Hun_der86 Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Og grunnen til dette er at jeg har en gutt på 3.5 år som jeg elsker å leke og herje med. Vi samsover og koser oss med det. Er det noen som kan fortelle meg hvor lenge etter operasjonen det er fare for diverse ting som gjør at jeg må holde meg litt unna å bli herjet med? Jeg må jo fortelle sønnen at mamma har vondt, men han kan fort glemme seg. Hvor lenge gjør puppene vondt liksom? En annen grunn er at jeg ELSKER å trene. Jeg tror det blir ordentlig utfordrende å ikke trene på 4-6 uker, kanskje mer... Og tredje grunn til at jeg gruer mer er at jeg har en del å gjøre på jobb uken etter operasjonen. Nå har jeg en stillesittende jobb som skjer på en pc, men det er allikevel en del stress.. Hvor lenge hadde du vondt og når kunne du begynne å trene igjen? 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Har ingen erfaring selv. Ville bare si at jeg skjønner at du gruer deg, det er jo skummelt med operasjon. Men regner med at du har en god grunn til å ta operasjonen. Og 4-6 uker uten trening og herjing er lite i det store bildet. Lykke til! Anonymkode: 10827...249 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Det kommer til å gå helt fint. Du er litt nede første 2 dager. Deretter må du være obs, på å ikke løfte tungt. Eller armene for høyt opp. Ikke løfte han på fanget, men han selv kan sette seg på fanget. Foreslår du gjør rolige aktiviteter med han og er like nære han som vanlig. Vil tro du kan gjøre litt foran pc, bare holdt armene inntil kroppen, så sårene får mest mulig ro. Om ikke så får du prøve å delegere. Jeg hadde lite vondt, utover første 2 dager. Var fult sykemeldt i 6 uker, men jobbet på sengepost, sykepleier. Tilslutt vil jeg si at for min del er det så verdt det. På alle måter. Ser mye bedre ut og klærne sitter mye penere. Og deilig å ikke være plaget av tunge bryst i bh. Noe jeg kjente i skuldre og rygg. Jeg ville ventet 6 uker med å trene. Mine arr er nesten usynlig og jeg var påpasselig og fulgte alle råd fra operatør. Lykke til. Anonymkode: 2b866...b31 1
Hun_der86 Skrevet 27. februar 2024 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ingen erfaring selv. Ville bare si at jeg skjønner at du gruer deg, det er jo skummelt med operasjon. Men regner med at du har en god grunn til å ta operasjonen. Og 4-6 uker uten trening og herjing er lite i det store bildet. Lykke til! Anonymkode: 10827...249 Tusen takk
Hun_der86 Skrevet 27. februar 2024 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer til å gå helt fint. Du er litt nede første 2 dager. Deretter må du være obs, på å ikke løfte tungt. Eller armene for høyt opp. Ikke løfte han på fanget, men han selv kan sette seg på fanget. Foreslår du gjør rolige aktiviteter med han og er like nære han som vanlig. Vil tro du kan gjøre litt foran pc, bare holdt armene inntil kroppen, så sårene får mest mulig ro. Om ikke så får du prøve å delegere. Jeg hadde lite vondt, utover første 2 dager. Var fult sykemeldt i 6 uker, men jobbet på sengepost, sykepleier. Tilslutt vil jeg si at for min del er det så verdt det. På alle måter. Ser mye bedre ut og klærne sitter mye penere. Og deilig å ikke være plaget av tunge bryst i bh. Noe jeg kjente i skuldre og rygg. Jeg ville ventet 6 uker med å trene. Mine arr er nesten usynlig og jeg var påpasselig og fulgte alle råd fra operatør. Lykke til. Anonymkode: 2b866...b31 Åh, takk for dette! Jeg har satt av 5 dager til å ligge i sengen og har bedt typen ta med sønnen på eventyr, etter dette må jeg gjøre litt... hehe. Hvor lenge gjør det vondt i puppene? Må jeg være redd for at han skal f.eks lene seg på meg i mange uker? Ja, jeg gleder meg masse til å fjerne litt. Jeg har ikke enorme pupper, men nok til at det plager meg i størrelse. 75F i størrelse. Så jeg gleder meg til å havne på en liten D eller C 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 Det er det BESTE jeg har gjort. Min var yngre i alder, men det gikk helt fint. Nå er det noen år siden, så husker ikke hvor lenge jeg måtte holde meg i ro osv! men lykke lykke til, du kommer ikke til å angre!! Anonymkode: 83529...bee 1
Hun_der86 Skrevet 27. februar 2024 Forfatter #7 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er det BESTE jeg har gjort. Min var yngre i alder, men det gikk helt fint. Nå er det noen år siden, så husker ikke hvor lenge jeg måtte holde meg i ro osv! men lykke lykke til, du kommer ikke til å angre!! Anonymkode: 83529...bee Tuuuusen takk!
Hun_der86 Skrevet 27. februar 2024 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lykke til! Anonymkode: bad20...166 TAkk
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Hun_der86 skrev (1 minutt siden): Åh, takk for dette! Jeg har satt av 5 dager til å ligge i sengen og har bedt typen ta med sønnen på eventyr, etter dette må jeg gjøre litt... hehe. Hvor lenge gjør det vondt i puppene? Må jeg være redd for at han skal f.eks lene seg på meg i mange uker? Ja, jeg gleder meg masse til å fjerne litt. Jeg har ikke enorme pupper, men nok til at det plager meg i størrelse. 75F i størrelse. Så jeg gleder meg til å havne på en liten D eller C Det begynner å bli noen år siden, men mener det kun var de første dagene. Så kan han lene seg inntil det vil jeg tro. Brå, litt harde støtt vil du nok kjenne lengre. Jeg hadde heller ikke så store 80 f/g og har nå 80 c, perfekt størrelse for min kropp. En fornøyelse og handle inn nytt tøy.Har troen på at det kommer til å gå helt fint. Eneste jeg husker var litt vanskelig var sovestilling, ellers husker jeg ingen hindre. Har troen på det går helt fint🥰 Anonymkode: 2b866...b31
Hun_der86 Skrevet 27. februar 2024 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det begynner å bli noen år siden, men mener det kun var de første dagene. Så kan han lene seg inntil det vil jeg tro. Brå, litt harde støtt vil du nok kjenne lengre. Jeg hadde heller ikke så store 80 f/g og har nå 80 c, perfekt størrelse for min kropp. En fornøyelse og handle inn nytt tøy.Har troen på at det kommer til å gå helt fint. Eneste jeg husker var litt vanskelig var sovestilling, ellers husker jeg ingen hindre. Har troen på det går helt fint🥰 Anonymkode: 2b866...b31 Ååh, tusen takk! Jeg gleder meg så mye til å kunne ha på meg en løs overdel uten at de blir hengende ut som et telt..... 😅 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 Jeg er også superglad for at jeg har gjort det. Litt skummelt med narkose, men man er i gode hender. Nå er det noen år siden jeg gjorde det, og nyter godt av det hver eneste dag. Ville gjort det om igjen uten betenkning. Lykke til! Anonymkode: b6bb2...569
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 Hun_der86 skrev (2 timer siden): Og grunnen til dette er at jeg har en gutt på 3.5 år som jeg elsker å leke og herje med. Vi samsover og koser oss med det. Er det noen som kan fortelle meg hvor lenge etter operasjonen det er fare for diverse ting som gjør at jeg må holde meg litt unna å bli herjet med? Jeg må jo fortelle sønnen at mamma har vondt, men han kan fort glemme seg. Hvor lenge gjør puppene vondt liksom? En annen grunn er at jeg ELSKER å trene. Jeg tror det blir ordentlig utfordrende å ikke trene på 4-6 uker, kanskje mer... Og tredje grunn til at jeg gruer mer er at jeg har en del å gjøre på jobb uken etter operasjonen. Nå har jeg en stillesittende jobb som skjer på en pc, men det er allikevel en del stress.. Hvor lenge hadde du vondt og når kunne du begynne å trene igjen? Jeg tror det hadde vært lurt å forberede ungen før du opererte, så hadde ungen vært forberedt. Nå blir han liksom bare kastet inn i at mamma forandrer seg og overgangen fra herjing og kos blir veldig brå. Hvorfor har du ikke sagt noe? Anonymkode: 0f3fb...4b1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 Noen år siden min operasjon, jeg var sykemeldt i tre uker, jobbet på kontor. Fikk ikke løfte armene, så gikk til frisøren for å vaske håret og samboer satte ned alt av glass og slikt fra kjøkkenskapene (han jobbet borte på anlegg). Fikk ikke handle mer enn 1 kg i hver pose i hver hånd. Satt og sov i mer enn en måned og trente ikke på hvertfall to. Men SÅ verdt det!!! Lykke til ☺️ Anonymkode: b0703...c9f
Hun_der86 Skrevet 2. mars 2024 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 22.35): Jeg tror det hadde vært lurt å forberede ungen før du opererte, så hadde ungen vært forberedt. Nå blir han liksom bare kastet inn i at mamma forandrer seg og overgangen fra herjing og kos blir veldig brå. Hvorfor har du ikke sagt noe? Anonymkode: 0f3fb...4b1 Hehe, selvsagt forberedte jeg barnet på dette. 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå