AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #61 Del Skrevet 28. februar 2024 Tankens kraft og manifestering er faktisk vitenskapelig bevist og har vært det i mange år. Les dere litt opp på kvantefysikk og atomer. Anonymkode: 689fe...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #62 Del Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tankens kraft og manifestering er faktisk vitenskapelig bevist og har vært det i mange år. Les dere litt opp på kvantefysikk og atomer. Anonymkode: 689fe...236 Bare fordi en kvakksalver som Joe Dizpenza påstår å være vitenskapsmann gjør ikke manifestering til vitenskap. Det er en åndelig praksis. Jeg digger Joe Dizpenzas bok om å bryte vanen med å være deg selv, og manifestasjonene hans, men man må samtidig innse at det ikke er forskning og vitenskap. Fordi noen bruker vanskelige ord og snakker om molekyler og atomer gjør det ikke til forsking/vitenskap. Men jeg tror på det likevel da. Har du "broken the habit of being yourself"? TS Anonymkode: ce1fd...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #63 Del Skrevet 28. februar 2024 Fordi det sier seg selv at det ikke fungerer. Hvis tankens kraft virkelig hadde fungert, så hadde vi jo hatt løsningen på fattigdsomproblematikken i verden. At man ikke ser det er så dumt at det faktisk blir litt provoserende. Anonymkode: 793bd...a96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 28. februar 2024 #64 Del Skrevet 28. februar 2024 Supermerry skrev (11 timer siden): Enig med deg. Det jeg imidlertid ønsker meg, er at myndighetene - inkl WHO - slutter å kommunisere til befolkningen som om vi var små barn. Eller som om de ikke trenger å stå til rette for noen. Særlig når det gjelder vaksiner, men også andre ting, som vil være off-topic her. Det er helt normalt at vaksiner har bivirkninger - iblant alvorlige bivirkninger, for noen. Slik har det alltid vært. Fordelene ved vaksinering er imidlertid så ufattelig mye større at de risiki som følger med vaksinene - vanligvis - versus å forbli uvaksinert blir et valg mellom pest og kolera, som feilaktig har blitt til et ordtak om et valg mellom to like store problemer, men som faktisk er et enkelt valg: man velger alltid kolera. De fleste overlever kolera. Pest har voldsomt mye høyere dødelighet. Både når det gjelder de "gamle" vaksinene (pre-Covid), og de vaksinene som kom med Covid, velger helsemyndighetene å formidle usann informasjon. Det hevdes at vaksinene er "trygge". Siden dette ikke medfører riktighet - de er ikke "trygge"; de er bare ufattelig mye tryggere enn å velge ikke-vaksinering - gir de antivaxxerne vann på mølla. Når myndighetene lyver, blir folk mistenksomme og mister tilliten - helt forståelig. Det burde kommuniseres at vaksiner har/kan ha/noen ganger har en del bivirkinger, og så burde man kommunisere hvor ufattelig mye større risiko som hefter ved ikke-vaksinering. Selv før Covid har antivaxxerne klart å skape epidemier av vanlige barnesykdommer, f.eks. både i California og på Nesodden. I California mellom 1988 og 1990 døde 75 personer av meslinger - grunnet utbredt ikke-vaksinering. Det er mulig, men jeg tror mye av legitim kritikk av ulike temaer blir ødelagt av alt støyen som lages av konspirasjon-gjengen. Rundt COVID vaksinen så var det kritiske synspunkter som var berettiget, men ekstremismen gjorde at det blir vanskelig å kommunisere et balansert budskap. Men det blir en enda større utfordring på sikt når fakta blir enda mer vanskelig å skille ut. Jeg tenker at en på grunnskolen bør fokusere mye mer på kildekritikk, objektivitet, nøyaktighet osv, slik at en gir flere et minimum av fundament å møte en komplisert verden på. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 28. februar 2024 #65 Del Skrevet 28. februar 2024 Gregarious skrev (1 time siden): Det er mulig, men jeg tror mye av legitim kritikk av ulike temaer blir ødelagt av alt støyen som lages av konspirasjon-gjengen. Rundt COVID vaksinen så var det kritiske synspunkter som var berettiget, men ekstremismen gjorde at det blir vanskelig å kommunisere et balansert budskap. Men det blir en enda større utfordring på sikt når fakta blir enda mer vanskelig å skille ut. Jeg tenker at en på grunnskolen bør fokusere mye mer på kildekritikk, objektivitet, nøyaktighet osv, slik at en gir flere et minimum av fundament å møte en komplisert verden på. Ja, fokus på kildekritikk blir vanskelig og veldig viktig nå, med AI... er mange voksne som er i arbeidslivet og lite kritiske til det. Skummelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå