AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Jeg hadde en slektning som døde da jeg var barn. For ikke å gå inn på detaljer så stiller jeg spørsmålstegn på om det er sant at hun ikke hadde noe arv. Hun var dement og testamentet hennes stod på noen som alerede var døde, så det skulle evt gått vidre til meg og søsknene mine. De var mye eldre enn meg og sier at det ikke var noe arv etter henne og at hun ikke eide leiligheten sin. Jeg betviler det faktumet og lurer på hvordan jeg kan gå frem for å finne ut av om hun eide denne leiligheten eller ikke, eller om hun hadde noe arv i det heletatt? Hvem Jan jeg ringe? Kommunen ? Jeg kan de for meg at de fikk henne til å omskrive testamentet, hun var dement og husket ikke noen av oss. Anonymkode: 21b12...eb5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Hvis du vet adressen kan du søke den opp hos kartverket og få opp eierhistorikken. https://seeiendom.kartverket.no/ Anonymkode: 4d8e6...e6d 1 1
Frida Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde en slektning som døde da jeg var barn. For ikke å gå inn på detaljer så stiller jeg spørsmålstegn på om det er sant at hun ikke hadde noe arv. Hun var dement og testamentet hennes stod på noen som alerede var døde, så det skulle evt gått vidre til meg og søsknene mine. De var mye eldre enn meg og sier at det ikke var noe arv etter henne og at hun ikke eide leiligheten sin. Jeg betviler det faktumet og lurer på hvordan jeg kan gå frem for å finne ut av om hun eide denne leiligheten eller ikke, eller om hun hadde noe arv i det heletatt? Hvem Jan jeg ringe? Kommunen ? Jeg kan de for meg at de fikk henne til å omskrive testamentet, hun var dement og husket ikke noen av oss. Anonymkode: 21b12...eb5 Hvem er de? 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Du skal kunne bestille eierhistorikk på boliger hos Kartverket. Anonymkode: ff851...448 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis du vet adressen kan du søke den opp hos kartverket og få opp eierhistorikken. https://seeiendom.kartverket.no/ Anonymkode: 4d8e6...e6d Jeg vet desverre ikke adressen... er det noe måte å finne ut av adressen på ? Hun døde jo for 17 år siden... vet området men ikke adressen Anonymkode: 21b12...eb5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 Frida skrev (Akkurat nå): Hvem er de? Søsknene sikkert? Anonymkode: ff851...448 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 Frida skrev (Akkurat nå): Hvem er de? Hvis du leser setningen rett før.. søsknene mine Anonymkode: 21b12...eb5 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet desverre ikke adressen... er det noe måte å finne ut av adressen på ? Hun døde jo for 17 år siden... vet området men ikke adressen Anonymkode: 21b12...eb5 Kan du spørre noen i familien? Anonymkode: ff851...448
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du spørre noen i familien? Anonymkode: ff851...448 Eventuelt bare søsknene mine da, men jeg har ikke lyst til å spørre om det og vise at jeg graver i det. Det kan ødlegge relasjonen om de faktisk snakker sant. Anonymkode: 21b12...eb5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet desverre ikke adressen... er det noe måte å finne ut av adressen på ? Hun døde jo for 17 år siden... vet området men ikke adressen Anonymkode: 21b12...eb5 Ta kontakt med borettslag, evt om det finnes et arkiv/bibliotek som har gamle telefonkatalogen Anonymkode: 44064...888
CAPS LOCK Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 Hvis du var mindreårig, så har statsforvalteren kontrollert at arveoppgjøret gikk riktig for seg, så du kan kontakte statsforvalteren og be om innsyn i dokumentene 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta kontakt med borettslag, evt om det finnes et arkiv/bibliotek som har gamle telefonkatalogen Anonymkode: 44064...888 Ja, det var lurt! Gamle telefonkatalogen Anonymkode: 21b12...eb5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 CAPS LOCK skrev (5 minutter siden): Hvis du var mindreårig, så har statsforvalteren kontrollert at arveoppgjøret gikk riktig for seg, så du kan kontakte statsforvalteren og be om innsyn i dokumentene Aah, det skal jeg gjøre! Takk! Anonymkode: 21b12...eb5 1 1
Frida Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvis du leser setningen rett før.. søsknene mine Anonymkode: 21b12...eb5 Ah, sorry. Leste litt for fort.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aah, det skal jeg gjøre! Takk! Anonymkode: 21b12...eb5 Om det er 17 år siden var det før Statsforvalteren hadde ansvaret, det var Overformynderiet på det tidspunktet, som var et kommunalt organ. Usikker på hvem som sitter på informasjonen du trenger, men det spørs om det ikke er kommunen og ikke Statsforvalteren. Anonymkode: ff851...448 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om det er 17 år siden var det før Statsforvalteren hadde ansvaret, det var Overformynderiet på det tidspunktet, som var et kommunalt organ. Usikker på hvem som sitter på informasjonen du trenger, men det spørs om det ikke er kommunen og ikke Statsforvalteren. Anonymkode: ff851...448 Okei, så kanskje ringe kommunen først da, men informasjonen kan vel ha blitt overført til statsforvalteren ? Anonymkode: 21b12...eb5
Marvels Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde en slektning som døde da jeg var barn. For ikke å gå inn på detaljer så stiller jeg spørsmålstegn på om det er sant at hun ikke hadde noe arv. Hun var dement og testamentet hennes stod på noen som alerede var døde, så det skulle evt gått vidre til meg og søsknene mine. De var mye eldre enn meg og sier at det ikke var noe arv etter henne og at hun ikke eide leiligheten sin. Jeg betviler det faktumet og lurer på hvordan jeg kan gå frem for å finne ut av om hun eide denne leiligheten eller ikke, eller om hun hadde noe arv i det heletatt? Hvem Jan jeg ringe? Kommunen ? Jeg kan de for meg at de fikk henne til å omskrive testamentet, hun var dement og husket ikke noen av oss. Anonymkode: 21b12...eb5 Du kan søke opp både nåværende- men også tidligere eiere om du søker opp selve boligadressen alt er registrert, men jeg vet at noen sider krever betaling for å få innsyn. Men dette er ikke store summen
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 Marvels skrev (1 minutt siden): Du kan søke opp både nåværende- men også tidligere eiere om du søker opp selve boligadressen alt er registrert, men jeg vet at noen sider krever betaling for å få innsyn. Men dette er ikke store summen Har desverre ikke adressen 🤷♀️ Anonymkode: 21b12...eb5
Marvels Skrevet 27. februar 2024 #19 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har desverre ikke adressen 🤷♀️ Anonymkode: 21b12...eb5 Om du har navnet på personen er det vell mulig å ringe kommunen? De kan sikkert hjelpe, men jeg er veldig usikker på hvem eller hvilken del du skal kontakte 😅
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #20 Skrevet 27. februar 2024 Marvels skrev (8 minutter siden): Om du har navnet på personen er det vell mulig å ringe kommunen? De kan sikkert hjelpe, men jeg er veldig usikker på hvem eller hvilken del du skal kontakte 😅 Ja, har navnet, fødsels og døds dato og området hun bodde i. Kanskje de kan vidrekoble meg dit jeg skal 🤷♀️ Anonymkode: 21b12...eb5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå