Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å date en albaner. Vi har kjent hverandre i 2 år, og datet i nå 2 måneder. Han virker veldig snill, ordentlig og kjærlig. Men hører så mye om at de er utro og masse annet negativt fra venner. Har noen erfaring med å være norsk og date/være sammen med en albansk mann? 

Anonymkode: 4c18c...3ff

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt alle albanske menn er nøyaktig helt like. 

Anonymkode: a1c95...e75

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Var på date med en albansk mann, én gang.. han skremte livs-shiten ut av meg, var veldig opptatt av min seksuelle fortid, snakket mye om den albanske mafiaen, var veldig opptatt av penger. En date med én albaner, er ikke nok til å skjære alle over én kam, men jeg må innrømme at jeg ble skeptisk.. 

Anonymkode: c1232...230

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er kulturforskjeller, men mange albanere har bodd lenge i Norge. Jeg var sammen med en i min ungdom, og traff en del albanere gjennom han. Flotte folk, men jeg kom vel fra til en konklusjon om at han (og de) ikke helt holdt tritt med norsk standard feks likestilling. Vold og utroskap var ikke helt fremmed. Men ...det kan jo være den gjengen. Ingen som slo meg asså, men mellom linjene ble det sagt ting. 

Anonymkode: c1336...913

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I oppveksten gikk jeg mye sammen med tre albanske jenter. Hun ene var bestevenninnen min. Da vi kom i tenårene og senere ble voksne, fortalte de den ene utroskapshistorien etter den andre fra det albanske miljøet. Hun ene fikk etterhvert en albansk kjæreste som *surprise surprise* la an på meg med én gang hun snudde ryggen til. Jeg kjenner jo selv ikke albanske menn, har lært alt jeg vet om dem fra albanske kvinner.

Anonymkode: 0501a...8ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har begynt å date en albaner. Vi har kjent hverandre i 2 år, og datet i nå 2 måneder. Han virker veldig snill, ordentlig og kjærlig. Men hører så mye om at de er utro og masse annet negativt fra venner. Har noen erfaring med å være norsk og date/være sammen med en albansk mann? 

Det viktigste er om familien hans vil godta en norsk dame. Ikke kast bort tiden din hvis ikke. Da vil du bare bli såret. 
Ikke alle er utro og voldelige, det er bare tull. Det er en annen kultur, på mange måter en mye finere kultur enn norsk, så er det andre ting som er litt mindre bra. Sånn som det gjerne er i alle kulturer. 

Anonymkode: 8be89...7bc

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Sier bare: lykke til med å please svigermor! Det skal godt gjøres. Har en veldig god venninne som er Albaner og de har dessverre en veldig gammeldags måte å se på familie på. Veldig opptatt av hvordan man blir sett på utenfra. 

Anonymkode: 03724...962

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner en kosovo-albaner i midten av 20-årene, han er like moderne i sitt kvinnesyn som norske menn - kanskje mer. Men mye mer realist og legger ikke mellom når han beskriver en gammeldags kultur. Han har studert lenge i England (veldig smart fyr), så han har jo blitt godt kjent med vestlig kultur og har også over gjennomsnittet opplyste venner. Tror han er veldig one woman kind of guy og dedikert sin norske kjæreste. 

Anonymkode: c1b30...f9f

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med en albaner i 4-5 år ALDRI igjen. Ikke bruk tiden på de. Kastet bort tiden på noe annet jeg kunne brukt det på. Minnet meg om en psykopat, voldelig var han ogsæ etter noen år. 

Anonymkode: 6b166...955

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 22.32):

Kjenner en kosovo-albaner i midten av 20-årene, han er like moderne i sitt kvinnesyn som norske menn - kanskje mer. Men mye mer realist og legger ikke mellom når han beskriver en gammeldags kultur. Han har studert lenge i England (veldig smart fyr), så han har jo blitt godt kjent med vestlig kultur og har også over gjennomsnittet opplyste venner. Tror han er veldig one woman kind of guy og dedikert sin norske kjæreste. 

Anonymkode: c1b30...f9f

At du kjenner er ikke godt nok. De kan virke snille men noe annet med sine kjærester. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 22.22):

Det viktigste er om familien hans vil godta en norsk dame. Ikke kast bort tiden din hvis ikke. Da vil du bare bli såret. 
Ikke alle er utro og voldelige, det er bare tull. Det er en annen kultur, på mange måter en mye finere kultur enn norsk, så er det andre ting som er litt mindre bra. Sånn som det gjerne er i alle kulturer. 

Anonymkode: 8be89...7bc

Finnes ere hundre forskjellige kulturer i verden, som er bedre

• Liker 1
  • 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 21.41):

Albaner er de mest loyale. Men kanskje bare med sine egne mennesker. De er utro mot norske da de ikke skal gifte seg med norske pga de vil ha noen som tilhører sine egne. 

Also, Albanian guys are very loyal to their own families, which is a positive thing when it comes to marriage. If you're interested in dating an ...”

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Albaner er de mest loyale. Men kanskje bare med sine egne mennesker. De er utro mot norske da de ikke skal gifte seg med norske pga de vil ha noen som tilhører sine egne. 

Also, Albanian guys are very loyal to their own families, which is a positive thing when it comes to marriage. If you're interested in dating an ...”

De er ikke mye lojale med sine heller nei. Kun om du følger alle deres spilleregler til punkt å prikke.

Var med en albaner i mange år og ble kjent med familien og såkalte venner.

Krysser gata bare jeg værer en albaner nå.

Anonymkode: be027...583

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er ikke mye lojale med sine heller nei. Kun om du følger alle deres spilleregler til punkt å prikke.

Var med en albaner i mange år og ble kjent med familien og såkalte venner.

Krysser gata bare jeg værer en albaner nå.

Min var kjempe lojal. Men streng. Hadde jeg vært utro hadde han nok klikket, men så lenge jeg var lojal og vi ga hverandre den tilliten så gikk det fint, men med en nordmann og albaner tenker jeg ikke gikk så bra. Utenlanske som er med nordmenn går aldri bra, alt for stor kulturforskjell. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Min var kjempe lojal. Men streng. Hadde jeg vært utro hadde han nok klikket, men så lenge jeg var lojal og vi ga hverandre den tilliten så gikk det fint, men med en nordmann og albaner tenker jeg ikke gikk så bra. Utenlanske som er med nordmenn går aldri bra, alt for stor kulturforskjell. 

Er du albaner selv?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk match med en albaner på tinder en gang. Han ville møtes med en gang, hjemme hos seg, på vin… jeg takka nei. Han var alltid ekstra hyggelig om vi møtte på hverandre i sentrum (liten by) og smilte og spurte om det går bra og kunne være litt småflørtete. Vi utvekslet snap da vi fikk match på Tinder. Plutselig la han ut nygift-bilde med kona si - altså han gifta seg! Noen kan jo gifte seg på tre mnd også men det var litt merkelig. 

Ellers har jeg aldri møtt en albaner, annet enn sett en gang en albaner som prøvde seg på kvinner på en restaurant han jobba på i syden og var skikkelig ekkel mot gjestene bare for å prøve å oppnå mer tips/driks. Den stakkars kona med barn i vogn trilla forbi restauranten flere ganger om dagen. Hvordan jeg vet? Jeg var selv gjest på restauranten og han spurte meg rett ut om han fikk være med meg på hotellet etter jobb… jeg sa at nei jeg er ikke interessert. Fyren så ikke ut i månelys i tillegg. Har litt dårlig inntrykk av albanske menn og ville aldri ha datet en.

Anonymkode: 8570b...721

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...