AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Jeg har lenge vært åpen for at far skal få delta mest mulig i barnets liv. I starten var far mye sammen med barnet. Men nå vil han skilles og krever 50/50 samvær. Han har blitt så sint, at han har skadet mor, og konfliktnivået på mannen er høyt. Alt skal krangles om, og det skal nesten konsekvent uttrykkes misnøye. Og misnøyen forblir til mannens vilje blir innvilget. Nå ønsker far å skilles, og barnet skal ha adresse hos han mener han.. samværet skal være 50/50, hvis ikke skal han ha hovedomsorgen truer han.. Hva gjør man i en slik situasjon? Hva gjør man med sånne menn? Anonymkode: 52f4a...62d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Når ble 50/50 urimelig?? Han er da like mye en forelder som mor er Anonymkode: 859d9...261 26 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Dersom han er voldelig må du jo anmelde og få ting dokumentert. Det er klart han ikke skal ha hovedomsorgen om dette stemmer. Anonymkode: 1e764...16e 8 5
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Han har jo rett på 50/50. Kjempe bra at menn også har like rettigheter til sitt eget barn. Mange kvinner klager vist uansett. Hva en skal gjøre med slike menn? Applaudere de👏 Anonymkode: 6456f...a8d 5 4
esk Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har jo rett på 50/50. Kjempe bra at menn også har like rettigheter til sitt eget barn. Mange kvinner klager vist uansett. Hva en skal gjøre med slike menn? Applaudere de👏 Anonymkode: 6456f...a8d Applaudere? Herregud så lav lista er for menn altså, når det skal APPLAUDERES for at de vil ha like mye ansvar for barnet som mor. Er forøvrig usikker på om denne mannen er skikket til det, da han har vist seg å være voldelig. 11 1 8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dersom han er voldelig må du jo anmelde og få ting dokumentert. Det er klart han ikke skal ha hovedomsorgen om dette stemmer. Anonymkode: 1e764...16e Rettsak etter rettsak viser at anklagelser om vold ved samværstvist oftest bare er påskudd for å få hovedomsorgen for barna. Sånn til opplysning. Når ble 50/50 urimelig? Anonymkode: 742c8...489 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 esk skrev (1 minutt siden): Applaudere? Herregud så lav lista er for menn altså, når det skal APPLAUDERES for at de vil ha like mye ansvar for barnet som mor. Er forøvrig usikker på om denne mannen er skikket til det, da han har vist seg å være voldelig. Mange menn som ikke orker å ta kampen med mor. Mor gjør seg stort sett alltid vanskelig og det ser en i overskriften her også. Likestilling gjør ikke at far overtar morsrollen. Far gjør det han har rett og krav på! Anonymkode: 6456f...a8d 2 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har lenge vært åpen for at far skal få delta mest mulig i barnets liv. I starten var far mye sammen med barnet. Men nå vil han skilles og krever 50/50 samvær. Han har blitt så sint, at han har skadet mor, og konfliktnivået på mannen er høyt. Alt skal krangles om, og det skal nesten konsekvent uttrykkes misnøye. Og misnøyen forblir til mannens vilje blir innvilget. Nå ønsker far å skilles, og barnet skal ha adresse hos han mener han.. samværet skal være 50/50, hvis ikke skal han ha hovedomsorgen truer han.. Hva gjør man i en slik situasjon? Hva gjør man med sånne menn? Anonymkode: 52f4a...62d Ja det var det, gå til www.bufdir.no og søk om mekling der. Så er det det med menn og endring i foreldre rollen.. Det med at menn blir mer aktive rundt barn/hjem og at prisen er at de begynner å dominere på området tror jeg vi er flere som merker... Man føler at mannen overtar på en måte rollen og at man selv faller i rang og mister en naturlig rolle i familien. Det blir rett og slett slik at de OVERTAR og DOMINERER og SKAL HA SISTE ORD OG STYRE. Anonymkode: d6f15...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har lenge vært åpen for at far skal få delta mest mulig i barnets liv. I starten var far mye sammen med barnet. Men nå vil han skilles og krever 50/50 samvær. Han har blitt så sint, at han har skadet mor, og konfliktnivået på mannen er høyt. Alt skal krangles om, og det skal nesten konsekvent uttrykkes misnøye. Og misnøyen forblir til mannens vilje blir innvilget. Nå ønsker far å skilles, og barnet skal ha adresse hos han mener han.. samværet skal være 50/50, hvis ikke skal han ha hovedomsorgen truer han.. Hva gjør man i en slik situasjon? Hva gjør man med sånne menn? Anonymkode: 52f4a...62d Han høres jo syk ut. Hva har overskriften med saken å gjøre? »Likestilling gjør at far overtar morsrollen» skriver du, og beskriver en voldelig idiot. Anonymkode: f4377...545 16 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Hva har dette med likestilling å gjøre? Hvis barna er under 3 år så anbefales det ikke 50/50. Man starter med mekling hos fvk og om det ikke er mulig å bli enige der så må han gå rettens vei for å få 50/50. Og hvis det ikke anbefales for barn under 3 år så håper jeg jo at dommere følger den anbefalingen. Anonymkode: 1a4c9...8b6 4
esk Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mange menn som ikke orker å ta kampen med mor. Mor gjør seg stort sett alltid vanskelig og det ser en i overskriften her også. Likestilling gjør ikke at far overtar morsrollen. Far gjør det han har rett og krav på! Anonymkode: 6456f...a8d Og hvorfor skal det applauderes...?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 Ganske enkelt si nei. I meklingen så sier du at du nekter å gå med på det siden far er voldelig. Anonymkode: 24a65...dd9 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja det var det, gå til www.bufdir.no og søk om mekling der. Så er det det med menn og endring i foreldre rollen.. Det med at menn blir mer aktive rundt barn/hjem og at prisen er at de begynner å dominere på området tror jeg vi er flere som merker... Man føler at mannen overtar på en måte rollen og at man selv faller i rang og mister en naturlig rolle i familien. Det blir rett og slett slik at de OVERTAR og DOMINERER og SKAL HA SISTE ORD OG STYRE. Anonymkode: d6f15...bfb Ja, det er akkurat det han gjør. Han avla løfter foran presten, og det ble et helvete i etterkant, han ville plutseliges skjevdeling. Og nå forsøker han seg på barnet mitt. Fra dag 1 har han gjort dette. Jeg lot han få store deler av min permisjonstid, osv osv. men han gir ikke noe tilbake. Jeg får lommepenger…. Anonymkode: 52f4a...62d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 Når de skal lære å gå er nokså travelt. Anonymkode: 74d53...dfa
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 Hadde en svoger som var slik. hvis han kunne ville han nok ha ammet og.. Ikke tull en gang, moren var så vidt ferdig med ammingen før han nappet babyen bort. Anonymkode: d340b...035 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har lenge vært åpen for at far skal få delta mest mulig i barnets liv. I starten var far mye sammen med barnet. Men nå vil han skilles og krever 50/50 samvær. Han har blitt så sint, at han har skadet mor, og konfliktnivået på mannen er høyt. Alt skal krangles om, og det skal nesten konsekvent uttrykkes misnøye. Og misnøyen forblir til mannens vilje blir innvilget. Nå ønsker far å skilles, og barnet skal ha adresse hos han mener han.. samværet skal være 50/50, hvis ikke skal han ha hovedomsorgen truer han.. Hva gjør man i en slik situasjon? Hva gjør man med sånne menn? Anonymkode: 52f4a...62d Den første setningen din sier mye om hva far må deale med her. Du eier ikke ungen. Anonymkode: 68947...477 6 1
Amossa Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hva har dette med likestilling å gjøre? Hvis barna er under 3 år så anbefales det ikke 50/50. Man starter med mekling hos fvk og om det ikke er mulig å bli enige der så må han gå rettens vei for å få 50/50. Og hvis det ikke anbefales for barn under 3 år så håper jeg jo at dommere følger den anbefalingen. Anonymkode: 1a4c9...8b6 Hvor har du dette med 3 år fra? Det mente man for mange år siden, men det finnes ikke forskning og belegg for dette. Og nei, i dag er 50/50 utgangspunktet når foreldre går fra hverandre. Det er slutt på den tiden da mor hadde førsterett på barnet. Likestilling, kalles det. 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 Hvis man ser bort fra det at det har vært vold her, hva er problemet? Far overtar da ikke morsrollen? Det er ikke sånn at jeg som mor har enerett på barnet, mens far får «lov av meg» å bidra med omsorg og dekke barnets øvrige behov. Anonymkode: 77799...2f8 7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #19 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hva har dette med likestilling å gjøre? Hvis barna er under 3 år så anbefales det ikke 50/50. Man starter med mekling hos fvk og om det ikke er mulig å bli enige der så må han gå rettens vei for å få 50/50. Og hvis det ikke anbefales for barn under 3 år så håper jeg jo at dommere følger den anbefalingen. Anonymkode: 1a4c9...8b6 At det skal sitte en dommer å bestemme over hva som skal skje med mitt barn, når mannen er den som velger å skille seg, det er tullete. Og det gjør at norsk lov blir til en vits. Det er ingen som kan forutsi det beste for barnet mitt. Men barnet mitt kom ut av meg. Jeg er mor. Og når far ikke klarer å oppføre seg, han klarer ikke være sammen med oss og være den rollefiguren som vi avtalte at vi skulle være for vårt barn på forhånd, da skal ikke en dommer avgjøre denne saken. Da har far valgt bort familien sin, så enkelt er det sett med mine øyne. Anonymkode: 52f4a...62d 1
Rosalilje84 Skrevet 27. februar 2024 #20 Skrevet 27. februar 2024 Amossa skrev (49 minutter siden): Hvor har du dette med 3 år fra? Det mente man for mange år siden, men det finnes ikke forskning og belegg for dette. Og nei, i dag er 50/50 utgangspunktet når foreldre går fra hverandre. Det er slutt på den tiden da mor hadde førsterett på barnet. Likestilling, kalles det. Det er ikke utgangspunktet når det er snakk om en liten baby, for eksempel. Les anbefalingene, du. Barnets beste skal være førende, ikke fars "rett" til å ha ukessamvær med en baby. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå