar henne inn innimellom. Er dette vanlig? Noen som har tips til hvordan få barn til å ha på hansker uten at de tar dem av selv? Anonymkode: 754ea...957 Prøv med votter i stedet 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Barnet har vel votter ikke hansker? Har du forsøkt litt forskjellige typer? Det hjelper også å ta vottene inni dress eller jakke, da er det vanskeligere å ta av. Prøv tynne ullvotter og se om det går bedre? Anonymkode: 67eb8...de9 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Hansker eller votter? Tynne eller tykke? Det er veldig vanlig at små barn tar de av fordi de ikke får grep. De må nesten bare ta de på igjen og igjen og forhåpentligvis karer barnet ditt seg at det er vondt å gå uten. Anonymkode: 53b74...da2 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hansker eller votter? Tynne eller tykke? Det er veldig vanlig at små barn tar de av fordi de ikke får grep. De må nesten bare ta de på igjen og igjen og forhåpentligvis karer barnet ditt seg at det er vondt å gå uten. Anonymkode: 53b74...da2 Lærer ikke karer 😅 Anonymkode: 53b74...da2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 Jeg synes også at barnehagen bare bør ta dem på igjen og igjen da, er det jeg har gjort med min i perioder med vottenekt.. Men har vært heldig og min har for det meste godtatt votter. Og skjønner at de kanskje ikke alltid har tid i barnehagen men ja... Anonymkode: 67eb8...de9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 Regner med at du har votter og ikke hanser til en 1-åring? Kjøp klyper til å feste vottene i ullgenseren/fleecegenseren under dressen så klarer hun ikke å dra av sdg vottene. Evt så kjøp tynn ullvotter som du tar inni tynneregnvotter. Da får barna bedre grep. Anonymkode: eb2fd...e01 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 Jeg mente votter ja 😅 Føler jeg har prøvd litt forskjellig ja. Får bare så vondt når hun er knallrød og kald. De ansatte sier at hun ikke virker plaget av det. Men hun gråt da jeg hentet henne idag, tenkte det var derfor TS Anonymkode: 754ea...957
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 Hvis du strikker, eller kjenner noen som gjør det, prøv "barnehagevotten". Det går ofte bedre med tynne ullvotter som hun klarer å holde lekene med. Anonymkode: e30c4...121 1
Gjest jegerrinne Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Hadde prøvd strikkevotter i stede. Der var det som fungerte for mine. De nektet noe annet
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg får så vondt av barnet mitt om dagen. Når jeg henter så leker hun som regel ute, og går rundt med knall røde iskalde hender. Hender hun gråter også og sier au. De ansatte sier at hun bare kaster av hanskene sine, da hun ikke får grep når hun skal leke. Men at de varmer henne med sine egne hender med jevne mellomrom og tar henne inn innimellom. Er dette vanlig? Noen som har tips til hvordan få barn til å ha på hansker uten at de tar dem av selv? Anonymkode: 754ea...957 Alltid stort dillemma det der. Stakkars de små. Du klarer ikke helt å skjønne sammenhengen, eller så blir det for vanskelig for dem å velge fordi vottene ødelegger for utforskingen og leken. Etterhvert når de lærer sammenhengen mellom lindring av smerte og votter, så blir de gradvis mer positive til bruken. Du skriver forresten hansker, ikke votter. Har hun fingerhansker allerede nå? Om det er votter (bare med tommel) du mener så kan jeg også,trøste deg med at det blir lettere når hun er stor nok til de med fingre. Det er derimot ganske vanskelig for de små å treffe med fingrene før de er 3 år. Så kan bare bli mer frustrasjon det også i barnehagen. Også for de voksne som må bruke lang tid å å hjelpe barnet med det. Anonymkode: 4fd0d...0d8 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 Ganske vanlig blant små barn. Har dere prøvd sånne klyper til votter? https://www.jollyroom.no/barneklaer/tilbehor/hansker-votter/geggamoja-votteholder-2-pack-green?gad_source=1&gclid=CjwKCAiArfauBhApEiwAeoB7qLRzJp2C3VX0ZE0Djuw-ffDDu3guHNKVkESk38sEBxWbhvGhdafGGxoCzwQQAvD_BwE Anonymkode: af0c0...cae 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #13 Skrevet 28. februar 2024 Høres kjent ut. Jeg har to stykker, og begge to har nektet å bruke votter ute. De blir tatt på av de ansatte i barnehagen før de går ut, og de forsvinner igjen like raskt. De synes det er klumpete og rart å bruke 🤷🏻♀️ yngste på 3 har først nå i det siste at hun blir kald og får vondt i henda hvis hun ikke bruker votter, så denne vinteren har de blitt værende på. Eldste på 5 veit godt sammenhengen, og har brukt votter oftere, men ikke hele tiden. Trives fortsatt best uten. Jeg tenker som så at dette er erfaring de må lære seg selv. De ansatte i barnehagen kan liksom ikke ta de på igjen hele tiden, da får de jo ikke gjort noe annet (hvis din er som mine, og det høres slik ut). Evt må du prøve å kjøpe votter til henne som er vanskelige å få av, eller rett og slett vanter som gjør det enklere for henne å gripe tak i leker og diverse. Anonymkode: 506c9...297 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #14 Skrevet 28. februar 2024 Ikke noe tips, men min eldste var sånn, skikkelig kjipt. vi arva noen fleecehansker da han var 3 år, og i en eller annen setting fikk vi de på han («arbeidshansker sånn som bestefar» tror jeg). Den vinteren nekta han fremdeles votter(dro de av med en gang), men godtok hansker, og vi knota noe voldsomt med å få alle fingrene inni. Nå er han 4,5 og bruker hansker og votter om hverandre(godtar: i dag er det veldig kaldt, da blir hansker for kaldt). Nå spør han faktisk om det selv dersom det er litt surt når vi er ute og går og han blir kaldt på henda. Anonymkode: 0bf20...bfc 1
Gjest Lurven Skrevet 28. februar 2024 #15 Skrevet 28. februar 2024 Mezzosoprena skrev (16 timer siden): Prøv med votter i stedet 🙂 Man får ikke bedre grep med votter
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #16 Skrevet 28. februar 2024 Min er sånn også. Nekter fullstendig. Nå er han 2 år og han fikk valget mellom å gå ut og leke med votter eller være inne. Da ville han heller være inne. Nå kan han si ifra at hendene hans er kalde, og da sier jeg at han må ta på votter. Han skjønner nå. Så det går seg til Anonymkode: d9dc2...7ba
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. februar 2024 #17 Skrevet 28. februar 2024 Min unge nektet og nekter hansker og votter 🤷🏻♀️ Han blir utrolig nok sjelden kald da, men en får liksom ikke gjort så mye med det👀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå