AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Hei. Har noen erfaring med fjerning av inngrodd tåneggel hos fotterapeut? Jeg plages ekstremt mye med betennelser og smerter, men fastlegen nekter å gjøre noe med det før jeg har prøvd fotterapeut minst 8 ganger!! Er det slik at fotterapeuten bruker bedøvelse? Er det smertefult? Jeg får vondt bare av å ta lett på tåen min, og klarer så vidt å gå på foten, så jeg er veldig redd for at det blir smertefullt hos fotterapeut.. Anonymkode: b5b46...ac8
Snop Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Jeg har alltid brukt fotterapeut ved inngrodd negl og det har gått veldig fint! Som oftest har de bare lagt på antibiotika og en bøyle som har rettet den opp, med andre ord ikke vondt i det hele tatt. Kun en gang var det så ille at de måtte klippe ned neglen på siden - det var ekstremt vondt men tok bare noen få sekunder, og jeg ble tilbudt bedøvelse først som jeg takket nei til. Tror ikke det er noe de gjør hos fotterapeut som er mindre vondt hos lege heller, uansett. Og så er de jo mye mer erfarne med dette hos fotterapeuten enn en fastlege er
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Henviser legen din til fotterapeut er det pga det ikke er ille nok. Hadde det vært akutt hadde legen din gjort dette men virker som terskelen er ganske høy for dette hos fastlegen. Er vel 15 år siden jeg hadde dette snau måned etter jeg byttet til en jobb med kronisk mye gåing. Fikk da antibiotika eller om det var noe betennelsesdempende fra legevakten (skjedde i romjula) med beskjed om at det ikke var så ille at de kom til å gjøre noe kirurgisk men at jeg måtte få time hos fotterapeut så fort som mulig etter betennelsen var borte. Anonymkode: 11eed...754
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 Visste ikke at fotterapeuter gjorde dette jeg. Har hatt inngrodd tånegl et par ganger og fikk den ordnet av fastlegen og/eller legevakt. Anonymkode: 29acd...d37
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #5 Skrevet 28. februar 2024 Inngrodd tånegl er det verste jeg vet. Måtte skjære opp hos lege alle gangene jeg har hatt det. Sykt vondt, men man får bedøvelse før de skjærer. Anonymkode: 29acd...d37
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #6 Skrevet 28. februar 2024 Legevakt. Her i Oslo gjør de det på ortopedisk. Har en sønn som er veldig plaget, han drar til legevakt og får hjelp. Det er full steril oppdekking, bedøvelse (lystgass før bedøvelse, om du er redd for nåler) Hadde ikke latt en fotterapeut prøve seg på dette. Men gjør iallefall ikke som meg, "operere" den selv. Tok over 25 år før den ble bra, for å si det sånn Anonymkode: 2423d...1ff
Gjest StumpyHero Skrevet 29. februar 2024 #7 Skrevet 29. februar 2024 Har "operert" tre ganger hos fastlegen, men neglen skulle absolutt vokse seg ned igjen. Ble henvist til Haukeland hvor de kappet av halve driten og la fenol (tror jeg det het) på kanten så neglen sluttet å vokse. Foruten at jeg mangler halve neglen så ble problemet løst fint
AnonymBruker Skrevet 29. februar 2024 #8 Skrevet 29. februar 2024 Jeg måtte også kappe av deler av driten hos en lege. Fikk åtte (!!!) bedøvelsessprøyter i tåa, det var lite digg, men glad det ble orden på tærne. Anonymkode: 13f6d...ee2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #9 Skrevet 1. mars 2024 Jeg ble henvist fra legen til sykehuset for å operere det, fordi det var ille, og når jeg kom til operasjon nektet legen å gjøre noe med det(selv om jeg grått av smerter når jeg var der), fordi jeg ikke var gjennom fotterapeut i forkant av timen. Etter det og inntil timen hos fotterapeuten, kunne jeg ikke jobbe i noen uker og det var begrenset hva jeg kunne gjøre, smertestillende hjalp ikke så veldig mye. Og fotterapeuten aldri brukte noe bedøvelse, det var veldig vondt hver gang jeg var der, fordi jeg måtte dit flere ganger, fordi den hjelpen var midlertidig. Og til slutt fikk jeg operert bort en del av tåneglen på sykehuset allikevel. Og den begynte å vokse igjen, og får se om det skal igjen gjøre vondt snart. Anonymkode: a8a09...1f0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #10 Skrevet 1. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 28.2.2024 den 6.34): Legevakt. Her i Oslo gjør de det på ortopedisk. Har en sønn som er veldig plaget, han drar til legevakt og får hjelp. Det er full steril oppdekking, bedøvelse (lystgass før bedøvelse, om du er redd for nåler) Hadde ikke latt en fotterapeut prøve seg på dette. Men gjør iallefall ikke som meg, "operere" den selv. Tok over 25 år før den ble bra, for å si det sånn Anonymkode: 2423d...1ff En drar ikke til legevakt for en ingrodd tånegl. Det tar en på en ortopedisk poliklinikk. Anonymkode: 172db...a2e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #11 Skrevet 1. mars 2024 Sønnen min har slitt mye med dette. Han prøvde alle standard rådene. Han kunne ikke ha på sko når det sto på som verst. Fastlegen kuttet bort neglen akutt på begge storetærne en gang også henviste til kirurg. Han har fjernet noen mm på begge sidene på begge storetærne. Er ikke mye negl igjen, men bedre det enn de smertene som er ved betennelser. Anonymkode: 7f690...3b0
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #12 Skrevet 1. mars 2024 Fikk gjort en kilereseksjon hos fastlegen. Var kun vondt å sette bedøvelsessprøytene, og så var det litt pes å få på sko med diger bandasje rundt tåa. Hadde grudd meg voldsomt, men det var virkelig verdens minste bagatell😊 Kan du ikke bare smøre litt tjukt på og si at du allerede har vært 8 ganger hos fotterapeut? Anonymkode: 85311...9a8
Gjest Luksusbia Skrevet 1. mars 2024 #13 Skrevet 1. mars 2024 Gamle fastlegen min dro av hele stortåneglen. Var sykt vondt i dagene etterpå, men på ett år var ny negl vokst ut❤️
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 On 3/1/2024 at 10:31 AM, AnonymBruker said: En drar ikke til legevakt for en ingrodd tånegl. Det tar en på en ortopedisk poliklinikk. Anonymkode: 172db...a2e Er det akutte smerter drar man til legevakten eller fastlegen jo. Venter ikke uttallige måneder eller år på henvisning til ortopedisk avdeling. Anonymkode: 11eed...754
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #15 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er det akutte smerter drar man til legevakten eller fastlegen jo. Venter ikke uttallige måneder eller år på henvisning til ortopedisk avdeling. Anonymkode: 11eed...754 Da drar en til fastlegen Anonymkode: 172db...a2e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #16 Skrevet 2. mars 2024 Nå fikk jeg lyst til å se på Toe Bro-videoer på youtube Anonymkode: 5a398...b63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå